وقتی بچه ها ریزه خوار هستند


این پست با همکاری سارا مک لافلین، LSW نوشته شده است.

تابستان امسال به یک پیک نیک خانوادگی رفتید و مطمئنید کودک نوپای شما فقط چیپس و بستنی سیب زمینی می خورد؟ کودکان ،دسال می توانند جوانه های چشایی کاملاً خاصی داشته باشند و مجموعه ای از غذاهای ناآشنا می تواند باعث ایجاد شک و تردید یا حتی انزجار در آنها شود. معمولاً مراقبان احساس مضطرب یا ناراحتی وقتی کودکی حساس است – ممکن است نگران این باشند که فرزندشان غذای کافی یا تنوع کافی از غذاها را برای حفظ سلامت و رشد خود نمی خورد.

منبع: Surprising_S،ts/Pixabay

منبع: Surprising_S،ts/Pixabay

مراقبین چگونه می توانند کمک کنند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که یک سبک مقتدرانه در رابطه تغذیه می‌تواند غذا خوردن را افزایش دهد، اما رویکرد سهل‌آمیزتر نیز می‌تواند (Zucker & Hughes, 2020) باشد. پیشنهاد می‌شود (اگرچه نیاز به مطالعه بیشتر دارد) زم، که مراقبان خونسردی خود را حفظ می‌کنند و یک سبک رهبری قوی برای رابطه تغذیه اتخاذ می‌کنند، سبکی که «مقتدرانه» است – نه تنبیهی و نه زیاده‌روی – ممکن است کودکان کمتر حساس باشند (Zucker & Hughes, 2020). ).

جدای از این رویکرد متعادل و مقتدرانه برای تغذیه – رویکردی که در آن مراقبان انتظارات بالایی دارند و در عین حال حمایتگر و مهربان هستند – مراقبان ممکن است بخواهند مرحله رشد عمدی کودکان نوپا را در نظر داشته باشند و هدفشان اجتناب از مبارزه قدرت با هر شدتی در مورد غذا باشد.

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که مراقبان می توانند از آنها برای تشویق عادات غذایی سالم در کودکان نوپا استفاده کنند.

  • یک محیط مثبت برای وعده های غذایی ایجاد کنید. شرایط آرام، که در آن مراقبین به جای اینکه کودک (یا چقدر) غذا خورده است، بر تعاملات مثبت زمان غذا تمرکز می کنند، ممکن است منجر به فشار کمتر درک شده از دیدگاه کودک شود. به حداقل رساندن تمرکز روی اینکه آیا کودک غذاهای خاصی می خورد یا خیر، ممکن است به فضای آرام تری منجر شود که نتایج را بهبود می بخشد (Zucker & Hughes, 2020).
  • کاهش حواس پرتی در طول وعده های غذایی. چه بتو،د به ،وان یک خانواده برای صرف غذا بنشینید یا نه، مهم است که استفاده از صفحه نمایش (بزرگسالان و کودکان) و سایر عوامل حواس پرتی را به حداقل برس،د. روی غذا و داشتن یک وعده غذایی لذت بخش تمرکز کنید.
  • به ،وان یک خانواده با هم غذا بخورید. این رویکرد توسط آکادمی اطفال آمریکا اگرچه تحقیقات فعلی در مورد افزایش عادات غذایی خوب ناسازگار است.
  • غذاهای معمولی و عادات غذایی کودکان ،دسال را بیاموزید. کودکان نوپا هنوز معده های بسیار کوچکی دارند و نمی توانند در یک زمان مقدار زیادی غذا بخورند و به راحتی می توانند با یک بشقاب غذای بزرگ غرق شوند. علاوه بر این، آنها تمایل دارند غذاهای مختلفی بخورند که یک رژیم غذایی متعادل را در طول یک روز یا یک هفته تشکیل می دهند، نه فقط در یک وعده. دانستن این موضوع می تواند به مراقبان در مورد مصرف غذا کمک کند.
  • به ارائه غذاهای جدید ادامه دهید. برای مراقبین مهم است که نه تنها به ارائه غذاهای جدید ادامه دهند، بلکه غذاهایی را که قبلاً رد شده بودند، اما بدون اصرار مجدداً ارائه دهند. اگر غذاها به طور مکرر رد شوند، یک مراقب ممکن است بگوید: «به نظر می رسد هنوز نخود فرنگی را دوست ندارید. بار دیگر دوباره تلاش خواهیم کرد» و ادامه دهید. توجه بیشتر به دوست نداشتن ها می تواند کشمکش ها در مورد غذا را تقویت کند. جنیفر اندرسون، متخصص تغذیه، MSPH، RDN، از کودکان رنگی می خورند، اطلاعات بسیار خوبی را برای ،، که به کودکان نوپا حساس تغذیه می کنند، همراه با راهنمایی برای ارائه طیف گسترده ای از غذاهای مغذی ارائه می دهد.
  • یک برنامه غذایی منظم برای هر دو وعده غذایی و میان وعده داشته باشید. وقتی بچه‌های کوچک بدانند صبحانه، ناهار، شام و دو میان‌وعده را در زمان‌های منظم می‌خورند، کمتر گرسنه می‌شوند، که می‌تواند منجر به بدخلقی و رفتار بدخواهانه شود.
منبع: StockSnap/Pixabay

منبع: StockSnap/Pixabay

پاسخ دادن به غذا خوردن می تواند چالش برانگیز باشد. مراقبان ممکن است بخواهند در صورت احساس اضطراب خاص یا اگر فرزندشان آنطور که انتظار می رود وزن اضافه نمی کند، به دنبال حمایت اضافی باشند. یک متخصص می‌تواند رشد و تکامل کودک را ارزیابی کند، راهنمایی‌های بیشتری ارائه دهد و هرگونه نگر، بالقوه سلامتی را که ممکن است در خوردن غذای حساس نقش داشته باشد، رد کند.


منبع: https://www.psyc،logytoday.com/intl/blog/on-babies/202307/when-children-are-picky-eaters