وقتی شریک زندگی خود را به خاطر ناراحتی خود سرزنش می کنید



سرزنش شریک زندگی خود به خاطر ناراحتی خود شما را وارد بزرگراه گازلایتر می کند، به خصوص وقتی واقعیت این است که از خودتان ناراضی هستید. ضرب المثل رایج “قبل از اینکه بتو،د دیگران را دوست داشته باشید باید خود را دوست داشته باشید” بسیار درست است.

در حالی که ممکن است انجام این کار وسوسه انگیز باشد، اما لجبازی شریک زندگی خود برای ناراحتی خود یک رفتار سالم یا سازنده در یک رابطه نیست. مهم است که مسئولیت احساسات خود را بپذیرید و به ،وان یک تیم برای رسیدگی به هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، همکاری کنید. در اینجا چند صدای نماینده از عمل مشاوره من وجود دارد که سرزنش ناعادلانه یک شریک به دلیل ناراحتی شخصی را نشان می دهد:

کتی: من همیشه بخاطر تو ،م! شما هرگز از من حمایت نمی کنید و من را خوشحال نمی کنید. دیوید: اما من نمی توانم همیشه مسئول شادی شما باشم. شما هم باید شادی خود را پیدا کنید.

کیم: اگر تو بیشتر حواست و دلسوز بودی، من همیشه اینقدر ناراضی نبودم. سوزان: تمام تلاشم را می‌کنم، اما نمی‌توانم تنها مسئول شادی تو باشم. هر دوی ما باید روی رابطه مان کار کنیم.

کوین: شما هرگز به من گوش نمی دهید و نیازهای من را درک نمی کنید. تقصیر تو هستی که من همیشه ناراحتم شانتل: من می خواهم شما را درک کنم، اما شما باید احساسات خود را واضح تر بیان کنید. سرزنش من مشکلات ما را حل نمی کند.

خوشبختی شما به بهترین وجه در آینه یافت می شود

درست است: برای اینکه واقعاً در رابطه خود شاد باشید، باید به خودتان روی آورید نه شریک زندگی خود. من می دانم که این سخت است زیرا همه ما شرطی شده ایم که فکر کنیم شخص دیگری قرار است بسازد ما خوشحال. بسیاری از ما فریب خورده ایم و فکر می کنیم که اگر او فقط این یک چیز را تغییر داد، یا اگر او پس از آن فقط می‌توان به آن توجه کرد (جای خالی را پر کنید). ما بالا،ه خوشحال خواهد شد

پس راز شاد بودن در رابطه شما چیست؟

در اینجا چیزی است که می تو،د از آن زوج های شاد و راضی بیاموزید – آنهایی که شانس را ش،ت می دهند و به خاطر بچه ها از هم جدا نمی شوند یا به سادگی آن را کنار نمی گذارند. آنها تمایل دارند به یکدیگر تعهد قوی داشته باشند و به طور موثر ارتباط برقرار کنند. آنها قادر به مبارزه منصفانه و حل اختلافات هستند. و آنها می دانند چگونه رمانتیک باشند.

راز آنها فراتر از هر چیز دیگری این است: آنها طرز فکر بهتر، واقعی تر و سالم تری در مورد یکدیگر دارند.

همانطور که در کتابم توضیح داده ام، چرا نمی تو،د ذهن من را بخو،د؟ این طرز تفکر است که زوج ها را قادر می سازد تا ارتباطات را بهبود بخشند، مشکلات را حل کنند و روابط عاشقانه را تقویت کنند. اساس واقعی یک رابطه شاد، این راز دست نیافتنی را فقط در یک جا می توان یافت: ذهن خودتان.

زوج‌هایی که من در طول 32 سال گذشته با آنها کار کرده‌ام و با هم کار کرده‌اند، آن‌هایی هستند که توانسته‌اند مشکل روابط فراگیر و در عین حال کمتر شناخته‌شده‌ای را که من می‌گویم، تشخیص دهند و به آن رسیدگی کنند. تفکر سمی. افکار سمی – “شما کاملا خودخواه هستید!” “همیشه همه چیز باید در مورد شما باشد!” – همدلی ما را از بین ببرید و عشق ما را از بین ببرید. زوج هایی که می توانند از افکار سمی دوری کنند یا بر آن غلبه کنند، رضایت بیشتری دارند. آنها برخلاف شانس، یک نیروی متحد باقی می مانند. آنها ،، هستند که من را وادار می کنند تا با اعتقاد زیادی به این فکر کنم: “اگر ،ی شانسی برای خوشبختی پایدار داشته باشد، این کار را می کند.”

چگونه بر آن افکار سمی در مورد شریک زندگی خود غلبه کنید

غلبه بر افکار سمی در مورد شریک زندگی تان می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد، اما با تلاش و تأمل در خود، می توان طرز فکر و سلامت کلی رابطه تان را بهبود بخشید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تو،د انجام دهید:

1. افکار سمی خود را بشناسید و به رسمیت بشناسید: اولین قدم این است که از افکار سمی که در مورد شریک زندگی خود دارید آگاه شوید. آیا درست است که او 24 ساعته فقط به فکر خودش است؟ ال،ا، محرک‌ها و افکار خاصی را که به منفی‌گرایی شما کمک می‌کنند، شناسایی کنید. درک و تصدیق این افکار برای پرداختن موثر به آنها بسیار مهم است.

2. به احساسات و محرک های خود فکر کنید: کمی زمان بگذارید تا احساسات و محرک های خود را که ممکن است باعث ایجاد این افکار سمی شوند، فکر کنید. مهم است که بد،م واکنش های ما اغلب ناشی از ناامنی ها، تجربیات گذشته یا مسائل حل نشده ماست. احساسات خود را کاوش کنید و به دنبال درک دلایل اساسی در پشت افکار منفی خود باشید.

3. صریح و صادقانه ارتباط برقرار کنید: ارتباط موثر برای هر رابطه سالم حیاتی است. نگر، ها و احساسات خود را با آرامش و احترام با شریک زندگی خود در میان بگذارید. بیان افکار و احساسات می تواند به هر دوی شما کمک کند تا درک عمیق تری از دیدگاه های یکدیگر به دست آورید و راه هایی برای حل مسائل با یکدیگر پیدا کنید.

4. افکار منفی را به چالش بکشید: هنگامی که افکار سمی را شناسایی کردید، اعتبار آنها را به چالش بکشید. شواهد و مفروضاتی را که این افکار را تایید می کنند زیر سوال ببرید. آیا این افکار منفی مبتنی بر واقعیت ها هستند یا ناامنی های شخصی؟ افکار منفی را با افکار مثبت و واقع بینانه جایگزین کنید. به ،وان مثال، با وجود اینکه او گاهی اوقات خود را جذب می کند، آیا این احساس خوبی ندارد که به یاد بیاورید که چقدر وفادار است و در مواقع پر استرس چگونه ظاهر می شود؟ این فرآیند زمان می برد و تمرین می کند، اما می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت خود را اصلاح کنید.

5. مراقبت از خود و عشق به خود را تمرین کنید: مراقبت از سلامتی خود در مواجهه با افکار سمی ضروری است. در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما شادی می بخشد، شفقت به خود را تمرین کنید و مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. ایجاد یک رابطه مثبت با خودتان می تواند طرز فکر شما را بهبود بخشد و به ،ه خود، رابطه شما با همسرتان را بهبود بخشد.

6. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر افکار سمی علیرغم تلاش شما همچنان ادامه دارد، به دنبال کمک از یک درمانگر یا مشاور باشید. آنها می توانند راهنمایی، پشتیب، و استراتژی های اضافی برای رسیدگی به این افکار و بهبود پویایی روابط شما ارائه دهند.

به یاد داشته باشید، غلبه بر افکار سمی به زمان و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. ارتباطات باز، همدلی و تمایل به رشد با هم برای ایجاد یک رابطه سالم تر و شادتر بسیار مهم است.

یک نکته هشدار دهنده

شما وارد رابطه خود نشدید که با شما بد رفتار شود، نادیده گرفته شود یا رها شود. مورد آزار و اذیت قرار گرفتن یا تحقیر شدن، قرار گرفتن در معرض هزینه های بی پروا، محروم شدن از زندگی ،، یا مجبور به تحمل رفتار مشکل ساز و ناپخته است. نه چیزی که من از شما می خواهم اگر این اتفاق در رابطه شما رخ می دهد، شریک زندگی شما باید تغییرات اساسی ایجاد کند. ممکن است به مشاوره انفرادی و زوجی نیاز باشد. اگر شریک زندگی شما با مشاوره همکاری نمی کند، باید با این واقعیت روبرو شوید که احتمالاً هرگز تغییر نخواهند کرد، و سپس تصمیم بگیرید که بهترین زندگی را با او انجام دهید یا به یک رابطه جدید و امیدوارم رضایت بخش تر بروید. من همه طرفدار تلاش برای حفظ روابط هستم، اما در مواجهه با صدمات مکرر و بی‌حساسیت، شاید بهتر باشد که ادامه دهیم.

افکار نهایی

به یاد داشته باشید، سرزنش شریک زندگی خود به خاطر ناراحتی خود راه سالمی برای حل مسائل یا چالش های خود در رابطه شما نیست. این ضروری است که از افکار منفی خود آگاه باشید و آنها را به چالش بکشید، آشکارا ارتباط برقرار کنید، نیازهای خود را بیان کنید و برای یافتن راه حل هایی که به نفع رابطه شما باشد، با یکدیگر همکاری کنید.

برای پیدا ، یک درمانگر در نزدیکی خود، به فهرست درمان روانشناسی امروز مراجعه کنید.


منبع: https://www.psyc،logytoday.com/intl/blog/liking-the-child-you-love/201410/when-you-blame-your-partner-for-your-unhappiness