پیامدها در نوروپاتوژنز و درمان HIV


ارائه کننده:

جیموهان جوزف، Ph.D.
بخش تحقیقات ایدز

هدف:

هدف از این مفهوم تشویق تحقیقات با استفاده از سیستم‌های سلولی جدید CNS، مدل‌های ارگانوئیدی و فناوری‌های تک سلولی برای بررسی مک،سم‌های تعاملات متقابل بین التهاب عصبی مرتبط با HIV و تداوم HIV در CNS علیرغم درمان موثر ضد رتروویروسی (ART) است.

بنیاد و پایه:

تحقیقات درمان HIV اولویت اصلی دفتر تحقیقات ایدز NIH (OAR) و بخش تحقیقات ایدز NIMH (DAR) است. NIMH با حمایت از مطالعات برای ریشه کنی یا خاموش ، HIV از مخازن در CNS که در آن ویروس ممکن است از تشخیص و درمان فرار کند، در تحقیقات درم، شرکت می کند. علاوه بر درک ماندگاری HIV با وجود ART موثر، NIMH به درک مک،سم های بیماری های همراه با HIV، از جمله بیماری های CNS (مانند نقص شناختی و بیماری های رو،) علاقه مند است.

یک شکاف مهم در درک عواملی که باعث التهاب عصبی مداوم و تداوم HIV در زمینه ART موثر می‌شوند وجود دارد. افراد آلوده به HIV در ART موثر ممکن است فعال شدن مداوم سیستم ایمنی و التهاب عصبی را تجربه کنند که ممکن است منجر به بیماری های همراه با HIV شود. التهاب عصبی ممکن است توسط پروویروس های HIV معیوب، RNA ویروسی و پروتئین های ویروسی که از سلول های CNS آلوده (مانند ماکروفاژها، میکروگلیا و آستروسیت ها) مشتق شده اند، ایجاد شود. سطوح باقیمانده از ت،یر ویروسی در طول ART با سطوح کم مداوم فعال شدن سیستم ایمنی همراه است که می تواند باعث پر ، م،ن HIV در CNS شود. التهاب مزمن ممکن است با ایجاد ویروس، تولید سلول‌های هدف جدید (سلول‌های هدف عفونت ویروسی)، ایجاد عفونت سلول‌های هدف فعال و استراحت، تغییر ال،ای مهاجرت سلول‌های هدف حساس، افزایش ت،یر سلول‌های آلوده، و جلوگیری از مک،سم های طبیعی پا،ازی اختصاصی HIV ممکن است یک چرخه معیوب از تداوم HIV و التهاب عصبی وجود داشته باشد.

هدف این مفهوم بررسی مک،سم‌های تعاملات متقابل بین التهاب عصبی مرتبط با HIV و پایداری HIV در CNS است. این مفهوم استفاده از سیستم‌های مدل جدید مانند ارگانوئیدهای مغزی، میکروگلیاهای مشتق از iPSC (سلول‌های بنیادی پرتوان القایی)، آستروسیت‌ها و روش‌های پیشرفته تک سلولی را تشویق می‌کند تا تعریف کنند:

  • مک،سم‌های التهاب عصبی در سلول‌های مشتق از CNS که توسط پروویروس‌های معیوب، پروتئین‌های ویروسی و RNA هدایت می‌شوند.
  • مک،سم‌های تأثیر التهاب عصبی و اختلال عملکرد ایمنی بر تداوم HIV در CNS.
  • مک،سم‌های تأثیر مخازن HIV ویروسی نهفته / پایدار بر هموستاز ایمنی در CNS و تأثیر این مخازن نهفته / پایدار بر انتقال‌دهنده‌های عصبی، عملکرد نورون‌ها و انعطاف‌پذیری عصبی. و
  • توسعه استراتژی‌های درم، برای کاهش تأثیر متقابل ویروس پایدار و التهاب عصبی مرتبط در بخش CNS.

تکمیل موفقیت‌آمیز این مطالعات ممکن است درک ما را از مک،سم‌های بیماری‌زایی عصبی HIV و تداوم برای کمک به دستیابی به درمان HIV ارتقا بخشد.


منبع: https://www.nimh.nih.gov/funding/grant-writing-and-application-process/concept-clearances/2023/mechanisms-of-reciprocal-interactions-between-،-،ociated-neuroinflammation-and-central-nervous-system-cns-persistence-implications-in-،?utm_source=rss_readers&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_summary