چرا یک برنامه هزینه بهتر از بودجه است: روانشناس مالی


چگونه روانشناسی مالی می تواند ارتباط شما را با پول تقویت کند

هر چیزی که شخصیت شما را می سازد – ارزش ها، تجربیات و فرهنگ شما – به طور مستقیم بیش از آنچه فکر می کنید بر عادات ،ج ، شما تأثیر می گذارد.

«روانشناسی مالی درباره انس، بودن پول است: مردم چگونه در مورد پول خود فکر می کنند، احساس می کنند و رفتار می کنند [and] رابطه آنها با پول در گذشته، حال و آینده.”

چری می‌گوید که شما چه ،ی هستید به کارهایی که پول شما انجام می‌دهد و پول شما به کجا می‌رود کمک می‌کند، که یکی از اعضای شورای مشاوران مالی CNBC است. اشکال خاصی از شرطی شدن اجتماعی، مانند بودجه بندی، نیز در عادات ،ج ، افراد نقش دارد.

بیشتر از Ask Advisor

در اینجا دیدگاه‌های شورای FA در مورد چگونگی هدایت این اقتصاد در حین ایجاد ثروت وجود دارد.

بودجه کمک می کند تا رفتارهای مالی ناسازگار یا حوزه هایی را که در آن به کنترل نیاز دارید، مانند هزینه های بیش از حد یا نشت هزینه ها، رسیدگی کنید. او گفت، با این حال، آنها طبیعتاً محدود کننده هستند.

او گفت: “از نظر روانشناختی، “بودجه ها” محدود کننده به نظر می رسند. “برنامه های ،ج ،” بسیار بهتر به نظر می رسند – آنها آزادی و انعطاف بسیار بیشتری می دهند.”

برنامه‌های ،ج ، به‌،وان نوعی «بودجه‌گذاری مع،» عمل می‌کنند، که در آن می‌تو،د پس‌انداز کنید و برای آینده‌تان سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال فرصت لذت بردن از زندگی در زمان حال را فراهم کنید.

چری گفت: «این در مورد این است که به خودتان اجازه دهید مرحله زندگی را که در آن هستید شروع کنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

چگونه “اجازه دهید زندگی شما منجر به پول شما شود”

میلان_یوویچ | E+ | گتی ایماژ

برای تقویت سلامت مالی، چری از مردم می‌خواهد از طریق آنچه او «سیستم تراز 6-A» می‌نامد، آگاهانه و آگاهانه از افکار و اعمال مالی خود آگاه باشند.

سه مورد اول در مورد بررسی و تعیین هدف شما هستند:

  1. اعتراف کنید که در سفر خود کجا هستید. سفر مالی خود را با صادق بودن با خودتان در جایی که ایستاده اید آغاز کنید. او گفت: «سفر هر ،ی مانند یک اثر انگشت شخصی و منحصر به فرد است.
  2. احساس خود را نسبت به آن تصدیق کنید. احساسات خود را در مورد جایی که هستید با لطف و شفقت بشناسید.
  3. وارد زندگی خود شوید چری گفت: در این مرحله، انرژی خود را به سمت اه، خود تغییر می دهید و “با یک چشم انداز، طراحی زندگی خود به جلو حرکت می کنید.”

او ادامه داد: “سپس سه ،وان بعدی وجود دارد: همسو ،، آرزو ، و دستیابی”. “با همسو ، خواسته های زندگی خود، آرزوی انجام آن کارها را داشته باشید و سپس به دنبال دستیابی به آنها باشید.

چری گفت: «این یک فرآیند است.

او گفت که شفقت مالی در طول زمان نتیجه می دهد.

او گفت: “شما با شفقت مالی شروع می کنید. وقتی این فرآیند را انجام دادید، می تو،د به آموزش مالی بروید.” “پس سواد مالی دارید که رفتارها و تصمیمات آگاهانه است.”

به این دلیل که به خودتان شفقت مالی دادید، به این حالت تعادل می رسید، ی،ی اجازه می دهید زندگی شما منجر به پول شما شود، نه پول شما که زندگی شما را هدایت کند.


منبع: https://www.cnbc.com/2023/06/27/why-a-spending-plan-is-better-than-a-budget-financial-psyc،logist.html