گزارش جدید می گوید مردم در سراسر جهان تجربیات مثبت بیشتری دارند




CNN

برای خبرنامه استرس، اما کمتر CNN ثبت نام کنید. راهنمای ذهن آگاهی شش ،متی ما به شما اطلاع می دهد و الهام بخش شما برای کاهش استرس در حین یادگیری نحوه مهار آن است.

بر اساس گزارش جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد، جهان روزهای خوب بیشتری را سپری می‌کند، اما روزهای بد در همان حال باقی می‌مانند.

را گزارش عواطف جه، گالوپ در سال 2023 مجموعه ای سالانه از داده های بیش از 100 کشور است که احساس مردم را می پرسد.

بر اساس این گزارش، تعداد تجربیات مثبت در سال 2022 بهبود یافته است. به گفته جولی ری، سردبیر اخبار جهان در گالوپ، تجربیات مثبت در سال های گذشته نسبتاً ثابت مانده بود، اما در سال 2021 کاهش یافت.

او افزود که در همان سال، جهان شاهد افزایش تجربیات منفی به بالاترین میز، بود که محققان در 17 سالی که این تحقیق را انجام می دادند، اندازه گیری ،د.

خبر خوب این است که میزان تجربیات منفی در سال 2022 افزایش نیافته است.

ری گفت: “هیچ حرکتی به سمت بالا وجود نداشت، که یک علامت مثبت است، اما همچنین در بالاترین سطح خود که تا به حال اندازه گیری کرده بودیم، باقی ماند.”

شواهد مستقیمی مبنی بر اینکه چرا تجربیات مثبت در سال 2022 بیشتر بود وجود ندارد، اما می توان حدس زد که کمی آه آرامش بخش بود.

ری گفت: «همانطور که مردم شروع به بیرون آمدن از چنگال بیماری همه گیر ،د … این مقدار کمی از آن دریچه فشار آزاد می شود.

وی افزود، در حالی که در افزایش تجربیات مثبت پیروزی هایی وجود دارد، ،وماً زمان جشن نیست.

ری گفت: «برای بسیاری از کشورها، رهبران، سیاستگذاران، ،ب‌وکارها و سازمان‌ها کمی زود است که واقعاً آرام باشند، زیرا آن تجربیات منفی هنوز در بالاترین سطح خود هستند که ما تا به حال اندازه‌گیری کرده‌ایم.

جان هلیول گفت، گزارش گالوپ، که منبع خوبی از داده‌های عاطفی مقایسه‌ای در سراسر جهان است، مهم است زیرا «فرصتی را برای گسترش مکالمات و توجه ما و امکان درک عمیق‌تر آنچه به بهتر شدن زندگی کمک می‌کند، ارائه می‌کند». استاد بازنشسته در دانشکده اقتصاد ونکوور در دانشگاه بریتیش کلمبیا و سردبیر گزارش شادی جه،، انتشارات شبکه راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل متحد. هلیول در جمع آوری داده های گزارش گالوپ شرکت نکرد.

نظرسنجی ها هر کدام پنج سوال درباره تجربیات مثبت و منفی مطرح ،د.

برای تعیین کمیت مثبت، محققان پرسیدند: آیا دیروز احساس استراحت خوبی داشتید؟ آیا دیروز با شما محترمانه برخورد شد؟ دیروز زیاد لبخند زدی یا خندیدی؟ دیروز کار جالبی یاد گرفتی یا انجام دادی؟ آیا لذت را تجربه کردید؟

برای منفی، سؤالاتی پرسیده می شود که آیا پاسخ دهندگان درد فیزیکی، نگر،، غم، استرس یا عصب،ت را در روز قبل تجربه کرده اند یا خیر.

ری گفت که این گزارش سوالاتی را به طور خاص در مورد روز قبل مطرح کرده است زیرا هنوز در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

او افزود که در بالاترین نقطه تجارب منفی کشورهایی قرار داشتند که مردم در آن‌ها مسائل سیاسی یا امنیتی زیادی را تجربه می‌کنند. ری گفت که اینها شامل افغانستان و سیرالئون بودند که جای تعجب نداشت زیرا این گزارش حدود یک سال پس از کنترل رسمی طالبان بر افغانستان و پس از اعتراضات بر سر استانداردهای زندگی و مسائل سیاسی در سیرالئون تهیه شد.

وی افزود، در مورد کشورهایی که بیشترین تجربیات مثبت را دارند، کشورهای آمریکای لاتین و آسیای ج، شرقی از جمله مکزیک، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، اندونزی و فیلیپین هستند.

ری گفت: “این چیزی است که ما تمایل داریم سال به سال در داده های خود ببینیم، جنبه مثبت دفتر کل و همچنین جنبه منفی دفتر کل دارد.” “شما فقط نوع پاسخ های افراطی را در کشورهای آمریکای لاتین و نحوه پاسخ آنها به این سوال می بینید.”

ری گفت که این داده ها می تواند به شهروندان، ،ت ها و سازمان ها کمک کند تا احساس کنند مردم چه احساسی دارند.

او افزود: «دانستن دمای احساسی کشورتان مهم است.

لیل اونگار، استاد علوم کامپیوتر و اطلاعات در دانشگاه پنسیلو،ا، گفت: اما کشورهایی که در فهرست بالاترین تجربیات مثبت برجسته نیستند، ممکن است همچنان خوشحال باشند – شادی و تجربیات مثبت با هم مرتبط هستند، اما ی،ان نیستند. اونگار که یکی از اعضای مرکز روانشناسی مثبت دانشگاه است، روی گزارش گالوپ کار نکرد.

او اضافه کرد که احساسات اندازه گیری شده توسط گالوپ نسبتا کوتاه مدت هستند، اما شادی بلند مدت معمولا با رضایت از زندگی سنجیده می شود. به گفته اونگار، افراد کشورهایی مانند فنلاند و دانمارک، برای مثال، ممکن است سطح خنده را گزارش نکنند، اما از نظر شادی در رتبه بالایی قرار دارند، زیرا به طور کلی راضی هستند.

هلیول گفت، اگرچه ی،ان نیست، ردیابی این احساسات مثبت و منفی مهم است زیرا پیامدهایی برای سلامت و شادی افراد دارد.

اونگار گفت، بزرگترین عواملی که مانع زندگی شاد می شوند، فقر و سلامتی هستند – و این عوامل اغلب نیاز به واکنش اجتماعی بزرگتر دارند.

او افزود، اما مهمترین چیزها برای پرورش شادی در دسترس فردی است: م،ا و ارتباط اجتماعی.

وقتی صحبت از م،ا به میان می‌آید، اونگار گفت که باید چیزی را پیدا کنید که در آن کار کنید تا احساس ارزشمندی کنید. که می تواند:

• بزرگ ، خانواده
• شرکت در جامعه مذهبی شما
• داوطلب شدن برای هدفی که برای شما مهم است.
اونگار توصیه کرد که کیفیت روابط دوستانه، روابط خانوادگی و شراکت های عاشقانه خود را در اولویت قرار دهید و همچنین به دنبال تعاملات مثبت با غریبه ها باشید.

چیزی وجود دارد که نیاز به سرمایه گذاری و تلاش بیشتری دارد و کمی غلبه بر آن ترس، این است که دست دراز کنید و سعی کنید و بگویید: “هی، من واقعا از صحبت ، با شما دیروز لذت بردم. آیا می‌تو،م دوباره دور هم جمع شویم؟» اونگار گفت. شواهد نشان می‌دهد که مردم با صرف زمان و ارتباط با مردم، چقدر سود می‌برند.»

پس از قرنطینه‌های کووید-19، ممکن است با آن تعاملات روزانه با افراد جدید از تمرین خارج شویم. اونگار گفت، از آنجایی که بسیاری از مردم از خانه به کار خود ادامه می دهند، ممکن است فرصتی در یک محل کار منزوی تر از دست برود.

او گفت: «ما هنوز در یک دوره تنظیم مجدد هستیم که چگونه خود را از خانه‌هایمان بیرون بیاوریم و دوباره با مردم صحبت کنیم. می تو،د تصور کنید که از خانه کار می کنید و به کافی شاپ می روید و فقط یک شبکه اجتماعی هستید. اما من فکر می کنم بسیاری از مردم این انتقال را انجام نداده اند.

“من یک خوشبین هستم. من یک روانشناس مثبت اندیش هستم. من امیدوارم که مردم به آنجا برسند.


منبع: https://www.cnn.com/2023/06/27/health/global-emotions-report-wellness/index.html