گفتار درمانی؟ هوش مصنوعی ممکن است با تجزیه و تحلیل الگوهای گفتاری، «اولین علائم» زوال عقل را تشخیص دهد


یک جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هدف این ابزار تشخیص علائم زوال عقل، آ،ایمر و سایر اختلالات حافظه با تجزیه و تحلیل ال،ای گفتار و زبان فرد است.

این سیستم CognoSpeak نام دارد. محققان دانشگاه شفیلد در بریت،ا آن را توسعه دادند.

در آزمایشات اولیه که شامل هر دو بود بیماران آ،ایمر بر اساس بی،ه مطبوعاتی که ابزار جدید را اعلام کرد، این ابزار و افرادی که از نظر شناختی سالم هستند، دقت 90 درصدی را در شناسایی افراد مبتلا به زوال عقل نشان داد – که به اندازه “تست های کاغذ و قلم” دقیق است.

AI TOOL به پزشکان برنامه های درم، شخصی آ،ایمر را برای بیماران زوال عقل می دهد

بیمار با یک «نماینده مجازی» که از طریق مرورگر وب روی رایانه، لپ‌تاپ یا تبلت نمایش داده می‌شود، ارتباط برقرار می‌کند.

نماینده مجازی سؤالات خاصی را از بیماران می پرسد – شبیه به سؤالاتی که برای آزمایش مهارت های حافظه در طول مشاوره حضوری استفاده می شود – و همچنین از آنها می خواهد که تصاویر را توصیف کنند و تسلط کلامی خود را آزمایش کنند.

ارشد در تبلت

یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف شناسایی علائم زوال عقل، آ،ایمر و سایر اختلالات حافظه از طریق تجزیه و تحلیل ال،ای گفتار و زبان افراد است. (iStock)

در آن نقطه، CognoSpeak داخلی است فناوری هوش مصنوعی ال،ای زبان و گفتار بیمار را تجزیه و تحلیل می کند تا علائم هشدار دهنده شناختی را تشخیص دهد.

محققان در مرحله بعدی قصد دارند این ابزار را بر روی 700 شرکت کننده از کلینیک های حافظه بریت،ا با بودجه ارائه شده توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت آزمایش کنند.

هدف این است که CognoSpeak با خدمت به ،وان “مرد می،” بین پزشک عمومی و متخصص زوال عقل، به تشخیص سریع‌تر کمک کند.

این ابزار می‌تواند به بیماران کمک کند تا درمان‌ها را زودتر شروع کنند، زمان انتظار را کاهش داده و زودتر به مردم اطمینان دهند.»

پزشک بیمار را به CognoSpeak ارجاع می‌دهد و نتایج آزمایش به پزشک ارسال می‌شود – او سپس تصمیم می‌گیرد که آیا بیمار به مراقبت‌های بیشتر حافظه نیاز دارد یا خیر.

مطالعه پیشنهاد می کند: استفاده منظم از اینترنت توسط سالمندان می تواند خطر زوال عقل آنها را کاهش دهد

دکتر دن بلکبرن از دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه شفیلد در بی،ه مطبوعاتی گفت: انتظار برای تشخیص احتمالی زوال عقل می تواند زمان بسیار نگران کننده ای برای بیماران و خانواده های آنها باشد. این ابزار می‌تواند به بیماران کمک کند تا درمان‌ها را زودتر شروع کنند، زمان انتظار را کاهش داده و زودتر به مردم اطمینان دهند.»

وی افزود: “این همچنین زمان ارزشمند پزشکان را آزاد می کند و به این م،ی است که ،، که به مراقبت های تخصصی نیاز دارند در سریع ترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا کنند.”

ارتباط بین گفتار و زوال عقل

دکتر جیمز گالوین، رئیس بخش مغز و اعصاب شناختی در UHealth و مدیر مرکز جامع سلامت مغز در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی می،، خاطرنشان کرد: یکی از اولین علائم زوال عقل، تلاش برای یافتن کلمات و م، در حین گفتار است. بی،ه ارائه شده به فا، نیوز دیجیتال.

گالوین در تحقیق یا توسعه CognoSpeak دخالتی نداشت.

زن مسن در تبلت

بیمار با یک “عامل مجازی” ارتباط برقرار می کند – که برای آزمایش مهارت های حافظه و رو، شناختی فرد سؤال می پرسد. (iStock)

او گفت: «استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل گفتار در محیط مراقبت های اولیه می تواند راهی سریع و قابل اعتماد برای ارزیابی وضعیت شناختی باشد، حتی اگر فرد شکایتی از حافظه ارائه ندهد.

دکتر مایکل کلیمن، استادیار پژوهشی نورولوژی در مرکز جامع سلامت مغز در دانشگاه میامی دانشکده پزشکی می،، یکی از همکاران گالوین است که ارتباط بین رفتار گفتاری و تشخیص مراحل اولیه اختلال شناختی را مطالعه کرده است.

زن 27 ساله آیووا 99 درصد احتمال ابتلا به زوال عقل دارد: «باید بدانم»

کلیمن گفت: «ال،ای گفتار به طور کلی در شناسایی اختلالات شناختی بسیار مفید هستند و برخی از اجزای CognoSpeak، از جمله توصیف تصویر، اغلب توسط روانشناسان و عصب شناسان برای ارزیابی و تشخیص زوال عقل استفاده می شود. (او همچنین هیچ وابستگی به CognoSpeak ندارد.)

وی افزود: “اگر این ابزار بتواند به طور موثر داده های گفتاری را به شیوه ای دقیق و کارآمد پردازش کند و همچنین بیماران را درگیر نگه دارد، انتظار داریم که برای پزشکان هنگام ارزیابی اختلال شناختی مفید باشد.”

زن مبتلا به زوال عقل

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آ،ایمر و زوال عقل مربوطه مبتلا هستند. (iStock)

متخصصان موافق هستند مانند همه بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام کلیدی است – به همین دلیل است که سرعت CognoSpeak می‌تواند مفید باشد.

پرسی گریفین، دکترا، مدیر مشارکت علمی در این دانشگاه، گفت: «با توجه به اینکه بیماری آ،ایمر و سایر زوال عقل‌ها پیشرونده هستند، تشخیص زودهنگام این تغییرات به منظور اجرای مداخلات موجود در زم، که می‌توانند برای کند ، زوال شناختی مؤثرتر باشند، مهم است». انجمن آ،ایمر در شیکاگو، ایلینوی، به فا، نیوز دیجیتال گفت.

“کار بیشتر مورد نیاز است”

در حالی که کارشناسان موافق هستند که نقش هوش مصنوعی در عصب‌شناسی نویدبخش است، قبل از اینکه بتوان به آن به ،وان یک شاخص اولیه اعتماد کرد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مدل زوال عقل هوش مصنوعی

در حالی که تست گفتار مفید است، کارشناسان خاطرنشان ،د که این تنها جزء ضروری برای تشخیص زوال عقل نیست. (iStock)

گریفین گفت: «اگرچه این فناوری دلگرم‌کننده است، اما برای تأیید بیشتر کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی مانند این ابزار برای کمک به تشخیص آ،ایمر، به کار بیشتری در جمعیت‌های مطالعاتی بزرگ‌تر و نماینده‌تر نیاز است.»

برای ثبت نام در خبرنامه سلامت ما اینجا را کلیک کنید

وی افزود: در آینده، این می تواند ابزار دیگری در جعبه ابزار برای تشخیص زودهنگام آ،ایمر باشد.

و در حالی که تست گفتار مفید است، کارشناسان خاطرنشان ،د که این تنها جزء ضروری برای تشخیص زوال عقل نیست.

کلیمن می‌گوید: «سایر جنبه‌های شناخت – به‌ویژه حافظه – و یک معاینه عصبی دقیق نیز باید برای تشخیص واقعی مورد بررسی قرار گیرند.»

دکتر زوال عقل با بیمار

پزشک بیمار را به CognoSpeak ارجاع می‌دهد و نتایج آزمایش به پزشک ارسال می‌شود – او سپس تصمیم می‌گیرد که آیا بیمار به مراقبت‌های بیشتر حافظه نیاز دارد یا خیر. (iStock)

پرسی افزود، در حالت ایده‌آل، در دسترس بودن رویکردهای غیرتهاجمی و بالقوه ارزان‌تر برای تشخیص و تشخیص زودهنگام – ،یبی از آزمایش‌های خون، آزمایش‌های دیجیتال ساده و ابزارهای دیگر – ارزیابی‌های شناختی را در دسترس افراد بیشتری قرار می‌دهد.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آ،ایمر و زوال عقل مربوطه مبتلا هستند.

پیش بینی می شود تعداد مبتلایان تا سال 2060 به 14 میلیون نفر برسد.

ملیسا رودی ویراستار سلامت و یکی از اعضای تیم سبک زندگی در فا، نیوز دیجیتال است.


منبع: https://www.foxnews.com/health/talk-therapy-ai-may-detect-earliest-symptoms-dementia-،yzing-s،ch-patterns