فراتر از هدست‌های واقعیت مجازی حجیم: تشخیص صدا، ردیابی چشم، و حرکات طبیعی در عصر متاورس و “Medi-verse”


تصور کنید به یک شهر جدید نقل مکان کرده اید و کاندویی را ،یداری کرده اید که با ،وان “متافورس فعال شده” تبلیغ می شود. پس از بسته شدن، همراه با کلیدهای فیزیکی آپارتمان خود، یک کلید رمزنگاری منحصر به فرد برای جامعه دریافت می کنید. شما هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتالی به محله خود نقل مکان می کنید. با کلید کریپتو، نمایه متاورس شخصی خود را به کاندو پیوند می دهید. این متاورس شخصی شما، از جمله یک کاتالوگ دیجیتالی از تمام اشیاء در خانه شما، با یک نقشه دیجیتالی از فضای جدید ادغام می‌شود که همه حسگرها و دستگاه‌هایی را که از طریق متاورس اشیاء را کنترل می‌کنند، ادغام می‌کند.

همانطور که از اتاق خواب خود به آشپزخانه می روید، چراغ ها روشن می شوند و دمای اتاق تنظیم می شود. در آشپزخانه به اجاق گاز می گویید روشن شود و در حالی که نگاهتان را به سمت یخچال می چرخ،د، یک نمایشگر گرافیکی در مقابل شما ظاهر می شود. دست خود را دراز می کنید و نماد تخم مرغ را انتخاب می کنید که نشان می دهد سه تخم مرغ باقی مانده است. با دست خود به بالا بکشید و سفارش برای تخم‌مرغ‌های بیشتر از بین می‌رود.

در حالی که صبحانه را آماده می کنید، دوباره با اشاره اشاره می کنید و در لحظه ای دیگر چهره مادرتان در مقابل شما ظاهر می شود. “مامان، می خواهی برای صبحانه به من ملحق شوی؟” در حالی که اجاق گاز شما را کم می کند تا تخم مرغ های شما نسوزند، پاسخ می دهد: “مطمئنا” تخم‌مرغ‌ها و بیکن‌هایتان را جمع می‌کنید و پشت میزی می‌نشینید، میزی که به‌منظور نزدیک شدن شما از یک فرورفتگی در دیوار خارج شده است. می نشینی، هولوگرام مادرت با صبحانه اش روبروی تو ظاهر می شود و شما دو نفر شروع به بحث درباره روزتان می کنید.

بعدازظهر همان روز که با نمایشگر AR خود در اطراف محله قدم می زنید، اطلاعاتی از شما خواسته می شود که در خانه های سراسر محله بر،ب گذاری شده اند. یکی که توجه شما را جلب می کند، می گوید: «جلسه باشگاه کتاب فردا ساعت 6:30 بعد از ظهر در خانه من – فقط این هفته دیجیتالی است، در سالن متاورس جامعه ملاقات کنید. اعضای جدید خوش آمدید!» شما درست در آن جا می شوید!

برای نقل مکان به این آپارتمان آماده هستید؟ چیزی که من واقعاً توصیف می‌کنم نوعی مح،ات فضایی است – فناوری که به‌طور یکپارچه دنیای فیزیکی و مجازی را یکپارچه می‌کند. من در سال 2020 در مقاله ای در مورد مح،ات فضایی نوشتم، و این یکی از اجزای سازنده متاورس است، شبکه وسیعی از شبکه های فیزیکی و مجازی که برای بازتعریف شیوه زندگی و کار ما در آینده ای نه چندان دور آغاز شده است.

اگر فیلم Ready Player One را تماشا کرده باشید یا Minecraft یا Fortnite بازی کرده باشید، ممکن است قبلاً به متاورس نگاه کرده باشید. بازی‌های آنلاین انبوه چند نفره مانند Fortnite بیش از دو دهه است که وجود دارند، مانند دنیای آنلاین مانند Second Life. در حدود زم، که AnthroTronix را در سال 1999 راه اندازی کردم، جکی موری، پیشگام واقعیت مجازی، به تأسیس موسسه فناوری های خلاقانه دانشگاه کالیفرنیای ج،ی کمک کرد، یک آزمایشگاه تحقیقاتی با بودجه ارتش که ارتباط بین سرگرمی و نیازهای نظامی را پیدا می کند.

او پروژه Coming Home را در سال 2009 آغاز کرد و مرکزی را در Second Life ایجاد کرد که در آن کهنه‌سربازان و سربازان می‌توانستند فعالیت‌های کاهش استرس و توانبخشی را پیدا کنند. ارواح خویشاوند در تلاش برای استفاده از فناوری برای ایجاد تجربیات م،ی‌دار که توانایی و زندگی افراد را غنی می‌سازد، ما همکاری را آغاز کردیم. ما فناوری دستکش دیجیتال خود را به Second Life متصل کردیم و به جانباز، که از ویلچر استفاده می‌،د برای ص،ه‌ نوردی استفاده می‌کردیم و تیم‌های ما مش،اً یک «گردنبند بو» اختراع ،د که عطرهای کنترل‌شده توسط کامپیوتر را منتشر می‌کرد تا دنیای واقعیت مجازی را فراگیرتر کند.

ما واقعاً از پتانسیل متاورس یا اینکه کاملا مجازی یا ،یبی از فیزیکی و دیجیتالی خواهد بود، نمی د،م. همانطور که ما از اینترنت، پیشرفت‌ها در فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و مح،ات فضایی استفاده می‌کنیم، احتمالاً متاواژه‌های متعددی وجود خواهد داشت، از جمله یک “Medi-verse” بالقوه که بر ارائه مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد. اما چه وارد یک متاورز بازی مصرف‌محور یا یک کار غوطه‌ور شوید، چیزی که بعید به نظر می‌رسد این است که ما به تعامل با دنیای دیجیتال از طریق رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های هوشمند و هدست‌های حجیم ادامه دهیم. به احتمال زیاد، مانند سناریوی بالا از طریق تشخیص صدا، ردیابی چشم و حرکات طبیعی با دنیای دیجیتال تعامل خواهیم داشت.

دیدگاه من از متاورس این است که ما می‌تو،م به صورت فیزیکی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازیم در حالی که در زمان واقعی با دوستان و همکاران در سراسر جهان تعامل داریم. من می خواهم به یک جلسه کاری بروم و با همکار، از کشورهای مختلف دور یک میز بنشینم بدون اینکه با نمایشگرهای کنفرانس ویدئویی درگیر شوم. من می خواهم به باشگاه بروم و با دوستانم در پاریس و سانفرانسیسکو ورزش کنم.

یک نقل قول بسیار مورد استفاده وجود دارد که به بسیاری از جمله آبراهام لینکلن نسبت داده می شود: “بهترین راه برای پیش بینی آینده، ایجاد آن است.” ما ابزارهایی برای ایجاد متاوره داریم. اینکه با آنها چه کنیم به خودمان بستگی دارد.

– دکتر کورینا (کوری) لاتان یک کارآفرین فناوری است که ربات هایی برای کودکان معلول، فناوری واقعیت مجازی برای ایستگاه فضایی و حسگرهای پوشیدنی برای آموزش جراحان و سربازان توسعه داده است. در بالا گزیده ای اقتباس شده از کتاب جدید او است، اختراع آینده: داستان هایی از یک فن خوش بین (انتشارات Lioncrest؛ 2022)، که در سفر بیست ساله کوری که در لبه فناوری و عملکرد انس، اختراع می کند، به بررسی بسیاری از امکانات فردا می پردازد.

مطالب مرتبط:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/03/21/beyond-bulky-vr-headsets-voice-recognition-eye-tracking-and-natural-gestures-in-the-era-of-the-metaverse-and-the-medi-verse