دوره 8 هفته ای کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) به اندازه Lexapro (اسکیتالوپرام) برای درمان بزرگسالان مبتلا به اختلالات اضطرابی مؤثر است و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.


اعتبار: BrainPost، با داده های Hoge و همکاران (2022)

اضطراب شایع ترین اختلال روانپزشکی است که بیش از 301 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. چه اضطراب شدید در موقعیت‌های اجتماعی ایجاد شود، چه توسط یک فوبی خاص ایجاد شود یا به ،وان یک ناراحتی عمومی در جهان ظاهر شود، می‌تواند به شدت بر عملکرد روزمره افراد تأثیر بگذارد و منجر به سطوح بالایی از پریش، شود.

خوشبختانه، درمان های خوبی برای اضطراب وجود دارد، از جمله درمان شناختی رفتاری (یا CBT) و داروهای مختلف دارویی. با این حال، CBT به یک درمانگر بسیار آموزش دیده نیاز دارد و ممکن است طول، و پرهزینه باشد و برای بسیاری از افرادی که به آن نیاز دارند غیرقابل دسترسی باشد. و در حالی که درمان‌های دارویی می‌توانند به خوبی کار کنند و اغلب توسط بیمه‌گران پوشش داده می‌شوند، ممکن است برای افرادی که نگران عوارض جانبی احتمالی قرار دادن دارو در بدن خود هستند، قابل قبول نباشد.

حالا الف کاغذ جدید یک درمان جایگزین و موثر برای مبتلایان به اضطراب پیشنهاد می کند: کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR). این موضوع به این موضوع اضافه می‌کند که بیمه‌گران سلامت باید MBSR را به ،وان درم، برای اضطراب پوشش دهند (همانطور که سایر درمان‌ها تحت پوشش هستند)، تا زم، که محدودیت‌های آن را در نظر داشته باشیم.

در این مطالعه، 276 بیمار مبتلا به اختلال اضطراب به طور تصادفی به یک دوره هشت هفته ای MBSR یا یک داروی ضد اضطراب معروف، Lexapro (با نظارت مداوم) ت،یم شدند. دوره MBSR که توسط Jon Kabat-Zinn ایجاد شد، شامل معرفی افراد با انواع روش‌های مدیتیشن (مانند تنفس آگاهانه، اسکن بدن، مدیتیشن پیاده‌روی، و مراقبه محبت‌آمیز) بود و از آنها می‌خواست که روزانه در خانه مراقبه کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند. به طور کلی، این آموزش برای کمک به افراد طراحی شده است که یاد بگیرند چگونه به لحظه حال توجه کنند و هر گونه احساسات، افکار و احساساتی را که به وجود می آیند بدون قضاوت بپذیرند.

در طول مدت درمان، افراد در هر دو گروه گزارش ،د که چقدر احساس اضطراب می‌کنند و آیا عوارض جانبی را تجربه می‌کنند یا خیر. پس از آن، آنها به مدت شش ماه تحت نظر قرار گرفتند تا ببینند وضعیت آنها چگونه است، اما بدون کنترل درمان اولیه هشت هفته ای – به این م،ی، آنها آزاد بودند که دارو یا مدیتیشن را ادامه دهند یا شکل دیگری از درمان را امتحان کنند.

نتایج نشان داد که در پایان هشت هفته، هر دو گروه کاهش ی،، در علائم اضطراب خود داشتند، که نشان می‌دهد MBSR ممکن است مانند Lexapro برای افراد مبتلا به اضطراب مؤثر باشد.

مدیتیشن، زم، که به این روش خاص به ،وان یک تمرین روزانه انجام شود، به اندازه یک دارو در درمان اضطراب بسیار موثر است.

علاوه بر کاهش اضطراب، MBSR همچنین عوارض جانبی مشکل‌ساز کمتری نسبت به Lexapro داشت: 79٪ از بیماران گروه Lexapro حداقل یک عارضه جانبی را در طول دوره درمان خود گزارش ،د، در حالی که فقط 5٪ از بیماران MBSR این عوارض را داشتند (و این به افزایش اضطراب محدود بود). با این حال، عوارض جانبی در گروه Lexapro شامل موارد دیگری مانند خواب ضعیف، حالت تهوع، بی قراری، عرق ،، سردرد، ارگاسم تاخیری و کاهش میل ، بود. در حالی که 10٪ از گروه Lexapro در طول دوره آزمایشی به دلیل عوارض جانبی درمان را کنار گذاشتند، هیچ یک به همین دلیل درمان MBSR را ، ن،د.

این نشان می‌دهد که MBSR ممکن است جایگزین خوبی برای ،، باشد که از اضطراب رنج می‌برند و نمی‌خواهند مصرف دارو را به خطر بیندازند.

عوارض جانبی در بسیاری از داروهای ضد افسردگی SSRI رایج است [like Lexapro]هوگ می‌گوید، و ما دقیقاً نمی‌د،م چرا. برای برخی افراد، این عوارض جانبی قابل تحمل است. اما برای دیگران، آنها کاملا غیرقابل قبول هستند، و آموزش مدیتیشن ممکن است یک گزینه عالی باشد.

چرا مدیتیشن این اثرات را بر اضطراب دارد؟ هوگ معتقد است که این به دلیل نحوه عملکرد ذهن افراد مضطرب و نحوه مق، با مدیتیشن است. او به این نکته اشاره می کند که چگونه افراد مبتلا به اضطراب بیشتر احتمال دارد که افکار و احساسات خود را بیش از حد شناسایی کنند و از آنها نگران شوند که منجر به تفکر فاجعه آمیز می شود. او می‌گوید مدیتیشن به افراد کمک می‌کند تا از تجربیات خود کمی دورتر شوند، بدون اینکه به آن‌ها ب،بند، و به افراد کمک می‌کند بهتر با آن کنار بیایند.

تمام تمرین‌های مراقبه شامل توجه به لحظه حال است، اما به شیوه‌ای خاص – با ،ه رویی و پذیرش.» هر پدیده ذهنی که در آن لحظه به طور خود به خود ایجاد می شود، می تو،د آن را بپذیرید و بگذارید بگذرد.

دلیل دیگری که مدیتیشن به آن کمک می‌کند، این است که افراد را تربیت می‌کند تا نسبت به خود دلسوزتر باشند. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب یا افسردگی به خود سخت می‌گیرند، که مشکلات آنها را تشدید می‌کند و مراقبه ممکن است مهرب، خود را بیشتر کند.

در دستورالعمل‌های مدیتیشن یک پیشنهاد ضمنی از شفقت به خود وجود دارد که به شما می‌گوید بدون قضاوت به افکار، احساسات، احساسات، خاطرات یا هر چیز دیگری توجه کنید.» “این یک راه عالی برای مردم برای تمرین باز بودن و پذیرفتن خود و تجربیاتشان – مهربان بودن است.”

مطالعه Hoge اساساً نتایج بلندمدت معادل را برای MBSR و Lexapro حداقل در شش ماه اول نشان می دهد. اما او فکر نمی کند که این چیز زیادی را ثابت کند. سخت است بد،د که آیا افراد پس از پایان مداخله، کارهای دیگری برای مبارزه با اضطراب خود انجام دادند یا خیر، و این نتایج طولی را رنگ خواهد کرد.

علاوه بر این، هر دو دارو و MBSR می‌توانند در طول زمان اثربخشی خود را کاهش دهند، زیرا داروها ممکن است قدرت خود را از دست بدهند و افرادی که MBSR را انجام می‌دهند ممکن است تمرین روزانه خود را کاهش دهند. بنابراین، اگرچه به نظر می‌رسد هر دو درمان دارای قدرت ماندگاری هستند، نتیجه‌گیری از مطالعه او به تنهایی دشوار است.

همچنین، آموزش MBSR می تواند تا حدودی دست و پا گیر باشد. تمرین منظم به زمان، انرژی و تعهد نیاز دارد – یکی از دلایلی که نرخ کلی ، تحصیل در آزمایش Hoge برای MBSR و Lexapro مشابه بود. با این حال، Hoge هشدار می دهد که دیگر برنامه های تمرکز حواس با رفع سریع – مانند برنامه های آنلاین یا ک، های کوتاه تر – به اندازه Lexapro در برابر اضطراب شدید مؤثر هستند. او می‌گوید برنامه‌ها افراد را تشویق نمی‌کنند تا زمان کافی را به مدیتیشن اختصاص دهند و هیچ جزء تعامل انس، در آموزش وجود ندارد – چیزی که او فکر می‌کند تفاوت ایجاد می‌کند.

من نمی‌خواهم مردم فکر کنند که مدیتیشن به آس، مصرف یک دارو است، مثلاً آنها آرام یا هد اسپیس را انجام می‌دهند و تسکین می‌یابند.» “آنها ممکن است بهتر از هیچ باشند – من واقعاً نمی دانم. اما ک، حضوری واقعاً استاندارد طلایی است.»

در عوض، او فواید آموزش مدیتیشن را با تمرینات بدنی مقایسه می‌کند – مداخله رفتاری دیگری که نیاز به پشتکار دارد، اما بدون استفاده از دارو، تسکین زیادی از علائم روانپزشکی می‌دهد.

اکنون داده‌های خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش هوازی از افسردگی و اضطراب محافظت می‌کند – تقریباً به اندازه درمان دارویی. «دویدن یا انجام هر تمرینی که هر روز یا تقریباً هر روز انجام می‌دهید، کار می‌خواهد. اما، برای برخی، ارزش آن را دارد.»

مشکل دیگه؟ Hoge می‌گوید MBSR رایگان نیست و بیمه‌گران عموماً آن را پوشش نمی‌دهند. او دوست دارد این تغییر را ببیند، و نتایج آزمایش او ممکن است به حرکت همه چیز در آن جهت کمک کند. او با افزودن به مجموعه رو به رشد تحقیقاتی که مزایای سلامت روان تمرین مراقبه ذهن آگاهی را نشان می دهد – و ارائه شواهدی از یک کارآزمایی بالینی بسیار کنترل شده – امیدوار است که بیمه گذاران نظر خود را تغییر دهند و شروع به پرداخت هزینه MBSR کنند.

اگرچه او از MBSR به ،وان یک گزینه درم، حمایت می کند، اما هوگ تشخیص می دهد که ممکن است برای همه من، نباشد. اما، با توجه به اینکه بیماران در مطالعه او به طور تصادفی برای انجام MBSR بدون انتخاب آن اختصاص داده شدند و همچنان در برابر اضطراب آنها مؤثر بود، باید متعجب بود که اگر افراد آن را به ،وان درمان انتخابی خود انتخاب می ،د، چه نتایج بهتری می گرفت.

در حال حاضر، تحقیقات کافی برای بیان این یا آن صورت وجود ندارد. اما مطالعاتی مانند این خبر خوبی برای مبتلایان به اضطراب است.

زم، که افراد می توانند به یک کلینیک مراجعه کنند و توسط یک روانشناس یا روانپزشک ویزیت شوند و یک ارزیابی کامل انجام شود – جایی که [pro­fes­sion­al] هوگ می‌گوید می‌تواند با بیمار در مورد گزینه دارو، روان‌درم، یا مدیتیشن صحبت کند – این چیز خوبی خواهد بود.

– جیل سوتی، روانپزشکی، به ،وان نویسنده و ویراستار کمک کننده برای خیر بزرگتر. Greater Good بر اساس UC-Berkeley تحقیقات علمی پیشرو در ریشه های شفقت و نوع دوستی را برجسته می کند. کپی رایت بهتر است.

مطالعه:

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در مقابل اسیتالوپرام برای درمان بزرگسالان مبتلا به اختلالات اضطرابی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی (روانپزشکی جاما). امتیاز کلیدی:

سوال: آیا کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نسبت به اسیتالوپرام برای درمان اختلالات اضطرابی پایین‌تر است؟

یافته ها: در این کارآزمایی بالینی تصادفی‌شده روی 276 بزرگسال مبتلا به اختلالات اضطرابی، درمان 8 هفته‌ای با کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نسبت به اسیتالوپرام پایین‌تر بود.

م،ی: در این مطالعه، کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی یک گزینه درم، قابل تحمل با اثربخشی قابل مقایسه با یک داروی خط اول برای بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی بود.




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/04/19/8-week-mindfulness-based-stress-reduction-mbsr-course-found-to-be-as-effective-as-lexapro-escitalopram-to-treat-adults-with-anxiety-disorders-and-with-far-fewer-side-effects