بررسی – اخبار روانشناسی مثبت


لیزا سانسوم، MAPP ’10، مالک است مشاوره LVS، یک شرکت مشاوره مستقل که به ایجاد سازمان های مثبت کمک می کند. لیزا خدماتی مانند مربیگری فردی و رهبری، تسهیل تیم، آموزش ارتباطات موثر، پرسش قدرد، و مشاوره مدیریت تغییر را ارائه می دهد. بیوگرافی کامل

مقالات لیزا اینجا هستند.

اطلاعیه: امروز روز معرفی کتاب جدید تاد کاشدان است.

هنر سرکشی: چگونه به طور مؤثر مخالفت کنیم و سرپیچی کنیم

مطمئن نبودم که بخواهم این کتاب را بخوانم یا نه. راستش را بخواهید، حتی مطمئن نبودم که آن را در خانه‌ام می‌خواهم یا در دستانم نگهش دارم. عصبیم کرد

من نویسنده، تاد کاشدان را چند سالی است که با شهرت و اتفاقی می شناسم و از کتاب های دیگرش لذت می برم. اما داشتن این کتاب خاص در اطراف؟ فقط کمی جسورانه تر و برانداز تر به نظر می رسید. تاد (می توانم تو را تاد صدا کنم؟) می تواند کاملاً جسور و ،ابکار باشد. مطمئن نبودم که برای چنین انرژی در قفسه کتابم آماده باشم.

چند وقت پیش، تاد در مورد یک جایزه ویژه برای ،ی که نسخه‌هایی از کتاب‌های دیگرش را داشته باشد، پستی آنلاین منتشر کرد. در آن زمان سه کتاب دیگر وجود داشت و من همه آنها را داشتم. من این را به او گفتم و او برای اثبات آن ع، می خواست. وسط اتاق نشیمن نشستم و هر سه کتاب را در دست گرفتم، سلفی خیلی بدی گرفتم و برایش فرستادم. او به من گفت که برنده جایزه شده ام: یک نسخه از کتاب بعدی او را می گیرم.

اگرچه من معمولاً حافظه ضعیفی دارم، اما این در من ماندگار شد. وقتی دیدم شخص دیگری اخیراً در موردش پست گذاشته است هنر نافرم، در لینکدین، تصمیم گرفتم… خب… کمی سرکش باشم و در مورد اینکه چطور منتظر بودم تاد یک نسخه از کتابش را برای من بفرستد، به خاطر این به اصطلاح مسابقه ای که برنده شده بودم، نظر بدهم. البته من تاد رو تگ کردم. آفرین به او او پاسخ داد و اکنون نسخه ای از این کتاب خطرناک را دارم.

هشدار اسپوی،: خوشحالم من کتاب را بخو،د و امیدوارم شما هم باشید.

تاد کاشدان در عمل

داستان برگشت

من اولین بار پس از فارغ التحصیلی از برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی مثبت مثبت کاربردی (MAPP) در دانشگاه پنسیلو،ا، تاد را الکترونیکی کردم. این برنامه توسط دکتر مارتین سلیگمن، که سابقه طول، و طول، به ،وان یک محقق و رهبر فکری دارد، ایجاد شد. برنامه فوق العاده ای بود در حالی که ما در مقطع تحصیلات تکمیلی بسیار سختگیرانه بودیم، اوقات خوشی نیز وجود داشت. ما با مارتی فیلم تماشا کردیم و شنیدیم که او فیلم‌ها را به روان‌شناسی مثبت مرتبط می‌کند. ما باید در مورد رویاهای او برای این رشته نسبتا جدید بشنویم. فراتر از مارتی، از سخنرانان مهمان شگفت انگیزی شنیدیم که نه تنها در مورد تحقیقات گذشته و فعلی خود صحبت ،د، بلکه افکار خود را در مورد تحقیقات آینده نیز به اشتراک گذاشتند. شما فقط نمی تو،د آن را در هیچ جای دیگری دریافت کنید!

وقتی فارغ التحصیل شدیم. من به شدت درگیر انجمن فارغ التحصیلان MAPP شدم و شروع به شنیدن در مورد و از دیگر محققان در این زمینه از جمله صداهای مخالف کردم. حباب MAPP دقیقاً ، نکرد، اما از برخی جهات شفاف‌تر و در برخی دیگر آشکارتر شد. تئوری ها و مدل هایی وجود داشت که ما یاد نگرفته بودیم و سایر محققان در حال بررسی موضوعات مرتبط بودند. یکی از صدای مخالف دکتر تاد کاشدان بود.

IPPA Positive Health and Wellbeing (PHW) از شما به یک “چت کنار آتش با دکتر تاد کاشدان” که “هنر نافرم، اصولی” را ارائه خواهد کرد، جمعه، 4 مارس 2022 ساعت 11:00 صبح (ET) استقبال می کند. اینجا ثبت نام کنید.

تاد در مورد احساسات خود در مورد برنامه پن MAPP ،ت نبود. در آن زمان، او فکر می کرد که محدود و منحصر به فرد است. او در رسانه های اجتماعی با فارغ التحصیلان MAPP ارتباط برقرار کرد تا به آنها بفهماند که دنیایی از دانشگاهیان، رهبران فکری و تحقیقات فراتر از MAPP وجود دارد. در حالی که حق با او بود، اما همیشه در مورد آن موافق نبود (همانطور که ممکن است در یک نوع Big-5، سازش‌کار، سازگار و خوشایند مردم بگوید).

بعدها فهمیدم تاد به بحث های اولیه در مورد رشته جدید روانشناسی مثبت گرا دعوت شده بود اما در عوض تصمیم گرفت که مسیر خود را بسازد. او در طول زندگی حرفه ای خود، روانشناسی مثبت را وارد حوزه های جدید جسورانه کرده است، با همکاران مختلف کار کرده و تفکر سنتی را به چالش می کشد. ی،ی اگر فکر ، در زمینه‌ای که تقریباً 25 سال از عمرش نمی‌گذرد، می‌توان «سنتی» نامید. این میدان برای آن ثروتمندتر است.

این کتاب چیست؟

هنر نافرم، همانطور که زیرنویس وعده می دهد، نه تنها به ،وان تحقیق و توصیه در مورد «چگونه مخالفت و سرپیچی مؤثر» انجام می شود، بلکه به ،وان یک خاطره بینشی در مورد اینکه خود تاد چگونه نافرم، می کند، از جمله جوانب مثبت و منفی، ارائه می شود. خود تاد، محقق و متفکری بزرگ، دوران کودکی چالش برانگیزی را پشت سر گذاشت (همانطور که در این کتاب به اشتراک گذاشته است) و پدر سه دختر است. تمام این تجربه او را به دیدن جهان با چشم اندازهای متفاوت سوق می دهد.

تاد متوجه می‌شود که بسیاری از کارها «همیشه» به روش‌های خاصی انجام شده‌اند و می‌داند که اینها ممکن است بهترین راه‌ها نباشند. با گذشت زمان، تاد نه تنها در زمینه روانشناسی مثبت گرا، بلکه در بسیاری از شیوه ها و سنت های مختلف عقب نشینی کرده است. او در این کتاب ،مت هایی از تاریخ نافرم، خود را بازگو می کند. او همچنین داستان های دیگر نافرمانان را جمع آوری کرده است.

من از روشی که او تحقیقات قابل توجهی را برای حمایت از قدرت مثبت نافرم، اصولی و چگونگی انجام مؤثر آن انجام داد، قدرد، می کنم.

ساختار کتاب

در سطح پایه، این کتاب به سه بخش ت،یم می شود: در ستایش نافرم،، کتاب آشپزی ناسازگاران، و مهار نافرم،. هر بخش دارای 3 یا 4 فصل است که همگی دارای ،اوین تحریک آمیز و الهام بخش هستند. چه ،ی نمی خواهد ظالمانه را درگیر کن یا استحکام ذهنی بسازید? انتظار داشتم این کتاب را باز کنم و تصاویر تمام رنگی ایریس آپفل را ببینم که متهورانه و شیک به من خیره شده و از من دعوت می کند تا وضعیت موجود را به چالش بکشم.

در سراسر کتاب، تاد نثر خود را با جعبه‌های فراخوان «ایده بزرگ» می‌افزاید. عصاره یکی از موارد مورد علاقه من در فصلی با ،وان ظاهر می شود افرادی را جذب کنید که پشت شما هستند. این نشان می‌دهد که ما «به سختی وارد لحظات سختی مش، می‌شویم». فقط خواندن آن باعث شد کمی جسورتر و شجاع تر شوم.

تاد در هر فصل اصولی را به اشتراک می گذارد. بالا،ه این در مورد نافرم، اصولی است. او هر فصل را با «مراحل دستور غذا» به پایان می رساند. اینها نکاتی کاربردی برای کمک به خوانندگان برای اجرای کلیدهای آن فصل هستند. این یک کتاب آشپزی تند است.

به‌،وان یک مصرف‌کننده مشتاق تحقیق، قدرد، می‌کنم که این کتاب واقعاً یک کتاب کاملاً تحقیق شده است. در 60 صفحه، بخش یادداشت های پای، بیش از یک چهارم کتاب است. یادداشت‌ها به خودی خود خواندنی جالبی یافتند که بر تأثیر کلی کتاب افزودند و از بسیاری از ایده‌های مهم آن حمایت ،د.

این کتاب برای شما چه خواهد کرد؟

آیا این کتاب واقعاً شما را می ترساند؟ احتمالا نه. اگر قبلاً جذب این کتاب شده اید، احتمالاً با تحقیقات متقاعد کننده و حکایات روشنگرانه، آنچه را که به آن باور دارید تأیید می کند. او خاطرنشان می‌کند که نافرم، اصولی در منطقه طلایی‌لاک زندگی می‌کند: مراقب باشید که اگر می‌خواهید تغییرات مثبت مؤثری ایجاد کنید، نه خیلی سبک و نه خیلی شدید قدم بردارید.

آیا این کتاب به شما در مخالفت و سرپیچی کمک خواهد کرد؟ کاملاً ممکن است. اگر ایده یا هدفی دارید که می‌خواهید از آن دفاع کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید، صرفنظر از اینکه چقدر ممکن است این امر باعث شود که شما نافرم، کنید. از برخی جهات، این کتاب نیز در مورد ارتباطات عالی، مدیریت تغییر موثر و هوش بین فردی و عاطفی م،ادار است.

این کتاب در هسته خود طراحی شده است تا نگرش خوانندگانش به جهان و عمل در آن را تغییر دهد. ابزارهایی که ارائه می‌کند، بدون شک از زندگی و تجربیات حرفه‌ای تاد و همچنین تحقیقات، می‌توانند شما را تشویق کنند تا آن هدف والایی را که شما را آزار می‌دهد، انجام دهید. مطمئناً این باعث شده است که در مورد برخی از سیستم‌ها در بخش کوچکی که در جهان زندگی می‌کنم متفاوت فکر کنم.

IPPA Positive Health and Wellbeing (PHW) از شما به یک “چت کنار آتش با دکتر تاد کاشدان” که “هنر نافرم، اصولی” را ارائه خواهد کرد، جمعه، 4 مارس 2022 ساعت 11:00 صبح (ET) استقبال می کند. اینجا ثبت نام کنید.

منابع: فهرست کامل کتاب های تاد مقالات زیادی برای فهرست ، در اینجا وجود دارد.

کاشدان، ت. (2022). هنر سرکشی: چگونه به طور مؤثر مخالفت کنیم و سرپیچی کنیم. اوری پرس.

کاشدان، تی و بیسواس-دینر، آر. (2014). جنبه مثبت ،مت تاریک شما: چرا تمام خود بودن – نه فقط خود خوب شما – باعث موفقیت و تحقق می شود. مطبوعات خیابان هادسون.

کاشدان، سل و سیاروچی، جی. (ویرایشات) (2013). ذهن آگاهی، پذیرش و روانشناسی مثبت: هفت پایه بهزیستی. متن را فشار دهید.

کاشدان، ت (1388). کنجکاو؟: ،صر گمشده برای یک زندگی پربار را کشف کنید. نیویورک: ویلیام مورو.

برگزاری هنر نافرم، ع، ارسال شده در فیس بوک توسط فیلیپ ویلکرسون سوم




منبع: https://positivepsyc،logynews.com/news/lisa-sansom/2022021544339?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=the-art-of-insubordination-a-review