فیلم و سینما درمانی چیست و چگونه کار می کند؟


3 مزیت استفاده از فیلم درم،

در حالی که صرفاً تماشای یک فیلم ،وماً تغییر قابل توجهی ایجاد نمی کند، شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد فیلم های پس از یک جلسه درم، نتایج مفیدی دارند (Egeci & Gencoz, 2017).

نتایج زم، بهبود می یابند که پزشک ترجیحات، اه،، علایق و توانایی درک مشتری را به دقت در نظر بگیرد (ساسیلوتو و همکاران، 2022).

مزایای اصلی فیلم درم، بینش، کاتارسیس و احساس کمتر تنهایی است. مشتریان با شخصیت های فیلم ارتباط برقرار می کنند و خود را به روش های جدیدی درک می کنند. و مشابه تجربه ارتباطی که در گروه درم، یافت می شود، آنها احساس می کنند در آنچه تجربه می کنند تنها نیستند.

آیا فیلم درم، به افسردگی کمک می کند؟

مطالعات موردی نشان داده است که سینما درم، می تواند ابزار مفیدی در افزایش خوش بینی و کاهش ناامیدی در افراد مبتلا به افسردگی باشد. فیلم درم، به مراجعان کمک کرد تا از علل افسردگی خود آگاهی بیشتری پیدا کنند و به شروع تغییر کمک کرد (هستون و کاتمن، 1997؛ پاول، 2008).

فیلم درم، همچنین این پتانسیل را دارد که به افراد کمک کند نقاط قوت خود را کشف و توسعه دهند (Niemiec, 2020). یک درمانگر می تواند از یک مشتری بخواهد که در یک نظرسنجی نقاط قوت شرکت کند و نقاط قوت خود را شناسایی کند. سپس آنها می توانند فیلمی را با شخصیتی انتخاب کنند که این نقاط قوت را نشان می دهد یا در حال توسعه است. Niemiec (2020) ارائه می دهد لیست فیلم ها بر اساس نقاط قوت شخصیت

نگاهی به فیلم زوج درم، و خانواده درم،

فیلم درم، زوجین

تحقیقات فیلم درم، عمدتاً بر مطالعات موردی متکی بوده و عمدتاً توصیفی است.

دلیل این امر به دلیل نیاز به انتخاب فیلم هایی است که به طور منحصر به فرد با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد.

در حالی که بسیاری از زوج‌ها و خانواده‌ها هنگام ورود به درمان با مشکلات مشابهی روبرو می‌شوند، آن‌قدر با هم تفاوت دارند که تکمیل یک مطالعه در مقیاس بزرگ دشوار باشد.

یک مطالعه کوچک که شش زوج را مورد بررسی قرار داد، چندین فیلم مختلف را به کار برد که توانایی‌های حل مسئله، مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا، تشخیص ندادن دیدگاه شریک زندگی، نداشتن مهارت در تشخیص یا بیان افکار و احساسات، و تمایل کلی به ویژگی‌های منفی را بررسی می‌،د (Egeci & جنکوز، 2017).

این محققان دریافتند که شرکت کنندگان مراحل شناسایی و کاتارسیس را طی ،د. با این حال، همه آنها بینش پیدا ن،د. با این حال، فیلم ها در تسهیل بحث و ایجاد فرصتی برای ارتباط با مشکلاتشان به شیوه ای جدید مفید بودند.

در یک مطالعه کوچک دیگر، به کودکان پیش از نوجو، که والدینشان طلاق داشتند، فیلم درم، داده شد تا به پردازش احساسات آنها در مورد جدایی کمک کند (مارسیک، 2010).

این مطالعه نشان داد که از طریق استفاده از فیلم‌ها و جلسات بعدی، کودکان بهتر می‌توانستند احساسات خود را شناسایی و بیان کنند، خشم و غم را تجربه ،د، مهارت‌های مق،‌ای را برای مق، با طلاق والدین توسعه دادند و کمتر احساس تنهایی ،د (مارسیک). ، 2010).

«سینما درم،» یک کانال محبوب یوتیوب توسط درمانگر مجاز جاناتان دکر و فیلمساز حرفه ای آلن سیرایت اداره می شود. آنها درباره فیلم ها به ،وان فرصتی برای بررسی روابط و موضوعات مربوط به سلامت روان بحث می کنند. در این ،مت، آنها در حال بحث در مورد پویایی خانواده هستند هری پاتر سلسله.


منبع: https://positivepsyc،logy.com/movie-cinema-therapy/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=movie-cinema-therapy