چگونه در نوجوانان در هنگام بروز احساسات بزرگ ظاهر شویم: Life Kit: NPR


تصویری که نمای خا،تری یک نوجوان مو بلند را با سرش پایین آورده است.  یک ابر باران فضایی را در سر او جایگزین می کند که مغزش در آن قرار دارد و طوف، از احساسات را نشان می دهد.

مالت مو،/گتی ایماژ/fStop

تصویری که نمای خا،تری یک نوجوان مو بلند را با سرش پایین آورده است.  یک ابر باران فضایی را در سر او جایگزین می کند که مغزش در آن قرار دارد و طوف، از احساسات را نشان می دهد.

مالت مو،/گتی ایماژ/fStop

نوجوان بودن سخت است. هر روز احتمال بالا و پایین رفتن عاطفی را دارد و والدین همیشه نمی دانند چگونه حمایت کنند.

روانشناس بالینی لیزا دامور می‌گوید به جای پرش به حالت حل مسئله، والدین می‌توانند با نوجوانان خود سوار شدن بر موج مدیریت عاطفی را بیاموزند.

ریچل مارتین از NPR با دامور درباره کتابش صحبت می کند زندگی عاطفی نوجوانان: پرورش نوجوانان متصل، توانا و دلسوز. در اینجا برخی از پیشنهادات دامور آورده شده است:

  • به یاد داشته باشید که نوجو، یک مرحله رشدی سخت است. دامور می گوید یکی از بهترین هدایایی که می تو،د به یک نوجوان بدهید این است که حضوری ثابت داشته باشید و با کنجکاوی و همدلی رهبری کنید.
  • زم، که یک نوجوان عزت نفس پایینی را تجربه می کند، دامور می گوید که اطمینان بخشی تقریباً آنطور که ما می خواهیم کار نمی کند. در عوض، دامور پیشنهاد می‌کند با احساس نوجوان همدردی کنید. سعی کنید بگویید: «می‌د، که این درست نیست، اما احساس وحشتناکی است».
10 نکته در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر مغز نوجوانان

  • تاکتیک دیگر برای کمک به نوجو، که احساس بزرگی را تجربه می کند، دادن فضا به اوست. دامور چیزی شبیه این را پیشنهاد می‌کند: “چرا ما آن را اولین واکنش شما نمی‌د،م؟ و چرا نمی‌بینیم که آیا واکنش دوم از راه می‌رسد؟”
  • صحبت ، در مورد احساسات خوب است، اما زم، که بیش از حد در مورد احساسات صحبت کنید، می تواند نقطه عطفی باشد. در این موقعیت، دامور به نوجو، که بیش از حد احساسات خود را پردازش می‌کند، آرامش بخشیده و سپس به یک حواس پرتی سالم پیشنهاد می‌کند. به آنها پیشنهاد دهید فعالیتی را انجام دهند که از آن لذت می برند و روز بعد دوباره موضوع را بررسی کنند.
چگونه با یک نوجوان با مشکلات رو، صحبت کنیم - و گوش کنیم

  • برای نوجوان، که در مورد احساسات خود صحبت نمی کنند، دامور به والدین یادآوری می کند که روش های غیرکلامی سالمی برای پردازش احساسات وجود دارد. گوش دادن به موسیقی، ورزش ، و ساختن هنر راه های سالمی برای نوجوانان است تا از طریق احساساتی که نیازی به بحث و گفتگو ندارند، کار کنند.
  • وقتی نوجوان شما احساسات خود را به شیوه ای سالم مدیریت می کند که باعث تسکین و آسیبی نمی شود، تشویق شوید. اما دامور خاطرنشان می کند که وقتی احساسات یک نوجوان نامتن، است و از رفتارهای م،ب – مانند بازی ، یا سوء مصرف مواد – برای مق، استفاده می کند، وقت آن است که وارد عمل شوید و حمایت بیشتری کنید یا به دنبال کمک حرفه ای باشید.

در ،مت پاد،ت در بالای صفحه یا در ،مت‌های پاد،ت، توصیه‌های بیشتری در مورد حمایت از یک نوجوان در اوج و فرودهای احساسی بشنوید. پاد،ت های اپل و S،ify.

،مت صوتی این ،مت توسط Destinee Adams و تهیه شده است مگان کین. مگان کین نیز این داستان را برای دیجیتال اقتباس کرده است. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. برای ما یک پست صوتی به شماره 202-216-9823 بگذارید یا به ما ایمیل بزنید [email protected].

به Life Kit گوش دهید پاد،ت های اپل و S،ify، یا برای ما ثبت نام کنید خبرنامه.


منبع: https://www.npr.org/2023/03/29/1166789948/،w-to-s،w-up-for-teens-when-big-emotions-arise