لیست بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان در تهران

متخصصین زنان با عنوان کامل دکتر زنان، زایمان و نازایی شناخته می‌شوند. دکتر زنان، زایمان و نازایی مسئولیت تشخیص، مراقبت و درمان قاعدگی‌های نامنظم و دردناک، کیست‌های تخمدان و رحم، آندومتریوز، افتادگی رحم، افتادگی مثانه، عفونت‌های واژن، بیماری‌های تناسلی، اختلالات هورمونی، یائسگی و… دکتر فریده مظفری کرمانی جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی می باشد.

  • در این قسمت قصد داریم به صورت مختصر در زمینه درمان این بیماری ها که توسط بهترین متخصص زنان در تهران انجام می شود برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم.
  • باید اعتراف کنیم، شکست‌هایی زیادی را تجربه کردیم اما روزهای خوب هم از راه رسید.
  • همه بانوان از نیازشان به دکتر زنان باخبر هستند و در دوره های مختلفی مجبورند ، تحت نظر متخصص زنان قرار بگیرند.
  • تاریخ و ساعت مراجعه به پزشک را انتخاب کرده و نوبت خود را رزرو کنید.

پزشکی زنان یا بیماری‌های زنان و زایمان یا گایناکولوژی (Gynaecology یا Gynecology) یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است. البته در کشورهای اروپایی و امریکایی تخصص دیگری به نام Obstetrician هم وجود دارد که وظیفه‌اش مراقبت از خانم‌ها در حین بارداری و کمک به آنها در به دنیا آوردن فرزند است. مامایی یکی از رشته های علوم پزشکی است که دانش آموختگان آن برای مراقبت مادران و نوزادان آماده می شوند همچنین می توانند به مراجعین خود آموزش و مشاوره زناشویی و پیشگیری یا آمادگی برای بارداری بدهند.

کارهایی که پزشک زنان انجام می‌دهد[ویرایش]

البته زنان در دوره بارداری نیز تحت مراقبت متخصص زنان و زایمان هستند. عمل زایمان طبیعی و سزارین نیز با حضور این پزشکان متخصص انجام می‌شود. بیماری‌های زنان و زایمان که متخصصان و جراحان زنان و زایمان به درمان و کنترل آن می‌پردازند، موارد زیر است. عفونت دستگاه تناسلی، عفونت واژن، زگیل دستگاه تناسلی و کیست‌های تخمدان و رحم است. در ضمن بیمار‌های پستان، سرطان تخمدان و رحم و همچنین سرطان پستان از دیگر بیماری‌های زنان هستند.

دکتر عاطفه الهویی نظری

سیکل تخمک‌گذاری در دخترها و زنان با خونریزی‌های ماهانه و آماده سازی رحم برای تخمک‌گذاری است. بعد از آن رحم آماده باروری است که اگر باروری انجام نشود، بافت رحم شروع به ریزش می‌کند. تخمک‌گذاری و تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون در این محل انجام می‌شود؛ بنابراین سلامت این اندام بسیار ضروری است.

پزشک زنان مراقبت از همه اینها و حتی موارد دیگری را ارائه می دهد. در واقع بسیاری از پزشکان در تخصص های مختلف، از جمله بهترین متخصص زنان و زایمان، پس از پایان دوره آموزشی تئوری خود، دوره های آموزشی عملی را زیر نظر بهترین و مجرب ترین پزشکان می گذرانند. در مرحله اول باید دکتری که انتخاب می کنید به عنوان بهترین دکتر زنان در تهران در بهترین دانشگاه های تهران و خارج از کشور تحصیلات خود را انجام داده باشد. برای انتخاب بهترین بهتر است در مورد میزان تحصیلات و گذراندن دوره های تخصصیپزشکانمختلف اطلاعات کسب کنید. همچنین بارداری، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی یا عمل سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماری‌هایی مانند اکلامپسی و پره‌اکلامپسی، حاملگی خارج‌رحمی، سقط خود به‌ خودی، جداشدن جفت، زایمان سخت و …