معرفی رشته دندانپزشکی

دندان‌پزشک می‌تواند درمان‌های مختلفی را برای بازگرداندن دندان‌های آسیب‌دیده شما ارائه دهد. این درمان‌ها به بازسازی ظاهر، شکل و عملکرد دندان‌های شما کمک می‌کند. لمینت دندان، کامپازیت ونییر، بلیچینگ، روکش‌های تمام سرامیک و لومینیرز ازجمله روش‌های درمانی مدرن در دندانپزشکی می‌باشند. این مرکز ارائه دهنده ی خدمات ایمپلنت دندان غرب تهران ,لمینت سرامیکی غرب تهران , ونیر ,کامپوزیت ,درمان ریشه , ارتودنسی , جرم گیری ,اندو که توسط ( متخصص اندو غرب تهران انجام میشود ) و … (تمامی خدمات دندانپزشکی) می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، در خصوص واردات ۴۵۰۰ یونیت دندانپزشکی که مجوز آنها تحت عنوان یونیت دندانپزشکی اطفال صادر شده است، توضیحاتی ارائه داد. اما لامینیت این مزیت را دارد که برای کسانی که انجام ارتودنسی برای آنها غیر قابل انجام است، میتواند برای رفع کجی احتمالی دندانها مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال نوع و شدت ناهنجاری، سن و سال، تمایل بیمار برای همکاری در طول درمان و ….

  • در بعضی موارد، مشکلات دهان و دندان را نمی‌توان با معاینه ی چشمی و به راحتی تشخیص داد پس از عکس برداری و یا اشعه ایکس برای معاینه ی دقیق و تخصصی تر استفاده می‌ کنیم.
  • در بعضی موارد برخی از دانشگاه‌ها شرط گذراندن دوره‌های پیش _ دندان‌پزشکی را گذاشته‌اند که باید این دوره‌ها گذرانده شوند.
  • روش فلوراید تراپی یکی از انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی بسیار مفید است.
  • دندان‌پزشک شما ممکن است بتواند این مشکلات را درمان کند یا شما را برای درمان به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد.

در این روش متخصص طرح لبخندی زیبا متناسب با فرم صورت مراجعه کننده طراحی می‌کند و خطوط لثه را اصطلاح می‌کند. در این روش از پروتزهای متحرک استفاده می‌شود واین پروتز ها به دندان‌های طبیعی و یا ایمپلنت‌های دندانی وصل می‌شوند. گزینه های متنوعی برای افرادی که دندان های بالایی یا پایینی خود را از دست داده اند وجود دارد. انتخاب بعضی ها پروتز دندانی معمولی است که روی لثه قرار می‌گیرد و بعضی ها نیز اوردنچر یا همان کاشت دندان را انتخاب می‌کنند.

عدم تسلط بر علوم پایه و زبان انگلیسی، دانشجو را از مقولات علمی دور می کند و صرفا به او توانایی انجام کارهای عملی این رشته را می‌دهد. وزیر بهداشت، از راه اندازی ۵۳ مرکز خدمات دندانپزشکی دولتی در یک سال گذشته خبر داد. چون دندانپزشک با بزاق و خون سروکار دارد و این موضوع می تواند در صورت اهمیت ندادن به مسائل بهداشت سلامت خود دندانپزشک و خانواده اش و بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

سطح دشواری درس ها در رشته دندانپزشکی به چه صورت است؟

به عنوان مثال دندانپزشک با تخصص جراحی فک و صورت سالانه 1 الی 2 میلیارد درآمد دارد. البته این مبلغ بستگی به عوامل زیادی دارد و دندانپزشکان می‌توانند درآمد بیشتری نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند موجب افزایش درآمد دندانپزشک شود افزایش شیفت کاری است. دندانپزشکانی که شیفت کاری زیادی دارند از درآمد بالایی نیز برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

افرادی که به رشته های پزشکی علاقه دارند، اما نمی توانند شیفت های سنگین آن را تحمل کنند، می توانند دندانپزشکی را انتخاب نمایند. اولین اقدامات دندانپزشکی به حدود 7 هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. جالب است بدانید که اولین کسانی که در چین و فرانسه به ارائه خدمات دندانپزشکی پرداختند، آرایشگران بودند.

دندانپزشک متخصص کودکان و نوجوانان

شما امروز از سهمیه پاسخگویی VIP خود یکبار استفاده کرده اید و تا فردا امکان ثبت سوال دیگری ندارید. سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد. در تخفیفان، مناسب‌ترین کلینیک را در محل زندگی یا کار خود مشاهده کنید. امروزه تا حدودی فرصت های شغلی در شهر های بزرگ کاهش یافته و بیشتر شهر های کوچک و مناطق محروم به این تخصص نیاز دارند.

به دانشجویانی که در این رشته حضور دارند و دروس این رشته را مطالعه می‌کنند dental students گفته می‌شود. برخی از افراد در زمان کارآموزی خود در کنار دندانپزشکان مشغول به فعالیت هستند به این افراد نیز دستیار دندانپزشکی یا dental resident گفته می‌شود. همان طور که مطالعه می‌کنید هر مفهوم و اصطلاح دندانپزشکی معانی و واژه‌های متفاوتی دارد. داوطلبانی که این رشته تحصیلی را برای آینده خود انتخاب می‌کنند در طول دوران تحصیل خود با این واژه‌ها و اصطلاحات بیشتر آشنا می‌شوند.