چگونه هنرها مغز، بدن و ذهن ما را متحول می کنند


یکی از گفته های مورد علاقه من از دیوید ثورو می آید: “زندگی من همان شعری بود که می توانستم بنویسم / اما نمی توانستم هم زندگی کنم و هم آن را به زبان بیاورم.” این نشان می‌دهد که زندگی و هنر چگونه در هم تنیده شده‌اند، و اینکه چگونه از زندگی با داشتن حس زیبایی و زیبایی‌شناسی در ذهن چیزهای زیادی به دست می‌آوریم.

راه‌های زیادی وجود دارد که هنر زندگی من را القا می‌کند – از آواز خواندن و نواختن گیتار گرفته تا خواندن رمان و شرکت در نمایشنامه‌ها، که همگی به بهبود خلق و خوی من کمک می‌کنند و حس شگفت‌انگیز من را از دنیا تقویت می‌کنند. احتمالاً بسیاری از شما در زمینه زیبایی اعصاب نیز همین احساس را دارید. برخی از شما ممکن است احساس کرده باشید که حتی با هنر نجات یافته اید.

حالا یک کتاب جدید مغز شما روی هنر، توسط سوزان مگسامن و آیوی راس، به توضیح اینکه چرا ممکن است چنین باشد کمک می کند. نویسندگان با تمرکز بر علم “” – نحوه واکنش مغز ما به تجربیات زیبایی شناختی و هنری – این موضوع را مطرح می کنند که هنر برای سلامت جسمی و رو، ما مفید است و همه ما باید بیشتر از آن را در زندگی خود بگنج،م.

آنچه هنر برای مغز و بدن ما انجام می دهد:

ممکن است این یک راز به نظر برسد که ما اصلاً هنر می سازیم یا از آن لذت می بریم. اما هنر برای ده ها هزار سال بخشی از هر فرهنگ روی کره زمین بوده است. این بدان م،است که هنر به نوعی برای بقای ما نقش اساسی دارد، شاید به ما کمک کند تا جهش‌های شهودی جدید داشته باشیم و نوآوری کنیم و به پیوند ما با یکدیگر کمک کند.

همانطور که نویسندگان توضیح می‌دهند، قدرد، یا ساختن هنر مست،م استفاده از بخش‌های زیادی از مغز ما است – از آن‌هایی که حواس ما را پردازش می‌کنند تا آن‌هایی که درگیر احساسات، حافظه و شناخت هستند. ما به سمت تجربه هنر کشیده شده‌ایم، زیرا انجام این کار مراکز لذت مغزمان را روشن می‌کند و احساس گرمی ایجاد می‌کند که ما را تشویق می‌کند تا بیشتر از همان چیزها بخواهیم – دقیقاً همانطور که مغز ما به برآوردن نیازهای اساسی مانند غذا و رابطه ، پاسخ می‌دهد.

مگسامن و راس می نویسند، وقتی واقعیت مجازی را تجربه می کنید، شعر یا داستان می خو،د، فیلمی می بینید یا به یک قطعه موسیقی گوش می دهید، یا بدن خود را برای رقصیدن حرکت می دهید، از نظر بیولوژیکی تغییر می کنید. یک تبادل عصبی شیمیایی وجود دارد که می تواند منجر به چیزی شود که ارسطو کاتارسیس نامیده است، یا آزاد شدن احساساتی که باعث می شود احساس ارتباط بیشتری با خود و دیگران داشته باشید.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد درگیر شدن در هنر باعث بهبود رفاه می شود. به ،وان مثال، یک مطالعه شامل بیش از 23000 شرکت‌کننده بریت،ایی نشان داد آن‌هایی که حداقل هفته‌ای یک بار هنر می‌،د یا حداقل یک یا دو بار در سال در رویدادهای فرهنگی شرکت می‌،د، شادتر و از سلامت رو، بهتری نسبت به ،، که این کار را نمی‌،د، داشتند. این مستقل از سن، وضعیت تأهل، درآمد، رفتارهای بهداشتی، حمایت اجتماعی و موارد دیگر بود.

اگرچه در مطالعات پیمایشی بزرگ دانستن اینکه آیا هنر مردم را شادتر می‌کند یا افراد شادتر به احتمال زیاد هنر می‌سازند (یا به آن پاسخ می‌دهند، دشوار است)، حداقل یک مطالعه به اولی اشاره می‌کند. یک مطالعه طولی در ژاپن همچنین نشان داد که افرادی که در یک مقطع زم، به فعالیت‌های هنری مانند صنایع دستی یا نقاشی می‌پردازند، دیرتر از افرادی که این کار را نمی‌کنند، دچار اختلال شناختی کمتری می‌شوند، که باز هم از تأثیر مستقیم هنر بر رفاه حمایت می‌کند.

به گفته نویسندگان، این نوع مطالعات باعث می شود که هنر به بخشی منظم از زندگی ما تبدیل شود.

مانند ورزش و تغذیه خوب، هنرها به صورت روتین از سلامت شما حمایت می کنند.

چگونه هنر می تواند ما را شفا دهد:

هنر نه تنها می تواند رفاه عمومی را بهبود بخشد، بلکه می تواند برای پیشگیری یا شفای ما از بیماری های جسمی و رو، نیز استفاده شود. هنر درم، یک زمینه رو به رشد است که برای بسیاری از بیماری ها و موقعیت ها مفید است، از جمله زم، که درمانگران با افرادی کار می کنند که ممکن است در برقراری ارتباط مستقیم در مورد تجربیات درونی خود مشکل داشته باشند، مانند کودک، که از تروما یا افراد مبتلا به اوتیسم رنج می برند. شش راه متمایز برای بهبود بدن: به ،وان داروی پیشگیرانه. به ،وان تسکین علائم برای مسائل بهداشتی روزمره؛ به ،وان درمان یا مداخله برای بیماری، مسائل رشدی و حوادث؛ به ،وان حمایت رو،؛ به ،وان ابزاری برای زندگی موفق با مشکلات مزمن؛ نویسندگان می نویسند و در پایان زندگی آرامش و م،ا را فراهم کنند.

احتمالاً قوی ترین تحقیقات در مورد هنر و درمان با موسیقی انجام شده است. گوش دادن به موسیقی یا پخش یا خواندن موسیقی با مواردی مانند کاهش استرس و درد و عملکرد بهتر سیستم ایمنی مرتبط است. همچنین نشان داده شده است که آواز خواندن به ،ن کمک می کند تا با سرعت بیشتری بر افسردگی پس از زایمان غلبه کنند، در حالی که گوش دادن به موسیقی می تواند علائم را در افراد مبتلا به میگرن کاهش دهد. یک گزارش 2020 بنیاد ملی هنرها که 116 مطالعه در زمینه موسیقی درم، برای مصرف کنندگان مواد افیونی را بررسی کرد، نشان داد که گوش دادن به موسیقی به تسکین درد آنها، کاهش نیاز آنها به دارو و تشویق آنها برای درمان اعتیاد کمک می کند.

موسیقی تنها هنری نیست که درمان می کند. یک مطالعه دریافتند که رنگ آمیزی و نقاشی ضربان قلب افراد را کاهش می دهد و آریتمی سینوسی تنفسی آنها را افزایش می دهد (نشانگر سلامت قلب و عروق) و در عین حال باعث می شود آنها کمتر احساس اضطراب کنند. کشف شده است که مجسمه سازی با خاک رس ال،ای امواج را در مغز ما به گونه ای تغییر می دهد که حالتی آرام و مراقبه را منع، می کند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه گوش دادن به شعر می‌تواند تأثیرات مشابهی بر مغز داشته باشد که گوش دادن به موسیقی می‌تواند تجربه‌های هیج، را به ما بدهد.

نویسندگان نمونه‌های زیادی از چگونگی روی آوردن مردم به هنر در هنگام نیاز به بهبودی از آسیب‌های حاد یا مزمن را بررسی می‌کنند – برای مثال، اولین پاسخ‌دهندگان، جانبازان جنگی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند، یا افراد رنگین پوست که با تبعیض مداوم مواجه هستند. آن‌ها همچنین برنامه‌هایی را که از هنر درم، استفاده می‌کنند برای کمک به افراد در آزمایشگاه‌های بازیابی و تحقیقاتی که به مطالعه شفا از طریق هنر می‌پردازند، برجسته می‌کنند، مانند برنامه بنیاد ملی نیروهای خلاق هنر برای دامپزشکان و تئاتر درام درم، و آزمایشگاه سلامت در دانشگاه نیویورک.

اگرچه برخی از ارتباطات بین هنر و درمان ارائه شده در کتاب کمی وحشی به نظر می رسد. برای مثال، نویسندگان به کار جان بولیو اشاره می‌کنند که از ال،ای صوتی مختلف برای کمک به افرادی که از تروما یا سایر اختلالات سلامت روان رنج می‌برند، استفاده کرده است. اگرچه شواهدی برای اثربخشی این درمان ممکن است ناچیز باشد، با توجه به اینکه برخی از آزمایش‌ها دریافته‌اند امواج صوتی می‌توانند باعث حرکت سلول‌های قلب و تشکیل بافت جدید و محافظت از ما در برابر اثرات مضر بیماری آ،ایمر شوند، جالب است که احتمالات را برای بهبود صدا در نظر بگیریم. .

هنر در زندگی روزمره:

همه اینها به چه چیزی اشاره دارد؟ اگرچه ممکن است این تحقیق نسبتاً جوان باشد، اما کافی است بگوییم که همه ما باید در نظر داشته باشیم که برای هنر و تجربیات زیبایی‌شناختی در زندگی روزمره خود وقت بگذاریم. مگسامن و راس می گویند که لذت بردن از هنر به شکوفایی ما کمک می کند و به ما کمک می کند سالم تر و شادتر بم،م.

برای این منظور، آنها استدلال می کنند که هنرها متعلق به مدارس هستند، جایی که به تقویت یادگیری و رفاه در کودکان کمک می کنند. و آنها بزرگسالان را تشویق می کنند که به هنر مشغول شوند، چه به م،ای نقاشی، آهنگسازی، آشپزی یا رقصیدن باشد، یا به م،ای گوش دادن به موسیقی، قدم زدن در طبیعت، تماشای یک نمایش یا نشستن در کلیسای جامع باشد. این به این دلیل است که هنر برای ذهن و بدن ما مفید است، به ما کمک می کند کنجکاوی خود را پرورش دهیم، در برابر احساسات خود باز بم،م، شگفتی یا تازگی را تجربه کنیم، متفاوت درباره زندگی فکر کنیم، ابهامات را در آغوش بگیریم، حواس خود را درگیر کنیم، احساس ترس کنیم و موارد دیگر. حتی ممکن است به بهبود روح شما کمک کند.

هنرها می توانند شما را مانند هیچ چیز دیگری متحول کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا از بیماری به سلامت، استرس به آرامش، یا غم به شادی حرکت کنید و شما را قادر می سازند که شکوفا و شکوفا شوید.» “اماده ای؟ دنیا و زیبایی هایش در انتظار شماست.»

– جیل سوتی، روانپزشکی.، به ،وان نویسنده و ویراستار کمک کننده برای خیر بزرگتر. Greater Good بر اساس UC-Berkeley تحقیقات علمی پیشرو در ریشه های شفقت و نوع دوستی را برجسته می کند. کپی رایت Good Greater.

برای ،ب اطلاعات بیشتر:




منبع: https://sharp،ins.com/blog/2023/05/31/،w-the-arts-transform-our-،ins-،ies-and-minds