روش های درمان قطعی ناباروری درمان نازایی در سن بالا درمان ناباروری در قم دکتر مرجان سخایی

روش های درمان قطعی ناباروری درمان نازایی در سن بالا درمان ناباروری در قم دکتر مرجان سخایی

در ابتدا توجه کنید که ناباروری به معنی هرگز بچه دار نشدن، نیست اما سوال اصلی این است که مفهوم درست ناباروری أطفال الأنابيب في ايران چیست؟ بر اساس جدیدترین تعریف جامعه‌ی پزشکان باروری آمریکا، نازایی یک بیماری می‌باشد. تخمک در آزمایشگاه توسط اسپرم همسر گیرنده بارور می شود و جنین حاصل در رحم یک زن نابارور قرار می گیرد. زمان شروع ارزيابي علل ناباروري با توجه به سن زوج متفاوت است، براي زوجي که سن آنها کمتر از 35 سال است، تشخيص و درمان ناباروري پس از يک سال آغاز ميشود. براي زوجي که در محدوده سني 35 تا 40 قرار دارند پس از 6 ماه و براي زوجي که بيش از 40 سال سن دارند، تشخيص و درمان بلافاصله انجام ميگيرد. شاید جالب باشد که بدانید از کل این آمار سهم مردان در ناتوانی از بارور کردن زنی که دارای توانایی فرزند آوری است، 40 تا 50 درصد است. اگر یک شریک مرد سابقه ناباروری با یک شریک قبلی داشته باشد.

  • گاهی ترکیدن کیست تخمدان ممکن است به تخمدان آسیب جدی وارد کند و باعث بالا بردن احتمال نازایی شود.
  • بدون عمل تخمک گذاری لقاح صورت نمی گیرد و زن باردار نمی شود.
  • سپس پریود مختل می‌شود و سیکل ماهانه توانایی باروری ندارد.
  • نابارور بودن تنها مختص به زنان نیست و مردان نیز نابارور هستند.

گاهی اوقات علل مشخصی در ناباروری زوجین فاقد هرگونه مشکل برای بارداری طبیعی هستند. لاپاراسکوپی یکی از جمله مواردی است که می تواند در تشخیص مشکل موثر باشد. باردار نشده است، پزشک ممکن است چون این دو روش لقاح خیلی نزدیک به حالت طبیعی آن است، این روش را توصیه کند. ناباروری و نازایی قابل درمان هستند و بسته به اینکه علل ناباروری چه باشد روش‌های درمانی متفاوت است.

چه زمانی یک زوج باید برای درمان ناباروری اقدام کنند؟

در اولین ویزیت آزمایش های اولیه تشخیصی و طرح های درمانی بعدی با بیمار در میان گذاشته شده و علل عمومی نازایی توضیح داده می شود. وجود سابقه خانوادگی از نازایی، نارسایی زودرس تخمدان، نقایص مادرزادی یا تکاملی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات ارثی که نیازمند برنامه ریزی قبل از لقاح است مانند تالاسمی، از بیمار پرسیده می شود. B در نیمه سیکل ماهیانه HCG که حاوی LH هست تجویز می‌شود که باعث القای تخمک گذاری می‌شود. بنابراین، این زنان در صورت تمایل به باروری لازم است زودتر به پزشک مراجعه نمایند. اهدا کننده تخمک باید از نظر ژنتیکی سالم بوده و دارای هپاتیت ، ایدز و سفلیس باشد. زوجینی که تحت اهدا تخمک قرار می گیرند باید تمام جنبه های این کار مانند بهداشت روانی ، ارث و قانون و سایر موارد را در نظر بگیرند و سپس درمان خود را آغاز کنند.

درباره دکتر

در این مطلب تلاش کرده‌ایم درباره نازایی اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود تلاش‌های بسیار برای باروری هنوز موفق نبوده‌اید و نتوانیسته‌اید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید، با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید. در صورتی که یک سال به طور منظم نزدیکی داشته‌اید اما بارداری اتفاق نیفتاده‌است، وقت را تلف نکنید و با دریافت نوبت آنلاین از فوق تخصص نازایی از دکترتو، این مسئله را بررسی کنید. عدم وقوع بارداری علیرغم حداقل ۶ ماه ارتباط جنسی منظم و عدم استفاده از روش‌های پیشگیری در خانم‌های بالای ۳۵ سال.

چه عواملی باعث ناباروری مردان می‌شود؟

در این روش پزشک دستگاه هیستروسکوپ را از طریق واژن وارد رحم میکند و پس از بررسی کردن مشکل در صورت نیاز بافت‌های اضافه یا زخم را خارج یا لوله‌های رحم مسدود را باز می‌کند. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث ناباروری میشود مشکلات دهانه رحم است. در صورتی که دهانه رحم شما مشکل داشته باشد از جمله سابقه جراحی دهانه رحم و زخم بودن دهانه رحم، اسپرم نمی تواند به تخمک برسد در نتیجه لقاح رخ نداده و بارداری صورت نمی گیرد. مهم ترین مرحله درمان ناباروری مردان تشخیص علت اصلی و اساسی ناباروری در آنان است.

این مشکل می‌تواند به مسائل هورمونی یا سندرم تخمدان پلی کیستیک مرتبط باشد. نشانه‌ها و علائم ناباروری اغلب به سایر بیماری‌های زمینه‌ای مربوط است. به عنوان مثال، ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد کلامیدیا درمان نشده منجر به بیماری التهابی لگن می‌شود. PID از طریق انسداد لوله‌های رحمی از لقاح جلوگیری می‌کند. هیچ تضمینی برای موفقیت در بارداری پس از انجام این روش ها نیست زیرا موفقیت در بارداری به عوامل مختلفی مانند سن، علت ناباروری، روش های درمانی، کیفیت خدمات درمانی و … بستگی دارد.