صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه

اغلب این روش برای کودکان به منظور بهبود ظاهر فک انجام می شود اما امروزه این روش فقط برای کودکان استفاده نمی‌شود و بزرگسالان نیز برای رفع اشکال و ظاهر زیبای دندان هایشان به فکر ارتودنسی هستند. یکی از بهترین روش ها برای زیبایی دندان این روش است، همانطور که می‌دانید دندان های سفید و تمیز ظاهری زیبا دارند و باعث لبخندی جذاب در صورت شما می‌شوند پس اگر به دنبال سفید شدن دندان هایتان هستید این روش را به شما توصیه می‌کنیم. وقتی لثه تحلیل برود، علاوه بر بیش از حد نمایان شدن ریشه دندان ها که ظاهر نازیبایی به لثه ها می‌دهد باعث خرابی ریشه دندان ها و در نتیجه از دست دادن دندان ها می شود.

  • همچنین خیلی از مراجعه‌کنندگان دندان‌پزشکی به دلیل اصلاح طرح لبخند خود خواستار استفاده از لمینت دندان هستند.
  • با توجه به پیشرفت آهسته و بدون درد بیماری لثه، بسیاری از بیماران در مراحل پایانی متوجه بیماری خود می شوند که درمان را بسیار مشکل خواهد کرد.
  • دانشجویان پس از گذراندن این دو سال تحصیلی باید در یک آزمون شرکت کنند.
  • در نتیجه، قادر به انجام درمان های تخصصی تر و پیچیده تری در حوزه کاری خاص می شود.
  • با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد.

این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. بعدها مسئلهٔ آموزش دندان‌پزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر فالک کوش میلچارسکی، دکتر محسن سیاح و برخی دیگر از دندان‌پزشکان آن زمان دانست. دندان‌پزشکی، که شاخه‌ای از پزشکی بود، تنها کلاس طب (پزشکی) تا سال ۱۲۹۷ خورشیدی در مدرسهٔ دارالفنون بود.

نحوه پذیرش در رشته دندان‌پزشکی برای انتخاب رشته کنکور!

طول این دوره 4 سال می باشد و دانشجویان در این دوره دروس اختصاصی را بصورت نظری، عملی و نظری _ عملی در کلاس، آزمایشگاه، پری کلینیک، کلینیک‌های دندان‌پزشکی، بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی _ درمانی می‌گذرانند. شرط ورود به مرحله دوم، قبولی در امتحان جامع علوم پایه دندان‌پزشکی است و شرط فراغت از تحصیل، گذراندن کلیه واحدهای درسی و دفاع از پایان‌نامه در پایان مرحله دوم می‌باشد. براساس آخرین آمار، در مجموع 37 دانشگاه دولتی و 19 پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان‌پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. در پنل پزشکان دکترتو می‌توانید از بهترین دندان‌ پزشک در شهر خود نوبت اینترنتی بگیرید، یا اینکه می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان استفاده کنید.

راه اندازی ۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی

پریودنتیست یا متخصص لثه، وظیفه تشخیص و درمان بیماری های لثه و دیگر بافت های نرم دهان را بر عهده دارد. اغلب بیماری های لثه نیاز به جراحی دارند که این کار توسط پریودنتیست انجام می شود. جراحی کاشت ایمپلنت نیز بر عهده متخصص ریشه می باشد که باید در این کار تخصص کافی داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی به مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی مربوط می‌شود. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر است؟ مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 سال است. این بدین معنی است که داوطلبان برای فارغ‌التحصیلی از این رشته باید یک مدت زمان 6 ساله را سپری کنند. دوره 2 ساله در رشته دندانپزشکی به دوره علوم پایه معروف است و داوطلبان در این دوره تنها مفاهیم علوم پایه را مطالعه می‌کنند.