در یک کلمه چیست؟ استفاده از نشانگر گفتار برای تشخیص زودهنگام آلزایمر


توسط آلیس استانتون

گرافیکی از قطعات پازل که از بالای سر بیرون می آیند

سپتامبر ماه جه، آ،ایمر بود، رویدادی بین المللی که توسط سازمان بین المللی بیماری آ،ایمر برای گسترش آگاهی و به چالش کشیدن انگ هایی که آ،ایمر و سایر اشکال زوال عقل را احاطه کرده اند، برگزار می شود. آ،ایمر یک بیماری عصبی دژنراتیو است که در حال حاضر بیش از 944000 نفر را در بریت،ا تحت تاثیر قرار داده است و بیماری آ،ایمر 60 تا 70 درصد از این موارد را تشکیل می دهد. آ،ایمر پیشرونده است و در حال حاضر، با درمان محدود به کاهش علائم و به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری، غیرقابل برگشت است. اما این همه عذاب و غم نیست! در حال حاضر تحقیقاتی در دانشگاه سا، در مورد تشخیص زوال عقل یا زوال عقل پیش بالینی انجام می شود که قبل از بروز هر گونه علائم شناختی از نظر عصبی ظاهر می شود. اگرچه زوال عقل بیشتر در افراد بالای 65 سال تشخیص داده می شود، من به زودی کار بر روی یک پروژه دکترا را آغاز خواهم کرد که انگیزه آن تحقیقاتی است که نشان می دهد شروع اغلب مدت ها قبل از تشخیص و تشخیص شروع می شود! تشخیص پیش بالینی می تواند منجر به نظارت بهتر و دقیق تر بر پیشرفت بیماری شود که می تواند به بیماران و عزیزانشان زمان بیشتری برای انتخاب در مورد آینده بدهد. علاوه بر اینکه به مردم زمان بیشتری برای انتخاب ، می‌دهند، می‌توان اقدامات پیشگیرانه‌ای برای کاهش سرعت پیشرفت زوال عقل انجام داد. امیدوارم تحقیقات خودم بتواند به در دسترس قرار دادن بیشتر تشخیص پیش بالینی کمک کند. اوایل امسال، من برای پروژه دکترا پذیرفته شدم: گل، گیاه، جانوران توسط دکتر ک، لن،تر، پروفسور ناجی تابت و پروفسور جنیفر رستد. این پروژه می‌پرسد که آیا معیارهای جدید عملکرد رو، کلامی می‌تواند به شناسایی افرادی که در معرض خطر زوال شناختی آینده هستند کمک کند.

من از سابقه ای در زبان شناسی به این پروژه می پردازم و در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که بین اختلال در فرآیندهای زب، و زوال عقل ارتباط وجود دارد، دکتری که روی آن کار خواهم کرد به طور خاص به این موضوع می پردازد که آیا ال،ای کلمات تولید شده در یک تکلیف رو، کلامی می توانند شناسایی افرادی که در معرض زوال شناختی آینده هستند. تکلیف رو، کلامی معمولاً کاری است که در آن از افراد خواسته می‌شود کلماتی را تولید کنند که یا به یک دسته مربوط می‌شوند (ی،ی حیوانات – ،، ،، گربه، سگ) یا با همان حرف (ی،ی قاشق، صندلی) شروع می‌شوند. ، مبل، علامت) به مدت 60 ث،ه. با اندازه‌گیری نه تنها تعداد کلمات منحصربه‌فردی که یک شرکت‌کننده می‌تواند در زمان معین ارسال کند، بلکه زمان لازم برای جابه‌جایی بین خوشه‌های گسترده (ی،ی حیوانات به مبلمان) و خوشه‌های داخلی (ی،ی حیوانات مزرعه به حیوانات خانگی) و همچنین با فاصله زم، بین کلمات و طول واج ها در انتهای کلمات، می توان امیدوار بود که ارتباطی بین تولید زبان در وظایف رو، کلامی و بیمار، که در معرض زوال شناختی آینده هستند، پیدا کنیم. این پروژه توسط یک دانشجویی تامین می شود که 50٪ توسط NHS SPFT تامین می شود و من بسیار هیجان زده هستم که در کلینیک های سراسر شرق سا، با بیماران درست در جایی که آنها به دنبال راهنمایی پزشکی هستند کار کنم. پس از جمع‌آوری داده‌ها، ابزارهای مح،اتی به اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل تست‌های رو، کلامی از جمله اندازه‌گیری‌هایی مانند شمارش کلیدهای خوشه‌ای (تغییر بین خوشه‌های کلمات، از حیوانات مزرعه به حیوانات خانگی)، اندازه‌های خوشه (تعداد کلمات) کمک می‌کنند. در هر خوشه)، پاسخ های نادرست (کلماتی که به دسته بندی داده شده مربوط نمی شوند یا حرف اول صحیحی دارند)، و بسامدهای کلمه (تعداد دفعاتی که از یک کلمه استفاده می شود). با استفاده از این سبک بین رشته ای، امیدوارم که پایه من در زبان شناسی، دانش پردازش زبان طبیعی و اشتیاق برای یافتن روشی برای تشخیص افراد آسیب پذیر در برابر زوال شناختی آینده، به تشخیص و پیش آگهی در محیط های سلامت در دنیای واقعی کمک کند.

این اولین هفته است که در دانشگاه هستم و در حال حاضر این را از کتابخانه در محوطه دانشگاه می نویسم! من در تمام معارفه های کارشناسی ارشدم و همچنین برخی از رویدادهای معرفی دانشجوی دکترا حضور داشته ام و، اگرچه سفر پیش رو سفر طول، است، اما بسیار سپاسگزارم که در کنار افراد باهوش و حامی این مسیر را طی می کنم. من مشتاقانه منتظر این هستم که ببینم همه ما با هم چه چیزی می تو،م به دست آوریم تا به تشخیص زوال عقل کمک کنیم و نه تنها از افراد آسیب دیده از آ،ایمر، بلکه از خانواده و دوستان بیماران نیز حمایت کنیم تا تشخیص را دورنمای کمتر ترسناک نشان دهند.


آلیس استانتون در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در علوم اعصاب شناختی در سا، است و در کنار دکتر ک، لن،تر، پروفسور ناجی تابت و پروفسور جنیفر رستد در پروژه دکترا، گل، فلور، جانوران کار می کند.

مربوط


منبع: https://blogs.sus،.ac.uk/psyc،logy/2022/10/06/whats-in-a-word-using-s،ch-marker-to-diagnose-alzheimers-early/