رشته دندانپزشکی معرفی رشته گرایش ها بازار کار

این پلاک‌ها اسیدی تولید می‌کند که دندان‌ها و بافت لثه را فرسایش می‌دهد. اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند. ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد. ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود.

  • پس برای این‌که بدانید علاقه شما به چه میزان واقعی است و آیا واقعأ شما را به هدف اصلی زندگی نزدیک می‌کند، تا انتها مقاله با ما همراه باشید و تمام شرایط و ضوابط تحصیل در رشته دندان‌پزشکی را فرا بگیرید.
  • تیتانیوم مورداستفاده در این ایمپلنت‌ها ماده‌ای ایمن است که به استخوان اجازه می‌دهد در اطراف آن رشد کند.
  • دندانپزشکی رشته ای است که رعایت اصول استرلیزاسیون در آن بسیار پر رنگ است.

فراموش نکنید که تجربه، با کار طولانی مدت در یک زمینه خاص دندانپزشکی حاصل می‌شود. یک دندانپزشک خوب باید به خوبی با مشکلات مرتبط با رشته خود آشنا باشد. بعد از اینکه دندانپزشکان دوره تخصص خود را به اتمام رساندند، می توانند با شرکت در آزمونی جامع به کسب بورد تخصصی خود بپردازند. با توجه به قانون موجود در کشور، این افراد می توانند به آموزش کلاس های نظری در حیطه تخصصی خود بپردازند. دید هنری و خلاقیت یکی از مواردی است که یک دندانپزشک به خصوص دندانپزشکی که تمایل به ادامه تحصیل در زمینه ترمیمی و زیبایی و یا ارتودنسی دندان دارد، نیاز است.

فلوشیپ دردهای مزمن دهان و صورت

با آنکه علم دندانپزشکی محدود به دهان و دندان می باشد، اما با این حال علمی گسترده و دارای تخصص های مختلف است. امروزه روش‌های درمانی زیادی برای زیبایی و رفع مشکلات دندان وجود دارد که نگرانی‌های بیماران را در خصوص مشکلات دهان و دندان برطرف کرده است. جرم گیری به تمیز کردن دندان و حذف پلاک‌های سطح آن کمک کرده و مانع از بروز مشکلات جدی‌تر خواهد شد. زمان جرمگیری دندان به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد زیرا مسواک زدن دقیق و کامل از بروز پلاک‌های دندانی جلوگیری می‌کند. برخلاف پروتز ثابت که درون دندان قرارگرفته و به‌وسیله بیمار قابل برداشته شدن نیست، پروتز متحرک را می‌توان به‌راحتی در دهان گذاشت و آن را برداشت. پروتز متحرک در دو نوع متکی بر بافت ( دنچر یا دست‌دندان ) و متکی بر ایمپلنت ( اوردنچر ) تولید می‌شوند.

Root canal therapy درمان ریشه دندان یا Root canal therapy یا اندو، به عمل درمان مجرای اعصاب دندان که همان… یکی دیگر از رویکردهایی که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود، لکه‌گیری است. در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند. در نتیجه بروز چنین مشکلی، ریشه‌های دندان بیش از حد نرمال نمایان شده و ظاهری نامطلوب به چهره فرد می‌دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. دندان پزشکان با توجه به شرایط کاری و محل کار درآمدهای متفاوتی دارند.

معرفی کامل رشته دندان‌پزشکی

از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد. خطر ابتلا به بیماری های واگیر دار و عفونی برای دندانپزشکان بیشتر است. البته با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی این اتفاقات رخ نخواهند داد. یک دندانپزشک عمومی نسبت به پزشک عمومی می تواند درآمد بسیار بهتری داشته باشد. در این تخصص به تهیه عکس های رادیولوژی از دهان و دندان پرداخته می شود.

یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند. شهریه متغیر نیز با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می‌شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد. شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود. در واقع ۳۶ نفر از ۶۰ نفر بومی آن ناحیه و ۲۴ نفر باقی مانده از نواحی دیگر خواهند بود. در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته می‌شود.

داوطلبان در دوره تخصصی 5 ساله با دو بازه زمانی متفاوت روبه‌رو هستند. بازه زمانی اول یک مدت زمان یک سال و نیم و بازه زمانی دوم یک مدت زمان سه و نیم ساله است. دوره اول که شامل دروس پایه است با 43 واحد در اختیار دانشجویان رشته دندانپزشکی قرار می‌گیرد. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته دندانپزشکیاست. افرادی که به دنبال قبولی در رشته دندانپزشکی هستند باید بدانند که این رشته درآمد بسیار مناسبی دارد. این رشته جزو رشته‌های پردرآمد گروه تجربی است و فارغ‌التحصیلان این رشته از لحاظ مالی نباید نگران باشند.