آیا INFP ها همدل هستند؟ – معتاد روانشناسی


در طول چند سال گذشته، صدها ایمیل دریافت کرده‌ام که در مورد افکارم در مورد “همدلی” و اینکه آیا برخی از تیپ‌های شخصیتی Myers-Briggs® کم و بیش با آن اصطلاح مرتبط هستند یا خیر، سؤال کرده‌ام. با در نظر گرفتن این موضوع، فکر کردم که ایده همدلی INFP را در مقاله امروز بررسی کنم.

همدلی چیست؟

قبل از اینکه ما واقعاً در آن غوطه ور شویم، «همدلی» به چه م،است؟ مطابق با WebMDهمدلان «افرادی هستند که احساسات و عواطف اطرافیان خود را به شدت درک می‌کنند، که معمولاً از طریق برخی توانایی‌های شهودی به وجود می‌آید».

مطمئن نیستید تیپ شخصیتی شما چیست؟ توصیه شده ترین پرسشنامه های شخصیتی ما را امتحان کنید:

آیا INFP ها ذاتاً همدل هستند؟

از دیدگاه علمی، همدلی قوی بیشتر به نورون های آینه ای مربوط می شود تا تیپ های شخصیتی. نورون‌های آینه‌ای گروه خاصی از سلول‌ها هستند که با مشاهده عملی که توسط شخص دیگری انجام می‌شود، واکنش نشان می‌دهند، انگار که خودمان آن را انجام می‌دهیم. نورون‌های آینه‌ای به ما کمک می‌کنند تا همدلی کنیم و خود را به جای دیگران بگذاریم. برخی از افراد تعداد نورون‌های آینه‌ای بیشتری نسبت به دیگران دارند و بنابراین ممکن است راحت‌تر با مردم همدردی کنند.

متأسفانه، ما نمی‌تو،م تعداد نورون‌های آینه‌ای که تیپ‌های شخصیتی مختلف به آن‌ها دسترسی دارند را اندازه‌گیری کنیم. تاکنون هیچ مطالعه ای برای مشاهده و آزمایش این موضوع انجام نشده است. اما خوشبختانه متخصصان زیادی در زمینه نوع وجود دارند که به تمایل INFP به همدلی اشاره کرده اند و من خودم متوجه تمایل شدید به همدلی در میان INFP هایی شده ام که به ،وان یک پزشک MBTI® با آنها کار کرده ام.

نگاهی به همدلی INFP

همدلی INFP

INFP ها انواع احساسات درونگرا هستند، و اگرچه ممکن است در بیرون مرموز و محتاطانه به نظر برسند، اما اغلب دارای دنیای درونی غنی از احساسات هستند. در حالی که برخی از انواع از اعماق پاسخ های احساسی خود دوری می کنند، INFP ها به زندگی درونی خود متصل می مانند. این ارتباط به آنها کمک می کند تا درک بهتری از خود، انگیزه ها و احساسات خود داشته باشند.

بیشتر مردم می توانند احساسات را تا حدی دسته بندی کنند. “غمگین”، “عصب،”، “شاد” یا “عصبی” احساساتی هستند که بسیاری از افراد می توانند آنها را در خود تشخیص دهند و نام ببرند. اما INFP ها در مورد احساساتشان عمیق تر از بسیاری از افراد هستند. آنها اغلب با ظرایف ظریف احساسات هماهنگ هستند و درک می کنند که چگونه هر بخش به کل تجربه عاطفی آنها کمک می کند. آن‌ها اغلب از کلماتی لذت می‌برند که به یک احساس بسیار دقیق اشاره می‌کنند، مانند «Enouement»، احساس تلخ و شیرین رسیدن به آینده، دیدن اینکه اوضاع چگونه پیش رفته است، و نمی‌تو،د به عقب برگردید و چیزها را تغییر دهید یا به گذشته خود هشدار دهید.

همانطور که INTPها از نظر منطق در مورد زبان دقیق هستند، INFPها از نظر منطق با زبان دقیق هستند. هیج،. و آنها خاطرات عاطفی غنی را پرورش می دهند که می توانند هنگام برقراری ارتباط با دیگران از آنها استفاده کنند.

این درک عاطفی غنی از خود، INFP ها را قادر می سازد تا درک عاطفی غنی از دیگران داشته باشند. تقریباً فوراً INFP ها می توانند از تجربه خود برای همدردی با شخصی که با تجربه مشابهی روبرو می شود استفاده کنند. حتی اگر شرایط تا حدی متفاوت باشد، INFP ها از درک خود از احساسات استفاده می کنند تا پلی بین تجربه فرد و تجربه دیگری ایجاد کنند.

به ،وان مثال، اگر دوستی نسبت به یک رویداد آینده احساس ترس و اضطراب می کند، INFP می تواند از تجربه خود در مورد ترس استفاده کند تا به او کمک کند تا احساسات آن شخص را درک کند و با آن ارتباط برقرار کند. از آنجایی که آنها از پایگاه داده غنی و ظریف درک عاطفی خود به سرعت بیرون می آیند، تقریباً به نظر INFP می رسد که آنها احساسات طرف مقابل را “جذب” می کنند. این توانایی همدلی با دقت می‌تواند برای افرادی که در زمان‌های سختی سپری می‌کنند بسیار مفید باشد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا احساس کنند که دیده می‌شوند، شنیده می‌شوند و به گونه‌ای درک می‌شوند که افراد کمی در دنیای شلوغ و پر هرج و مرج ما می‌توانند ارائه دهند.

علاوه بر این درک عمیق عاطفی، INFPها نیز به شدت به احساسات دیگران حساس هستند. آنها در خواندن زبان بدن و دریافت نشانه های ظریف از محیط خود مهارت دارند، که به آنها کمک می کند تا بفهمند دیگران چه احساسی دارند، حتی اگر این احساسات به صراحت بیان نشده باشند.

INFPs – شنوندگان کامل

به گفته کارشناس علوم اعصاب داریو ناردی، INFP ها «یک حالت شنیداری ویژه را وارد کنید. آنها شنوندگان کاملی هستند. آنها به طور کامل تمام مناطق مغز را که صدا، کلمات و صداها را پردازش می کنند، درگیر می کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است به راحتی در هنگام گوش دادن به دیگران، هر ،ی که باشند، وارد یک حالت منحصر به فرد کل مغز شوند.

ناردی بیان می‌کند که از آنجایی که INFPها به شیوه‌ای جامع گوش می‌کنند، مغز آنها به ،وان یک «برکه ،ن استعاری» عمل می‌کند که به گوینده اجازه می‌دهد به شیوه‌ای عمیق شنیده و درک شود. یکی از اجزای اصلی همدلی، توانایی گوش دادن فعالانه است، و این چیزی است که INFP ها در آن برتری دارند. ا،ر INFP ها از این ایده که به تلفن خود نگاه کنند یا در طول مکالمه با شخص دیگری چندوظیفه ای انجام دهند، وحشت زده می شوند. آنها م،ای حضور واقعی را درک می کنند و این توانایی در گوش دادن واقعی هدیه ای است که می توانند به هر ،ی که به اندازه کافی خوش شانس باشد که آنها را در زندگی خود داشته باشد ارائه دهند.

بنابراین آیا INFP ها همدل هستند؟

من نمی توانم تضمین کنم که همه INFP ها همدل هستند، اما به نظر من نوع مایرز-بریگز (INFP) آنها به ویژه برای ویژگی های یک همدلی من، است. INFP ها دارای توانایی ذاتی برای هماهنگی عمیق با احساسات و تجربیات خود و همچنین دریافت نشانه های ظریف از افراد دیگر هستند. و در ارائه توجه و حضور در زم، که دیگران به آن نیاز دارند بسیار سخاوتمند هستند.

ویژگی‌های طبیعی INFP، وقتی با هم ،یب شوند، ،یب قدرتمندی را به وجود می‌آورند که به آن‌ها اجازه می‌دهد شنوندگ، توجه و پاسخگو باشند که می‌توانند احساسات دیگران را به روشی باورن،ی درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. جای تعجب نیست که چرا بسیاری از INFP ها به سمت حرفه هایی مانند مشاوره و درمان گرایش پیدا می کنند – آنها ظرفیت طبیعی هم برای شفقت و هم درک دارند که به آنها امکان می دهد منبع شگفت انگیزی برای راحتی و راهنمایی باشند.

افکار شما چیست؟

آیا از این مقاله لذت بردید؟ آیا بینش یا تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

در مورد تیپ شخصیتی خود در کتاب الکترونیکی ما اطلاعات بیشتری ،ب کنید، INFP – درک رویاپرداز. شما همچنین می تو،د با من ارتباط برقرار کنید فیس بوک، اینستاگرام، یا توییتر!

مقالات دیگری که ممکن است از آنها لذت ببرید:

24 نشانه که نشان می دهد شما یک INFP، تیپ شخصیتی رویاپرداز هستید

مق، با غلبه عاطفی به ،وان یک INFP

INFP ها و سازگاری آنها با هر تیپ شخصیتی Myers-Briggs®




منبع: https://www.psyc،logy،.com/are-infps-empaths/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=are-infps-empaths