تخصص های دندانپزشکی دکتر برهمن سبزواری متخصص ارتودنسی

متقاضیان برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی این کشور متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند و فقط باید بتوانند هزینه‌های زندگی خود در این کشور را تأمین کنند. متقاضیان برای تحصیل فقط ملزم به پرداخت هزینه اندک سالانه ۶۰۰ یورو تا ۱۵۰۰ یورو برای تحصیل در این کشور هستند. تحصیل دانشجویان در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های سراسر کشور رایگان است؛ اما در سایر دوره‌ها با پرداخت شهریه همراه خواهد بود. در این دوره‌ها، در بدو دوره ابتدا باید مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان علی‌الحساب به حساب دانشگاه مقصد واریز کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود. سپس بعد از آن، در طی هر ترم بنا به نوع دروس هر ترم (نظری، عملی، پایه، اختصاصی و شهریه ثابت) تعیین می‌شود که آن ترم چه میزان پرداختی خواهید داشت که برای ورود به ترم‌های بعدی، شما می‌بایست هر ترم با دانشگاه تسویه حساب کنید.

  • همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم کنکور سراسری با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است.
  • بعد از گذراندن دوران تحصیل، جراح دندانپزشک موظف است دوران طرح را سپری کند که این شامل کارکردن در مراکز بهداشت و درمان شهرها و روستاها می باشد.
  • نظام آموزشی مطابق آیین‌نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است.
  • سایت دندانپزشکان ایران ، مرجع نوبت دهی و معرفی بهترین دندانپزشکان در ایران می باشد.
  • اگر در قصد تحصیل دراین رشته و مهاجرت را دارید، بهتر است از الان برای مهاجرت به این کشورها و داشتن یک شغل عالی برنامه ریزی کنید.
  • اساتیدی مانند مهران قاسمی، عبدالرضا منتظری، پیمان کامیار، علی سلوکی، محمد همدانی و … از اساتید حرف آخر هستند که با روش‌ها و الگوهای خاص خود مفاهیم دروس تخصصی را به داوطلبان آموزش می‌دهند.

شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است. در این مرحله دانشجویان درس های نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می گذرانند.

جرم‌ گیری و تمیز کردن دندان‌ها

همچنین دندانپزشکانی که تخصص هایی مانند ارتودنسی، ایمپلنت و یا جراحی فک و صورت را کسب می کنند، درآمد بالاتری نسبت به سایر دندانپزشکان خواهند داشت. دندانپزشکی علمی تخصصی برای درمان و رفع مشکلات و بیماری های دهان و دندان می باشد. همچنین به کمک این علم بیماری های زیادی را می توان در مراحل ابتدایی شناسایی و مانع از پیشرفت آن ها شد. دوره تحصیل در این رشته 6 سال می باشد که برای وارد شدن به آن، باید رتبه برتر تجربی باشید.

متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت و زیبایی

داوطلبان در کنکور تجربی باید به سوالات پنج درس تخصصی زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی پاسخ دهند. کار فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی تشخیص بیماری های دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان، آبسه دندان، برفک دهان، التهاب لثه و درمان آن می باشد. در قدیم هم این رشته به صورت تجربی مانند رشته مامایی، رشته کشاورزی و … وجود داشت و دندانپزشکی را با دندان سازی یکسان می دانستند. اما امروزه رشته دندانسازی به عنوان بخشی از علم تخصصی دندانپزشکی و تا مقطع دکترای عمومی آموزش می بینند.

تقلب در کنکور

به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است. برای انتخاب صحیح رشته و شغل، لازم است که هر فرد به ویژگی‌های شخصیتی، استعداد، علایق و مهارت‌های خود توجه کند. شناخت این عوامل در پیشرفت تحصیلی و شغلی و موفقیت کاری و رضایت از زندگی نقش اساسی دارد. البته نمی‌توان گفت فقط افرادی با یک ویژگی خاص، در یک رشته تحصیلی موفق خواهند بود و در هر حرفه، افرادی با ویژگی‌های متفاوتی مشغول به کار هستند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های چین را انجمن کنفسیوس به دانشجویان ارائه می‌دهد. در برخی موارد علاوه بر این بورسیه‌ها، ماهانه مبلغی نیز بعنوان حقوق به دانشجو اعطا می‌شود.