داروهای روانگردان مانند MDMA می توانند زوج درمانی را متحول کنند


دبلیوجو، 37 ساله و همسرش دو سال پیش برای اولین بار MDMA را با هم امتحان ،د، او انتظار داشت که “کمی رها کند و سرگرم شود.” در عوض، آنها در مورد سطل ، صحبت ،د: چرا جو آنها را مرتباً بیرون نمی آورد، چرا همسرش را آزار می دهد، و چگونه می توانند در حرکت رو به جلو سازش کنند.

جو، که درخواست کرد از نام جعلی استفاده کند، زیرا استفاده تفریحی MDMA در ایالات متحده قانونی نیست، می‌گوید: «ما همین الان آن را هش کردیم.»

جو و همسرش تحت تأثیر MDMA، ماده مخدری که به ،وان ا،تازی نیز شناخته می‌شود، توانستند به درک جدیدی برسند، احساسات واقعی خود را بیان کنند و به حرف دیگری گوش دهند. اکنون، چند بار در سال، زوج نیومکزیکو با یک پرستار بچه تماس می‌گیرند، برای شام بیرون می‌روند و شب را در اتاق مجلل هتل می‌گذرانند و در آنجا مواد مخدر را مصرف می‌کنند و در مورد مسائل مربوط به ازدواجشان که تقریباً یک دهه است، از کارهای روزمره گرفته تا بحث می‌کنند. فرزندپروری به رابطه ، جو می‌گوید: «در نظر گرفتن این مسائل بزرگ‌تر اکنون کار مهمی نیست.

جو و همسرش یک نسخه DIY از یک روش نوظهور سلامت روان را انجام می دهند: مشاوره زوجین با کمک MDMA، که ممکن است روزی به طور قانونی در مطب درمانگر نزدیک شما در دسترس باشد. طرفداران مصرف روانگردان انتظار دارند که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ظرف دو سال آینده MDMA را به ،وان درم، برای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) تایید کند. اگر این اتفاق بیفتد، به طور بالقوه می‌تواند راه را برای استفاده‌های درم، دیگر از دارو – احتمالاً از جمله زوج‌درم، – باز کند.


بیشتر از TIME


آلبرت گارسیا رومئو، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در پزشکی جان هاپکینز که روانگردان ها را مطالعه می کند، می گوید: «دلایل عصبی زیستی زیادی وجود دارد که فکر کنیم این دارو برای زوج درم، مفید است. او توضیح می‌دهد که MDMA فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی احساس خوب را در مغز تحریک می‌کند، در حالی که به طور همزمان بخش‌هایی از مغز را که به تهدیدات پاسخ می‌دهند، آرام می‌کند. همچنین می تواند باعث آزاد شدن هورمون های مرتبط با پیوند مانند ا،ی توسین شود. “[MDMA makes people] از نظر عاطفی بیشتر احساس باز بودن و همدلی داشته باشید و کمتر تحت تأثیر تهدیدها یا حالات عاطفی دشوار قرار بگیرید.»

کاترین اومن، روان درمانگر کالیفرنیایی که به مشتریان در مورد نحوه ادغام داروهای روانگردان در زندگی خود آموزش می دهد، می گوید MDMA می تواند اعتماد ایجاد کند، تنش و ترس را از بین ببرد، و بازداری ها را از بین ببرد، و به شریک زندگی اجازه می دهد تا مکالمات سختی با شفقت و بدون قضاوت داشته باشد. و اثرات این درمان ممکن است بیشتر از دارو باقی بماند: تحقیقات نشان می دهد که MDMA افراد را قادر می سازد موضوعات دشوار یا آسیب زا را دوباره مرور کنید بدون واکنش احساسی، که ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا می تواند برای افراد مبتلا به PTSD موثر باشد. این یک مزیت بالقوه برای زوج درم، است. “اگر یک رنجش یا اختلاف طول، مدت در یک زن و شوهر وجود داشته باشد و افراد آنقدر صدمه ببینند یا خیلی زخمی شده باشند یا بیش از حد مراقب باشند که در مورد آن صحبت کنند، اما پس از آن می تو،د از دارو برای سرنگونی موقت نگهبانان استفاده کنید… این واقعا می تواند به رفع این موضوع کمک کند. گارسیا رومئو می‌گوید: بارهای احساسی زیادی را از بین ببرید.

اومن می گوید، اما MDMA یک معجون عشق تضمین شده نیست. گاهی اوقات، صداقت مبتنی بر MDMA ناسازگاری های اساسی را آشکار می کند و منجر به افشاگری می شود – مانند شاید این ازدواج برای من نباشد


تحقیقات در مورد MDMA در زوج درم، محدود است، اما این عمل سابقه طول، دارد. برخی از درمانگران به طور قانونی از MDMA استفاده ،د مشاوره زوجین در دهه 1970 و 1980. یکی روانپزشک دکتر جورج گریر بود که منتشر کرد یک کاغذ مستندسازی اثرات این دارو بر روی 29 نفر – که 21 نفر از آنها دارو را به صورت زوج یا گروه مصرف ،د – تحت درمان از سال 1980 تا 1983. هر فردی که MDMA را با شریک زندگی خود یا گروهی مصرف کرده بود “صمیمیت و/یا ارتباط بهتری را تجربه کرد، و دو نفر آن را پیدا ،د. گریر نوشت: دریافت تعارف و انتقاد آسان تر است. همه افرادی که گریر تحت درمان قرار گرفتند حداقل یک عارضه جانبی منفی را گزارش ،د، از تنش فک گرفته تا خستگی و اضطراب.

سایر خطرات بالقوه استفاده از MDMA شامل فشار خون بالا، غش، حملات پ،ک و اختلال در ادراک است. با توجه به موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)؛ در موارد نادر، می تواند منجر به عوارض جدی یا کشنده، از جمله تشنج و افزایش خطرناک دمای بدن شود. برخی از مردم نیز حالات افسرده را گزارش کنید به دنبال استفاده از MDMA پژوهش به طور قطعی ثابت نشده است به گفته NIDA آیا MDMA اعتیاد آور است.

در سال 1985، ،ت ایالات متحده MDMA را به ،وان داروی برنامه اول، دسته بندی مواد با پتانسیل بالا برای سوء مصرف و بدون استفاده پزشکی پذیرفته شده، تبدیل کرد. (بسیاری از منتقدان، از جمله دانشمندان و سیاستمدارانبا توجه به تحقیقات امیدوارکننده در مورد مزایای روانپزشکی MDMA، استدلال می‌کنند که طبقه‌بندی باید تعدیل شود.

با این حال، در سال‌های اخیر، نقشی که روان‌گردان‌ها می‌توانند در درمان بیماری‌های پیچیده سلامت روان، از جمله افسردگی و PTSD ایفا کنند، رو به افزایش است. با افزایش این پذیرش، برخی از محققان نیز توجه خود را به زوج درم، با کمک MDMA معطوف کرده اند. یکی آزمایش اخیر بر روی شش زوج متمرکز شد که در آنها یکی از زوجین دچار PTSD بود. زوج ها تحت درمان با کمک دارو قرار گرفتند، سپس از آنها پرسیده شد که چگونه رابطه آنها پس از آن تغییر کرد. نه تنها علائم PTSD بهبود یافت، بلکه زوج ها همچنین بهبودهایی را در حمایت و صمیمیت گزارش ،دو ا،ر شرکای بدون PTSD گفتند که در روابط خود تعارض کمتری را تجربه ،د.

آن مطالعه کوچک و خاص بود، اما یکی از نویسندگان آن، آن واگنر، روانشناس شاغل در کانادا که به مشتریان در مورد استفاده از روانگردان ها در زندگی روزمره آنها آموزش می دهد، می گوید که یافته های آن به اندازه کافی جذاب است که تحقیقات بیشتری را ضروری می کند. واگنر قصد دارد قبل از مطالعه استفاده از آن برای زوج‌های بدون PTSD، یک آزمایش بزرگتر در مورد درمان با کمک MDMA برای زوج‌هایی که با PTSD سر و کار دارند، راه‌اندازی کند.

بسیاری از زوج ها – و درمانگران – منتظر این تحقیق نیستند.

بعد از خواندن چگونه ذهن خود را تغییر دهیم، کتاب پرفروش مایکل پولان در مورد داروهای روانگردان، دیوید فورد، یک کارآفرین 55 ساله مستقر در لس آنجلس، شروع به جستجوی پزشکان با تجربه ای کرد که زوج درم، با کمک روانگردان را ارائه می دهند. فورد و همسرش در نهایت به شهر نیویورک پرواز ،د، جایی که یک جفت پزشک موافقت ،د که آنها را در یک جلسه با کمک MDMA هدایت کنند.

ابتدا، این زوج از هم جدا شدند و در حالی که تحت تأثیر بودند با تمرین‌کنندگان فردی ملاقات ،د. در آن جلسه، فورد به یاد می‌آورد که از خاطرات کودکی‌اش صحبت می‌کرد و اینکه چگونه گذشته‌اش او را به بزرگسالی تبدیل کرد که امروز است. سپس، با راهنمایی پزشکان خود، آنها دوباره گرد هم آمدند تا احساسات، تاریخچه شخصی و نحوه هدایت ازدواج، عشق و خانواده را تجزیه و تحلیل کنند.

تصور کنید اگر بتو،د با شریک زندگی خود صحبتی داشته باشید که در آن می تو،د در مورد تمام بخش های سخت رابطه خود صحبت کنید، اما می تو،د در مورد آنها بدون رنجش یا توقعات یا هر یک از چیزهایی که معمولاً، حداقل در مورد من، از مسیر خارج می شود صحبت کنید. فورد می گوید.

این تأثیرات برای ازدواج این زوج «متحول کننده» بود، که فورد می‌گوید قوی بود اما با پیچیدگی‌های ،یب خانواده‌هایشان آزمایش شد. او می‌گوید پس از چند جلسه دیگر با کمک MDMA، آنها ابزارهایی برای مق، با چالش‌ها با عشق، قدرد، و ارتباط صادقانه دارند – حتی زم، که MDMA مصرف نمی‌کنند.

شانون هیوز، دانشیار مددکاری اجتماعی در دانشگاه ایالتی ک،ادو، می‌گوید: علی‌رغم شهرت MDMA به ،وان یک داروی باشگاهی، «این ،ده فرهنگ مصرف وجود دارد که بزرگسالان مسئول با خانواده‌ها و بچه‌ها هستند». هیوز همراه با مشاور مستقر در ک،ادو، راب کولبرت، نویسنده آن بود یک مقاله 2022 در مورد زوج‌هایی که به طور غیررسمی از MDMA با هم استفاده می‌کنند، مشخص شد که بیشتر زوج‌ها پیوندهای قوی‌تر و ارتباط بهتری را پس از جلسات خود گزارش ،د.

اما، هیوز خاطرنشان می‌کند، افراد مورد مطالعه او بزرگسالان سالمی بودند که روی حفظ روابط عمومی کار می‌،د. او می‌گوید که در مورد استفاده بدون نظارت برای افرادی که سعی می‌کنند با آسیب‌های جدی یا مشکلات سلامت روان کار کنند، ملاحظات بیشتری دارد. (بیشتر درمانگران توصیه نمی کنند که افراد در هنگام تجربه روان پریشی فعال، رفتار خودکشی یا شیدایی دوقطبی، از جمله مسائل دیگر، از داروهای روانگردان استفاده کنند.) “این سطح مراقبت متفاوتی از این است که “ما می خواهیم عشق خود را با هم جشن بگیریم و ارتباطات خود را تقویت کنیم.” او می گوید.

گارسیا رومئو اضافه می‌کند که زوج‌ها ممکن است مزایای کامل این دارو را بدون راهنمایی یک متخصص تجربه نکنند، و دانستن دوز دقیق و محتویات MDMA ،یداری شده برای استفاده تفریحی دشوار است.

تالیا کورنلیوس، روانشناس اجتماعی در دانشگاه کلمبیا، نیز همینطور است بررسی ناشناس افرادی که در روابط عاشقانه از داروهای روانگردان استفاده کرده اند. کورنلیوس بیشتر علاقه مند است تا در مورد اثرات روانگردان های به اصطلاح “ک،یک” مانند سیلوسایبین (جزء روانگردان در قارچ های جادویی)، آیهوااسکا و LSD بیاموزد. این داروها او را مجذوب خود می‌کنند، زیرا به وضوح برای استفاده در میان زوج‌ها من، نیستند، زیرا ،وماً خلق و خوی محبت آمیز و ارتباط را تقویت نمی‌کنند، اما همچنان می‌توانند ذهن افراد را به سمت احتمالات جدید باز کنند.

او می‌گوید: «اگر به ،ی دوز پنج گرمی قارچ بدهید، نمی‌خواهید با هم صحبت کنند. اما پس از آن، یا شاید در طول سفر، آنها [may] چیزها را ببینید یا چیزهایی را احساس کنید یا [be] باز به چیزها» قبلاً نبودند.

سارا تیلی، یک روان‌درمانگر که در هلند به زوج‌های با کمک سیلوسایبین مشاوره می‌دهد، پس از طلاق الهام گرفت که شروع به کار کند. او مشاوره زوج‌ها را رضایت‌بخش نمی‌دانست و به‌،وان یک پزشک قدیمی داروهای جایگزین، فکر می‌کرد که سیلوسایبین می‌تواند این تجربه را بهبود بخشد و عمیق‌تر کند.

زم، که با مشتریان کار می کند، تیلی با جلسات آماده سازی هوشیار شروع می کند تا درباره سوابق خانوادگی، آسیب ها و روابط آنها صحبت کند. به قول خودش، در «روز پزشکی»، تیلی زوج‌ها را از طریق مراسمی مانند گوش دادن به موسیقی، مراقبه و تنفس با هم راهنمایی می‌کند، سپس آنها را در سفرهای چند ساعته، معمولاً در حالی که چشم‌بند دارند و به موسیقی گوش می‌دهند – در حال تجربه مواد مخدر تحت نظر دارند. جداگانه اما با هم پس از سفرهایشان، او به آنها کمک می کند تا تجربیات خود را مرتب کنند و چگونه روی رابطه خود در آینده کار کنند.

تیلی هنوز اطلاعاتی در مورد اثربخشی رویکرد خود منتشر نکرده است، اگرچه او در حال کار با محققان برای انجام یک مطالعه است. اما او می‌گوید که بسیاری از زوج‌ها صمیمیت، شفقت و تمایل به کنار گذاشتن مسائل گذشته را تجربه می‌کنند. او می گوید: «ما در اینجا واقعاً صمیمیت را دوباره تعریف می کنیم.

با این حال، کارشناسان می گویند که این تصور که روانگردان ها بلیط یک طرفه برای سعادت ،شویی را ارائه می دهند، اشتباه است.

اومن می‌گوید که هر دو طرف باید در مورد کارهایی که روان‌گردان‌ها می‌توانند انجام دهند و نمی‌توانند انجام دهند، همسو باشند. به ،وان مثال، هنگامی که پیوندهای اعتماد ش،ته شد، داروها ممکن است برای ترمیم آنها کافی نباشند.

حتی برخی از زوج ها در نتیجه پیشرفت های روانگردان از هم جدا می شوند. واگنر می‌گوید این ،وماً بد نیست، اگرچه ممکن است نتیجه‌ای که زوج‌ها به آن امیدوار هستند نباشد. او می‌گوید: «کار روان‌گردان هر اتفاقی را که قرار است رخ دهد سرعت می‌بخشد. ممکن است مردم بتوانند سریعتر و امیدواریم با مهرب، بیشتری به نتایج طبیعی چیزی برسند.»

فورد موافق است که درمان با کمک MDMA مانند “لوبوتومی شدن با مقداری قرص شاد” نیست. او و همسرش هنوز با هم دعوا می کنند و رابطه آنها عالی نیست. اما او می گوید که اساساً قوی تر است.

فورد می‌گوید: «فقط این سنگ‌ها در روابط ما وجود داشت که ما بارها و بارها به آن دست می‌خوردیم. آن ص،ه‌ها هنوز آنجا هستند و گهگاهی به زمین می‌خورند، اما ما در بهبودی بسیار بهتر هستیم.»

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


بنویسید جیمی دوچارم در [email protected].


منبع: https://time.com/6262291/psychedelics-mdma-couples-therapy/