دکتر داخلی با عمومی چه فرقی میکند؟-یارا مشاور

گاهی این حملات به‌قدری شدید است که شخص در انجام فعالیت‌های روزانه دچار مشکل می‌شود. این بیماری ممکن است کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را دچار مشکل کند. افرادی که به بیماری ذات‌الریه مبتلا می‌شوند، معمولا علائمی مانند درد قفسه سینه هنگام نفس کشیدن، سرفه همراه با خلط، خستگی و ازدست‌دادن اشتها، تب، تعریق و لرز، حالت تهوع، اسهال، استفراغ و تنگی نفس را تجربه می‌کنند.

زمانی که به بیماری مبتلا می‌شوید، اولین پزشکی که می‌تواند به شما کمک کند، متخصص داخلی است. در واقع در این مرحله شما نمی‌دانید که چرا بیمار شده‌اید؟ این پزشکان با بررسی وضعیت سلامتی شما، تشخیص اولیه را خواهند داد و اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند. بنابراین این پزشکان می‌توانند در درمان و تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها از قلب و عروق و دیابت گرفته تا ناراحتی‌های پوستی به شما کمک کنند.

  • دکتر سعید حفیظی لطف آبادی به صورت تخصصی به درمان دیابت، تیروئید، فشارخون بالا، چربی خون، کبد چرب، آرتروز، بیماری‌های تنفسی، بررسی اولیه بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان، طب سالمندان، بیماری‌های گوارشی، بیماری های روماتیسمی، بیماری‌های عفونی و پوستی مرتبط می‌پردازد.
  • از آنجایی که بیماران داخلی اغلب به شدت بیمار هستند و یا اینکه برای تشخیص علت بیماری نیاز به تحقیقات پیچیده دارند، معمولاً محل کار این متخصصین در بیمارستان بوده و رابطه تنگاتنگی با دیگر پزشکان دارند همچنین خدمات، اقدامات مراقبتی و درمانی بسیاری را ارائه می کنند.
  • کبد اندامی حیاتی در بدن است و ممکن است در اثر التهاب یا عفونت دچار بیماری‌هایی شود.
  • در ادامه در این مقاله از سایت دکتر لیلا دهقان، متخصص داخلی می خواهیم به پرسش هایی که در ابتدای این مقاله مطرح شد پاسخ گوییم.
  • این پزشکان هنوز هم متخصص داخلی بوده و فوق‌تخصص خود را در شاخه‌هایی مانند گوارش، غدد و متابولیسم یا سرطان به دست می‌آورند.

ایمونولوژیست هایی که در زمینه علوم دامپزشکی مشغول به کار هستند، روش های بهتری را برای مراقبت های حیوانی در نظر دارند. ایمونولوژیست هایی که در دانشگاه ها مشغول به کار هستند، تقریبا در هر بخش علمی یا بخش علوم تحقیقاتی فعالیت می کنند تا درک ما را از سیستم ایمنی را افزایش دهند. ایمونولوژیست هایی که در صنعت داروسازی و زیست فناوری مشغول به کار هستند، به توسعه تولیدات دارو و درمان های جدید پزشکی کمک می کنند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

سلام، اگر پدرتون دیابتی نیستند و بدون دریافت دارو چنین قندها… با سلام خانم دکتر بنده خانم و ۳۸ سال دارم حدودا ۵ سال پیش آز… آنفلوانزا یک بیماری مربوط به دستگاه تنفسی است که عامل ایجاد آن ویروس است.

دکتر فرهاد مکاری

در شهر تهران در مقایسه با شهرهای دیگر، دکترهای داخلی زیادی وجود دارد و ممکن است بتواند بهترین دکتر داخلی در ایران از این شهر انتخاب کرد. در حال حاضر در زمینه های مختلف پزشکی تخصص‌ های ویژه ای وجود دارد که ممکن است افراد برای مراقبت و درمان بیماری های خود سردر گم شوند. یکی از جامع ترین رشته های تخصصی، پزشکی داخلی است که این پزشکان می توانند به بررسی طیف گسترده ای از شرایط و بیماری ‌های مختلف بپردازند. به همین دلیل است که در میان انواع تخصص پزشکی به عنوان اولین نقطه اطمینان تشخیص و درمان بیماری در صورت بروز بیماری های مختلف به نزد پزشکی داخلی می رویم.

دکتر محمدرضا کسرایی

علائمی مانند سرگیجه، سردرد، خونریزی مکرر از بینی و حالت تهوع از نشانه‌های فشارخون بالا هستند. اگر برای درمان و مدیریت فشارخون به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته، ازدست‌دادن بینایی، مشکل در حافظه یا نارسایی کلیه شوید. متخصصان داخلی با هر گونه بیماری و مشکلی که روبرو می شوند، به درمان آن می پردازند و پیچیدگی یا شیوع آن بیماری اصلا برایشان مهم نیست. چرا که آن ها برای درمان و تشخیص بیماری ها دوره های مختلفی گذرانده اند و می تواند چند بیماری را با هم تشخیص بدهند و به درمان آنها بپردازند. از اینکه این مرکز درمانی را جهت دریافت خدمات درمانی- تشخیصی خود انتخاب کرده اید، کمال تشکر را داریم. در کلینیک ویژه استاد دکتر یلدا با خدمات زیر در خدمت شما هستیم.

عضو هيئت علمي و استاد گروه بيهوشي بيمارستان اميراعلم، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، برگزاری کارگاه آموزشی احياء قلبي ريوي براي پزشگان عمومي … خیر، متخصص داخلی جراحی انجام نمی‌دهد مجله خبری پزشکی اما می‌تواند با توجه به وضعیت بیمار، جراحی را به عنوان درمان پیشنهاد کند. متخصص ریه پزشکی است که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان شرایطی که بر ریه ها و دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد تمرکز دارد.

دکتر هومن هوشنگی

این شاخه از تخصص داخلی روی دستگاه گوارش، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و پانکراس تمرکز دارد. نکته قابل توجه در رابطه با دکتر فروغ سبزقبایی این است که ایشان علاوه بر این که بهترین دکتر داخلی در تهران به حساب می آیند، جزء بهترین دکتر داخلی در ایران نیز به شمار می رود. در صورتی که پرس و جو نمودن از اطرافیان کارساز نباشد، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ فضای مجازی بروید و به کمک آن بهترین دکتر داخلی در ایران را شناسایی نمایید. فضای مجازی در انتخاب پزشک موردنظر بسیار مفید می باشد و از مزایای آن می توان به ارائه تمامی مشخصات مرتبط با دکتر داخلی و هم چنین مقایسه پزشکان با یکدیگر را اشاره نمود. کمبود انرژی و خستگی بیش از اندازه علائم بسیاری از بیماری ها مانند کم خونی، غده تیروئید، ضعف و افسردگی و اختلالات خواب می باشد.

توصیه ما به شما این است که اگر دوره درمانی را نزد یک متخصص داخلی آغاز نمودید، سعی کنید که این دوره را تا پایان ادامه دهید مگر این که بعد از چند جلسه متوجه شوید که این برنامه درمانی نه تنها موثر نبوده بلکه تاثیرات منفی را با خود به همراه داشته است. متخصص داخلی وظیفه مراقبت طولانی مدت از بیمار را برعهده دارد به این معنا که باید یک برنامه درمانی برای بیمار تدوین کرده و براساس آن، روش های درمانی مختلف را اعمال نماید تا بهبودی کامل به دست آید. متخصص ریه با تجویز آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، اسپیرومتری، اشعه ایکس قفسه سینه، سی‌تی‌اسکن و برونوسکوپی بیماری دستگاه تنفسی را تشخیص داده و درمان را آغاز می‌کند. به‌عنوان‌مثال در مورد چگونگی تبدیل غذا به انرژی و چگونگی رشد این متخصص دانش کافی دارد. اگر تخصص آنها دررابطه‌با غدد و متابولیسم کودکان باشد، به آنها متخصص غدد اطفال می‌گویند.

روش‌های درمانی مانند دیالیز کلیه یا پیوند کلیه و مراقبت‌های بعدی آن باید زیر نظر متخصص داخلی یا فوق‌تخصص نفرولوژی انجام شود. پوکی‌استخوان جز بیماری‌های خاموش محسوب می‌شود و معمولا تا زمانی که استخوان نشکند، شخص متوجه مشکل نمی‌شود. اگر سابقه خانوادگی پوکی‌استخوان دارید یا داروهای خاصی با چنین عوارضی مصرف می‌کنید، بهتر است به دکتر متخصص داخلی مراجعه کنید تا تست تراکم مواد معدنی استخوان انجام شود. برخی افراد دکتر متخصص داخلی را به‌عنوان پزشک مراقبت‌های اولیه انتخاب کرده و برای مراقبت‌های معمول و انجام معاینات سالانه به این پزشک مراجعه کنند. بسیاری از بیماران نیز در زمان بروز مشکلی خاص به دکتر داخلی مراجعه می‌کنند. بهترین دکتر داخلی در ایران زمان کافی به منظور مشاوره و توضیحات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد و هم چنین بیمار را از نوع بیماری خویش و روش درمانی آن روشن می سازد.