رشته دندانپزشکی : بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر-یارا مشاور

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که افراد دارای مطب باید یک سری هزینه های اضافی را نیز بپردازند. به طور مثال هزینه پرسنل، هزینه تجهیزات و هزینه متریال مورد نیاز به مقدر قابل توجهی خواهد بود. در این قسمت همراه ما باشید تا رتبه ای که برای قبولی در این رشته نیاز دارید، بررسی کنیم.

  • همان‌طور که گفته شد، امکان کار در مراکز دولتی، دانشگاه‌ها یا مطب خصوصی وجود دارد.
  • حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند.
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است.

درمان های زیبایی و ترمیمی در صورت تمایل توسط متخصص در کلینیک فروردین انجام می شود . علاوه بر این، دندانپزشک باید صبر و حوصله کافی جهت انجام درمان مقتضی را داشته باشد چون اصولا درمان های دندانپزشکی زمانبر هستند. و دندانپزشکی که موفق به کسب نمره قبولی در این امتحان شود، دارای بورد تخصصی است. طول مدت تحصیل در رشته های تخصصی، بین 3 تا 5 سال بسته به رشته تخصصی متغیر است.

کلینیک سریتا، مرکز تخصصی دندانپزشکی

می‌توان آن را در مطب دندان پزشکی یا حتی با استفاده از برخی روش‌های خانگی در خانه انجام داد. دندان‌های همه افراد را نمی‌توان سفید کرد، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با دندان‌پزشک خود قبل از هر کاری مشورت کنید. سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. خدمات زیبایی برای زیباسازی دندان‌ها و بهبود ظاهر آنها درخواست می‌شود.

متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. تاریخ دندانپزشکی تقریباً به اندازه تاریخ بشریت و تمدن باستانی است که قدیمی‌ترین شواهد آن مربوط به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد است. روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید. شما می‌توانید با بسیاری از خدمات مهم دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان، بلیچینگ، عصب کشی، ترمیم، کامپوزیت ونیر و… دندانپزشک عمومی یا جراح دندانپزشک بعد از گذراندن دوران عمومی می تواند در یکی از رشته های فوق به تحصیل تخصصی بپردازد که این مستلزم قبولی در امتحان جامع تخصصی می باشد. نکته‌ای که در خصوص دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مطرح می‌شود، تعرفه‌های دندان پزشکی و قیمت خدمات دندانپزشکی است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده مجله خبری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. هنگامی که بیمار با نگرانی خاصی در مورد سلامت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کند ، دندانپزشکان داخل دهان خود را بررسی می کنند ، تصویربرداری را ارزیابی می کنند ، یک دوره درمان را تعیین می کنند و هرگونه عمل لازم را انجام می دهند. رشته دندانپزشکی شامل زیرشاخه های زیادی است ولی دندانپزشکان ابتدا دوره عمومی دندانپزشکی را می گذرانند و پس از شرکت در آزمون تخصصی میتوانند رشته های تخصصی دیگری مانند ارتودنسی دندان و … را پشت سر بگذارند. به کسانی که مدرک پایه ای و عمومی دندانپزشکی را دارند دندانپزشک عمومی گفته می‌شود. برای مثال کاشت نگین دندانی یکی از آنهاست که متناسب با ساختار دندان‌ها، کاشت نگین روی دندان برای زیبایی ظاهری آنها انجام می‌شود.

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)

دانشجویان می‌توانند پس از اخذ مدرک عمومی خود، به شرط قبولی در آزمون دستیاری، در یکی از شاخه‌های تخصصی این رشته ادامهٔ تحصیل دهند. برای تحصیل در دکتری عمومی رشته دندانپزشکی 6 سال یا 12 ترم تحصیلی باید بگذرانید. دروس این دوره شامل دروس عمومی (22 واحد)، دروس اختصاصی (149 واحد) و دروس پایه (46 واحد) می باشد. یک دندانپزشک باید فردی آرام، خونسرد، خلاق، دارای سرعت عمل بالا و صبور باشد. همچنین باید دستانی قدرتمند و در عین حال با قدرت مانور بالا و توانمند در انجام کارهای ظریف داشته باشد. دقت بالایی داشته باشد تا بتواند کارهای سخت را در یک فضای کوچک به نام حفره دهان انجام دهد.

با توجه به این که پروسه انتخاب رشته یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل کنکور به شمار می‌رود، بهتر است حداقل میانگین درصد لازم برای قبولی هر رشته مورد نظرمان را بدانیم. کارنامه های قبولی سال گذشته چون نزدیک ترین آزمون نسبت به هر سال هستند، می‌توانند مبنا دقیق تری برای تحلیل وضعیت داوطلبان باشند. دندانپزشکی در پایه دکترای حرفه‌ای قرار دارد و زیرگروه ۱ رشته تجربی در کنکور سراسری است. این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند. امکان ادامه تحصیل فوق دکترا در رشته‌های مختلف دندان‌پزشکی در ایران وجود دارد.

مشاوره تخصصی و رایگان

همان‌طور که گفته شد، امکان کار در مراکز دولتی، دانشگاه‌ها یا مطب خصوصی وجود دارد. دندانپزشکان همچنین می توانند در زمینه های تحقیقاتی و دانشگاهی که وظیفه آموزش دندانپزشکان جدید ، دانشجویان دندانپزشکی و ارائه آموزش و خدمات جامعه را بر عهده دارند ، کار کنند. دندانپزشکان باید نحوه کار با انواع ابزارهای دندانپزشکی لازم برای بررسی و ترمیم دندان ها از جمله مته ، فورسپس و آینه های دهان را بیاموزند. با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک، مشاهده نظرات دیگر کاربران میتوانید بهترین متخصص دندانپزشکی را انتخاب کنید. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی فروردین واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی تهران میباشد.