متخصص داخلی کیست؟ درمانکده

با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید. خدمات جامع پذیرش۲۴ در حوزه سلامت در تلاش است تا تجربه درمان خوبی را برای تمام بیماران رقم بزند. اما پزشک عمومی طیف وسیعی از بیماران را که شامل کودکان نیز هست تحت درمان دارند. در صورتیکه نیاز هست به دکتر داخلی زنان مراجعه کنید باید از قسمت تخصص، رشته زنان را انتخاب بفرمایید. برای مشاهده شرایط بیمه دکترهای داخلی به پروفایل هر پزشک مراجعه کنید و در قسمت بیمه های طرف قرارداد، لیست بیمه‌های مورد قبول هر یک از دکترهای داخلی را ببینید.

  • با این وجود می توانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه بادکتر آنلاین داخلی ، تلفنی و متنی گفتگو کنید.
  • اما به خاطر داشته باشید که تمامی این موارد می تواند با کمک توصیه های تخصصی زیر برطرف گردد.
  • همه بر روی تابلوهای ساختمان پزشکان نام متخصص داخلی را دیده اند اما شاید برای همه مشخص نباشد که دقیقا کار متخصص داخلی چیست و چه مواردی را درمان می کند و یا در چه مواقعی باید به متخصص داخلی مراجعه کنیم.
  • وی با استفاده از نوین ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی می تواند به دقت تشخیص و موفقیت درمان بیفزاید.
  • البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است!

در ایران پس از کسب رتبه عالی در کنکور سراسری، امکان ورود به دانشکده پزشکی در هریک از نقاط کشور وجود دارد. طی یک دوره آموزشی 7 ساله، موضوعاتی را که مربوط به پزشکی است از جمله علوم بالینی، زیست‌شناسی، شیمی و غیره به دانشجویان پزشکی آموزش داده می‌شود. بعد از گذراندن این دوره و کسب مدرک پزشکی، دانش‌آموختگان به عنوان پزشک عمومی می‌توانند برای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی اقدام کنند. در صورت پذیرش در این آزمون، یک پزشک عمومی می‌تواند با گذراندن یک دوره آموزشی 4 ساله، به عنوان متخصص داخلی در مطب یا بیمارستان مشغول به کار شود. برخی نیز درگیر تحقیقات پزشکی می‌شوند؛ از انجام کارآزمایی‌های بالینی گرفته تا تجزیه ‌و ‌تحلیل پرونده‌های مراقبت‌های سلامتی.

دوره تخصص داخلی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی آغاز می شود و به کسی که این دوره را طی می کند، متخصص داخلی گفته می شود. فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه تهران و دستیاری جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ کسب رتبه اول در امتحانات کشوری؛ رتبه برتر دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی؛ اخذ بورد فوق تخصصی؛ دو سال فعالیت به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی … از این رو سطح علمی و تخصصی متخصصین داخلی بالاتر از پزشکان عمومی می باشد.

مراقبت از سالمندان

به این ترتیب بیمار برای نوبت گیری از دکتر نیاز به روش‌های سنتی مثل تلفن زدن یا مراجعه حضوری ندارد. برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید. بهترین دکتر داخلی در ایران به منظور درمان بهتر و سریع تر برخی از بیماری ها، می تواند به یاری پزشک متخصص و یا فوق تخصص بپردازد و به عنوان مشاور در کنار پزشک متخصص قرار گیرد، اما پزشک عمومی چنین توانایی را دارا نمی باشد.

دکتر محمدرضا عابدینی

مشکلات گوارشی می‌توانند علائم بسیار زیادی داشته باشند که یک متخصص داخلی در حوزه گوارش قادر به تشخیص بیماری و درمان آن می‌باشد. با شدت گرفتن و آزاردهنده بودن آن‌ها ملزم به مراجعه به یک متخصص گوارش می‌باشید. شدت علائم می‌تواند در تشخیص بیماری‌ها و اختلالات تاثیر بسزایی داشته باشد. بیماران ممکن است شرایطی داشته باشند که منجر به بروز عوارضی در طول جراحی شود؛ به همین منظور متخصص داخلی با ارزیابی این شرایط و تعیین اینکه آیا این موارد موانعی برای جراحی هستند یا خیر، ایمنی بیمار را تضمین می کنند. در درجه اول متخصص داخلی باید بررسی کند که منشا درد در کدام قسمت از بدن افراد وجود دارد و بیماری را تا حد امکان تشخیص دهد. عقل سلیم حکم می کند که انسان همواره به سلامتی خود اهمیت داده و در صورتی که کوچکترین مشکلی از نظر روحی و جسمی رخ داد، سریعا شرایط را به متخصص مربوطه اطلاع دهد.

چرا که آن ها برای درمان و تشخیص بیماری ها دوره های مختلفی گذرانده اند و می تواند چند بیماری را با هم تشخیص بدهند و به درمان آنها بپردازند. تمرکز این متخصص بر روی سالمندان و مراقبت های بهداشتی آنان است و هدف آن بهبود سلامت با پیش‌گیری و درمان بیماری‌ها و ناتوانی‌ها در سالخوردگان می باشد. تخصص غیر مداخله ای – همان آزمایشات یک متخصص قلب غیر تهاجمی را انجام خواهند داد، همچنین می توانند عملیات جزئی مانند کاتتریزاسیون قلبی (یک روش که شریان ها را مسدود می کند) را انجام دهد. اگر انسداد در رگ تشخیص داده شود بیمار به یک متخصص قلب و عروق مراجعه خواهد کرد.

بهترین دکتر داخلی در شیراز کیست؟

متخصصان داخلی برای مقابله با هر گونه مشکل بیمار آماده هستند، مهم نیست بیماری ساده یا پیچیده باشد. آنها همچنین برای تشخیص سلامتی (ارتقاء سلامت و پیشگیری بیماری)، سلامت زنان، سلامت روان، سوء مصرف مواد و همچنین تشخیص و درمان مشکلات رایج گوش، چشم، پوست، سیستم عصبی و اندام های تولیدی را به عهده دارند . دکتر داخلی با عمومی بیشتر از آنکه با یکدیگر تفاوت داشته باشند، شبیه هم هستند. برای مثال توصیه و تجویز غربالگری و آزمایشات پزشکی، ارائه اطلاعات و مشاوره، پیشگیری از بروز بیماری، بررسی علائم حیاتی، تشخیص بیماری، تجویز آزمایش و دارو، اقدامات اورژانسی در حیطه وظایف آنها قرار می‌گیرد. بهترین دکتر داخلی در شیراز باید تجربه وسابقه بسیار درخشانی در زمینه درمان بیماری های داخلی در کارنامه شغلی خود ثبت کرده باشد. فشار خون بالا علائم مشخص ندارد و به اسم بیماری خاموش هم شناخته می شود.این بیماری میتواند باعث آسیب قلب و عروق شود.به همین علت بزرگسالان بهتر است که منظم چکاپ شوند.