مطالعه نشان می دهد که دوستی های قوی و پایدار ممکن است دارایی برای سلامت فیزیولوژیکی شما باشد


برای سری خبرنامه بزرگسالان، اما بهتر از CNN ثبت نام کنید. ما راهنمای هفت ،متی نکاتی برای کمک به شما در اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد امور مالی شخصی، شغلی، سلامتی و ارتباطات شخصی دارد.



CNN

تحقیقات جدید نشان داده است که دوستان خوب و سلامت جسم، ممکن است حتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد به هم مرتبط باشند.

محققان دریافتند که تجربیات اجتماعی مثبت نه تنها بر سطح استرس و توانایی فرد برای مق،، بلکه بر شاخص‌های سلامت جسم، تأثیر می‌گذارد. مطالعه منتشر شده دوشنبه در مجله Society for Personality and Social Psyc،logy.

این مطالعه بیش از 4000 نفر را در طول سه هفته مورد بررسی قرار داد که هر سه روز یک بار در تلفن های هوشمند یا ساعت های هوشمند خود بررسی ،د و تجربیات مثبت و منفی خود را از نزدیک ترین روابط اجتماعی و همچنین ارزیابی فشار خون، ضربان قلب، استرس و مق،

بر اساس این مطالعه، داشتن تجربیات مثبت بیشتر در روابط اجتماعی به طور کلی با مق، بهتر، استرس کمتر و فشار خون سیستولیک کمتر یا افزایش فشار خون تحت استرس همراه بود.

اما داشتن روابط اجتماعی که بین خوب و بد غالب می شود می تواند مفید نباشد. برایان دان، سرپرست تیم تحقیق، از دانشگاه اوکلند، گفت: وقتی نوسانات زیادی وجود دارد، به نظر می‌رسد که تجربیات منفی تأثیر بیشتری بر فرد دارند تا تجربیات مثبت.

دان گفت: “هم تجربیات مثبت و هم تجربیات منفی در روابط ما به استرس روزانه، مق، و فیزیولوژی ما کمک می کند.” در یک بی،ه. «علاوه بر این، تنها احساس ما در مورد روابطمان به طور کلی مهم نیست. بالا و پایین ها نیز مهم هستند.»

دکتر کاتلین مولان هریس، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، گفت: نتایج شگفت‌انگیز نیست، با توجه به اینکه مطالعات قبلی نیز ارتباط بین روابط سالم و بدن سالم‌تر را مستند کرده‌اند. هریس در این مطالعه شرکت نداشت.

اما دیدن اینکه چگونه دوستی ها بر جنبه های خاصی از سلامت جسم، تأثیر می گذارد، به درک علمی این ارتباط می افزاید.

به گفته دان، این تحقیق که از سال 2019 تا پایان سال 2021 انجام شد، ممکن است بینشی در مورد تأثیرات همه‌گیری کووید-19 نیز ارائه دهد که بر روابط اجتماعی بسیاری از افراد فشار وارد می‌کند.

وی افزود: «از آنجایی که همه‌گیری کووید-19 فشار، آشفتگی و تنوع قابل‌توجهی در روابط افراد ایجاد کرده است، ممکن است به‌طور غیرمستقیم استرس، مق، و فیزیولوژی را در زندگی روزمره تغییر دهد که همگی پیامدهای مهمی برای سلامت جسم، دارند.»

مهم است که به یاد داشته باشید که این مطالعه نمی تواند ثابت کند که روابط خوب باعث سلامتی بهتر می شود.

او گفت، اما نشان می دهد که سلامت جسم، و روابط اجتماعی اغلب در هم تنیده هستند.

هریس گفت و انجمن همچنین می تواند به روش دیگری کار کند.

او گفت: «افرادی که از سلامت بهتری برخوردارند اغلب روابط بهتری با مردم دارند، زیرا آنها بد خلق نیستند، بداخلاقی نیستند، درد ندارند، نگر، ندارند.

دان امیدوار است که مطالعات آینده زمینه های مورد بررسی را گسترش دهد.

او گفت: بررسی سایر حالت‌های فیزیولوژیکی مانند پاسخ‌های عصبی غدد درون‌ریز یا سیستم عصبی سمپاتیک به‌،وان نتایج تجربیات روزانه رابطه مثبت و منفی که ممکن است ال،ای مختلف ارتباط را نشان دهد، مفید خواهد بود.

آدام اسمایلی پوسوولسکی، کارشناس تعلق به محل کار و نویسنده کتاب، می گوید: اگر شنیدن اهمیت روابط اجتماعی خوب باعث می شود که از اینکه ممکن است به اندازه کافی نباشید، ناله کنید، تنها نیستید. “دوستی در عصر تنهایی.”

پوسوولسکی گفت که بسیاری از مردم ممکن است احساس تنهایی کنند و خواهان روابط نزدیک‌تر باشند، اما دورنمای ایجاد دوستی‌های جدید – یا تقویت دوستی‌های موجود – می‌تواند ،ره‌آور باشد.

او گفت: «فکر ، به دوستی در بزرگسالی ترسناک است و اغلب ما را از تلاش ، باز می دارد.

پیشنهاد او؟ از کوچک شروع کنید. به دوستی که مدت هاست با او صحبت نکرده اید پیامک ارسال کنید، متعهد شوید که ماهانه با یک نفر جدید ملاقات کنید، یک مهم، شام برگزار کنید یا به ک،ی بپیوندید.

پوسوولسکی افزود: “اگر فقط یک کار را انجام می دهید، لیستی از پنج نفر در زندگی خود تهیه کنید که به آنها اهمیت می دهید و با یکی از آنها تماس تلفنی برقرار کنید.” “قابل توجه ترین دوستی ها اغلب با کوچکترین لحظات ارتباط شروع می شوند.”

او افزود که به یاد داشته باشید که احتمالاً یک شبه یک ارتباط قوی ایجاد نخواهید کرد.

او گفت: تحقیقات نشان می دهد که 90 ساعت زمان با هم برای دوست در نظر گرفتن شخصی و بیش از 200 ساعت طول می کشد تا او را دوست صمیمی بد،م که با او ارتباط عاطفی دارید.

پوسوولسکی گفت: «در دنیای شلوغ خود، باید دوستی خود را در تقویم قرار دهیم و متعهد به فعالیت‌های مکرر باشیم.

اما مطالعات همچنین نشان می‌دهند که این فقط در مورد داشتن روابط نیست – کیفیت مهم است.

او گفت که ممکن است فقط یک تعریف از یک دوستی خوب وجود نداشته باشد، اما بیشتر روابط قوی ویژگی های مشابهی دارند.

پوسوولسکی گفت، آنها تمایل دارند خنده، شادی، هیجان، شجاعت، آسیب پذیری، تایید و عدم قضاوت را در اولویت قرار دهند. او افزود، و دوستی های خوب اغلب به این صورت است که دو نفر به یکدیگر کمک می کنند تا نسخه های بهتری از خودشان شوند.

پوسوولسکی گفت: «حتی زم، که – به ویژه زم، که – دوست آنها در حال تلاش است یا از یک مشکل سخت عبور می کند. می‌د، که ،ی دوست واقعی است وقتی مریض می‌شوی، وقتی شغلت را از دست می‌دهی، وقتی مرتکب اشتباه می‌شوی، وقتی از هم جدا می‌شوی، وقتی استرس داری، وقتی غمگین هستند.


منبع: https://www.cnn.com/2023/03/27/health/positive-relation،ps-physical-health-wellness/index.html