چیدانه بهترین فرش های ایرانی را بشناسیم!-فرش شادرخ

چیدانه بهترین فرش های ایرانی را بشناسیم!-فرش شادرخ

اهالی شهرک‌های اطراف تهران به‌ویژه اسلامشهر به تولید انواع فرش به‌خصوص قالی‌های ظریف تبریز، قم و نائین مشغول هستند. همچنین کارگاه‌هایی به صورت متمرکز در چند جای تهران به تولید فرش مناطق مختلف و نیز قالی‌های دارای طرح و تصویر و تابلوفرش می‌پردازند و مراکز آموزشی متفاوت نیز به آموزش طراحی و بافت قالی برحسب علاقه و سلیقه اشتغال دارند. به صورت کلی می‌توان گفت کشورهای مختلف در زمینه بافت فرش دستباف فعالیت می‌کردند اما بهترین فرش های دستباف دنیا متعلق به کشور ایران بودند که یکی از نفیس ترین آنها فرش اردبیل است. تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد دارای قدمت و پیشینه تاریخی هستند اما جالب است بدانید که کشور ایران علاوه بر دارا بودن فرش با کیفیت بالا در قدیم امروزه نیز فرش هایی با کیفیت بالا تولید می کند و بهترین فرش دنیا در اختیار کشور ایران است. خوب است که هر شخصی به دنبال خرید یک کالا می رود به دنبال بهترین آن باشد. خرید بهترین یک کالا هم باعث می شود مدت بیشتری آن را داشته باشیم و هم اینکه باعث میشود از آن لذت ببریم.

  • اما لازم به ذکر است که بهترین عامل در اطمینان از کیفیت فرش، نخ پرز است که یا بصورت تمام آکرلیک است یا بصورت پلی پروپلین یا ترکیبی از آکرلیک و پلی پرولین است یا ابریشم مصنوعی.
  • طرح‌های پیچک‌دار مشبک در تکرارهای متوالی نیز در تهران رایج است.
  • فرش تبریز یکی از بهترین فرشهای ایران می باشد و از سوی شورای جهانی صنایع دستی به “شهر جهانی بافت فرش” انتخاب شده بهترین فرش کاشان است.
  • در گذشته برخی از شرکت‌های خارجی در این شهر کارخانه‌های قالی بافی دایر کرده بودند و در طرح و نقش آن نیز تغییراتی به وجود آوردند.
  • علاوه بر استفاده خیلی زیاد از طرح گل از دیگر روش‌های شناسایی فرش ترکمن استفاده از دوایر پیچ در پیچ به شکل هندسی بسیار زیباست که این نقوش بر تارک فرش ترکمن فراوان می‌نشیند.

برای جمع بندی این بحث باید بگوییم بهترین فرش ماشینی همیشه گرانترین فرش ماشینی نیست. فرش های 1500 شانه و 1200 شانه اگرچه از ظرافت و کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما فرش های 1000 شانه و 700 شانه برای استفاده و نشست و برخواست بسیار مناسب تر هستند. درست است که در حال حاضر گرانترین فرش ماشینی فرش های 1500 شانه هستند، اما آنها همیشه بهترین نیستند. فرش کاشان طرح پانیذ با موضوع ای معمولی ولی بسیار دیدنی مشتریان بسیار متعددی داشته و جزء پرفروش ترین فرش کاشان محسوب می‌شود . فرش ماشینی طرح پانیذ یا این که شمس در چندیدن رنگ بافته می‌شود و ولی فرش پانیذ آبی‌رنگ کاربنی نسبت به ما بقی رنگ ها از محبوبیت بیشتری برخوردار‌است.

فرش ۷۰۰ شانه کد ۵۰۶۵

پس اگر قصد استفاده زیاد از فرش را دارید پیشنهاد ما قطعاً فرش های 1500 شانه نیست. تراکم تحت تر از 3000 ، به عبارتی معیار نقل شده در یک متر میباشد .و در فرش های بالای 3000 و خویش ان در واقع می بایست عدد را به دو تقسیم نمایید و تراکم ان فرش را بشمارید . فرش چیست؟ تفاوت فرش و قالی در چیست؟ برای بسیاری از ما، واژه فرش و قالی…

شایسته ترین فرش ماشینی از نظر ارزش خرید نسبت به قیمت

علاوه بر این ما در صفحه اینستاگرام ایفرش هر روز به بررسی و معرفی یکی از با کیفت ترین فرش های روز بازار میپردازیم که توصیه میکنم اگر قصد خرید فرش دارید این صفحه را دنبال نمایید. با توجه به مطالب گفته شده در این نوع فرش، استفاده از فرش‌های پلی‌پروپیلن و پلی استر در فضاهای باز، استخرها، اتاق کودک، آشپزخانه و سایر محل‌هایی که نخواهید برای کفپوش کردن آن هزینه‌ی زیادی انجام دهید مناسب خواهد بود. اما در نهایت باید دانست مهم‌ترین عامل درتعیین کیفیت و عمر فرش همان نخ پرز است که یا از جنس اکریلیک است، یا پلی پروپیلن، یا مخلوطی از این دو و یا پلی استر.

تعداد شانه و تراکم از اصلی ترین تفاوت های هر فرش ماشینی می باشد . با افزایش تولید فرش های ماشینی در طرح و رنگ های متنوع فرش های ماشینی نیز با تعداد شانه و تراکم بیشتری تولید شده است . فرش های ماشینی هزار و دویست کاشان با انواع رنگ و طرح در کیفیت بسیار بالا تولید می شود و به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به فرش های ی دستباف بسیار محبوب و پرفروش است . فرش های 1200 شانه از جدیدترین و بهترین فرش های ماشینی است که به دلیل بافت با بهترین نخ خاب و بهترین دستگاه بافندگی دارای بالاترین درجه کیفی است . قیمت فرش تابع عوامل مختلفی هست که مهمترینش جنس نخ خاب فرش هست که اکریلیک باشه یا پلی استر یا … و باز در نوع نخ یکسان (مثلا اکریلیک) سطوح کیفی مختلفی میتونه وجود داشته باشه و همینها باعث تفاوت قیمتها میشه.