کلینیک دندانپزشکی ایده آل خدمات درمانی و زیبایی

بیماری های دهان، فک و صورت معمولا دارای علائمی هستند که دندانپزشک عمومی می تواند آنها را تشخیص دهد و برای درمان، بیمار را به متخصص بیماری های دهان ارجاع دهد. متاسفانه در این امر برخی از دندانپزشکان عمومی نیز دست به کار شده اند و به دندانپزشکی زیبایی می پردازند. سفید کردن دندان ها، لامینیت و کامپوزیت دندان، ترمیم و پرکردن تاج دندان و … در این رشته با ساخت روکش دندان ، بریج و نیز دندان مصنوعی متحرک (دست دندان) سعی می شود تا دندانهای تخریب شده و از دست رفته بازسازی گردد. بنابراین بیمار قادر است جای خالی آن دندانها و تا حدی لثه تحلیل رفته را با پروتز دندانی پر کند. متخصصین پروتز در هر دو زمینه پروتزهای دندانی ثابت و متحرک، متبحر و خبره هستند.

  • دندان پزشکان با توجه به شرایط کاری و محل کار درآمدهای متفاوتی دارند.
  • درود بر شما فاطمه جان؛ نگرانیت رو درک می‌کنم اما یادت باشه به حدی درآمد برای دندان‌پزشکی وجود داره که نگرانی بابت هزینه مطب نباید داشته باشید؛ کلینیک هم همون مطبه.
  • لق بودن این نوع از پروتزها سبب می‌شود که بیمار اذیت شده و نتواند راحت غذا بخورد و یا به‌درستی صحبت کند.
  • ثبت نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان مشوق ما برای ارائه مطالب جدید در زمینه دندانپزشکی خواهد بود.
  • امروزه دندانپزشکی فن و مهارت کشیدن دندان یا ساخت دندان مصنوعی با روش های ابتدایی نیست بلکه دانشی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تأمین می کند.

اما اکثر افراد تمایلی به گذراندن این طرح ندارند، چرا که درآمد دوران طرح کمتر است. همچنین در دوران طرح، مجوز تأسیس مطب داده نمی‌شود و افراد می‌‌توانند به صورت پاره وقت در مطب یک دندان‌پزشک یا کلینیک‌های خصوصی، به صورت دستیار مشغول به فعالیت شوند. طول این دوره 2 سال می‌باشد و دانشجویان در این دوره دروس عمومی، علوم پایه و برخی دروس اختصاصی را به صورت نظری، عملی و نظری – عملی در کلاس و آزمایشگاه می‌گذرانند. پس از ورود و سپری كردن دروس پايه عمومی در مدت 2 سال، برای ورود به دوره نيمه تخصصی (پری کلینیک) و تخصصی بايد در امتحان جامع علوم پايه كه هر سال از سوی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، شركت کرده و نمره قبولی دريافت کنند. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندان‌های قوی می‌سازد و از ایجاد حفره و سوراخ در دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

وقتی مواد زائدی مثل ذرات غذا، باکتری ها و یا بزاق روی دندان، پشت دندان ها انباشته می‌شوند، دندان جرم می‌گیرد. این عصب بافت بسیار حساسی دارد که مواد مغذی،احساس و اکسیژن را به دندان ها می‌رساند. ابتدا دندان‌پزشک به کمک مته و ابزارهای مخصوص دیگر، پوسیدگی دندان را از بین می‌برد وسپس با مواد مخصوص، حفره ی به وجود آمده را پر می‌کند. برای بهبود ظاهر و زیباسازی دندان ها، خدماتی از قبیل مرتب و سفید کردن دندان ها ارائه می‌شود که این خدمات، جزو خدمات زیبایی است. کسانی که مشکلات بیماری خاصی که مورد تایید شورای عالی پزشکی وزارت باشد. دندانها برخلاف اندازه کوچکشان یکی از اجزای مهم بدن و بویژه ناحیه سر و صورت هستند.

لکه‌گیری دندان

از دندانپزشکان معتبر نوبت بگیرید و از تخفیف خدمات دندانپزشکی بهره مند شوید. دانش‌آموزان و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این لینک با دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور بیشتر آشنا شوند. هیچ محدودیتی برای خانم‌ها و آقایان وجود ندارد ولی به دلایلی تمایل برای انتخاب تخصص میان آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال خانم‌ها تمایل بیشتری برای تحصیل و کار در تخصص اطفال دارند در حالی که اغلب آقایان در تخصص جراحی فک و صورت فعالیت می‌کنند.

باندینگ دندان‌ها برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده ( Tooth bonding)

خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود. ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد. خدمات زیبایی برای زیباسازی دندان‌ها و بهبود ظاهر آنها درخواست می‌شود.

متناسب به نیاز مراجعه کننده و شرایط ازین روکش های زیبایی باید استفاده شود. این روش به لمینت دندان نیز معروف است و یکی از متداول ترین روش ها برای خدمات زیبایی است. جرمگیری را می‌توان جزو خدمات زیبایی نیز دانست چون این پلاک و جرم ها ظاهر بدی به دهان و دندان ها می‌دهند و موجب بیماری های مربوط به لثه نیز می‌شوند. در بعضی موارد، مشکلات دهان و دندان را نمی‌توان با معاینه ی چشمی و به راحتی تشخیص داد پس از عکس برداری و یا اشعه ایکس برای معاینه ی دقیق و تخصصی تر استفاده می‌ کنیم.

رشته دندانپزشکی فعالیت‌هایی مانند بررسی سلامت دندان و لثه، عصب کشی دندان، ارتودنسی، خدمات زیبایی دندان، گذاشتن روکش و … را به داوطلبان گروه تجربی آموزش می‌دهد. بنابراین این رشته در حالت کلی تنها به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود. دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی و بیشتر از سایر رشته‌های پیراپزشکی است.

بسیاری از بیماریهای دندانی و فکی شواهد و نشانه های رادیوگرافیک ایجاد می کنند که در تشخیص افتراقی آنها تاثیرگذار است. همانطور که بیان شد دوره دندانپزشکی به صورت معمول 6 به طول می انجامد و پس از آن دندانپزشکان ممکن است برای اخذ تخصص در فیلد کاری خاصی وارد مرحله تخصص شوند. طبیعتا تخصص در زمینه خاصی از درمان های دندانپزشکی میتواند برای بیماران آن فسمت مفیدتر باشد و باعص شود درمان آنها بسیار تخصصی تر انجام گیرد. ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید. این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد.

متناسب با شدت بیرون زدگی دندان ها، موقعیت دندان ها، فک، سن بیمار و … این ارتودنسی به مراجعه کننده ارائه می‌شود. هنگامی که پالپ آسیب می‌بیند و یا عفونت می‌گیرد باید دندان را عصب کشی کرد و ریشه آن را درمان کرد. تمامی حقوق محفوظ و متعلق به کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر برهمن سبزواری است. این متخصص همچنین با انجام رمان ارتودنسی 2 مرحله ای در سنین پایین از بروز مشکلات ناهماهنگی دندان ها جلوگیری میکند و هزینه ارتودنسی احتمالی در آینده را کاهش می دهد. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند.

متخصصین لثه با تشخیص و درمان بیماریهای لثه، جرم گیریو جراحی لثه مانع پیشرفت بیماری لثه خواهند شد. رشته دندانپزشکی در خصوص آموزش نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان به دانشجویان است. گرایش های رشته دندانپزشکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده و مانند سایر رشته ها از بازارکار مناسبی برخوردار است. رشته دندانپزشکی چه مشخصاتی دارد؟ این رشته برای کدام داوطلبان مناسب است؟ آیا رشته دندانپزشکی خوبه؟ داوطلبان سوالات زیادی در مورد رشته دندانپزشکی دارند و قبل از انتخاب رشته باید پاسخ این سوالات را پیدا کنند. قبل از اینکه به تمامی سوالات داوطلبان پاسخ دهیم باید با رشته دندانپزشکی بیشتر آشنا شویم. این بدین معنی است که فارغ‌التحصیلان این رشته تنها به درمان بیماری‌های دهان و دندان و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌پردازند.