آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی!

همان طور که مطالعه می‌کنید رشته دندانپزشکی مزایای زیادی دارد و معایب آن در مقابل این موارد بسیار کمتر است. دندانپزشکان نیز مانند پزشکان در جامعه از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند، زیرا این افراد تحت هر شرایطی به بیماران کمک می‌کنند. بدون شک مهم‌ترین مشکل این رشته تحصیلی به مشکلات جسمانی دندانپزشکان مربوط می‌شود. دندانپزشکان در طول روز به صورت ثابت و یکنواخت هستند و همین موضوع نیز موجب دردهای عضلانی و مفصلی می‌شود.

شهریه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه ایران حداکثر 12 درصد بیش‌تر از مبلغ فوق است. در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند. پس با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشند. تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت و به طور کلی ناهنجاری های دندانی و فک و صورت از جمله وظایف یک متخصص ارتودنسی به شمار می رود. طول دوره این تخصص رشته دندانپزشکی ۳ ساله است، معمولا بهترین رتبه های آزمون تخصص وارد این رشته می شوند. برخی از بیماری های مربوط به دهان، فک و صورت نیاز به بررسی دقیق و آزمایشگاهی دارد.

یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، عصب‌کشی دندان‌ها یا درمان ریشه است. درمان ریشه روشی است که پالپ آسیب‌دیده یا عفونی دندان را با پرکردن جایگزین می‌کند. “پالپ” (که اغلب به آن عصب دندان گفته می‌شود) بافت حساسی است که اکسیژن، مواد مغذی و احساس را برای دندان فراهم می‌کند. در مرکز توخالی دندان (محفظه عصب)، این بافت همراه با عروق خونی و اعصاب قرار می‌گیرد.

  • ، اندودانتیکس، پاتولوژی دهان، ترمیمی، پروتزهای دندانی و… را بگذراند.
  • البته این شرایط هم اکنون در دانشگاه‌های آزاد قابل اجرا می‌باشد و برای اطلاعات بیش‌تر، باید به دانشگاه مبدأ مراجعه شود.
  • این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود.

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. همچنین، برای آشنایی بیشتر با این رشته و سایر رشته‌های پزشکی، مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزشی زیر پیشنهاد می‌شود. پاسخ نمرینات کتاب‌های درسی، نمونه سوال، بانک تست، جزوات درسی و فیلم‌های آموزشی، گوشه‌ای از فعالیت ما در این وب‌سایت است.

دروس علوم پایه  دندان پزشکی – 46 واحد

به‌این‌ترتیب جراح با تغییر در شکل ظاهری و زوایای لثه‌ها، موجب تغییر و اصلاح طرح لبخند می‌شود که به طرز قابل‌توجهی روی زیبایی ظاهری دهان، فک و دندان‌ها تإثیر خواهد داشت. از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد. ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت. ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است. با جراحی در فک ثابت می‌شود و می‌توان یک دندان مصنوعی یا پروتز در بالای آن قرارداد.

بورد تخصصی چیست؟

به طوری که یک دانشجوی دندان‌پزشکی باید برای اخذ مدرک دکترای عمومی دندان‌پزشکی در یک دورهٔ شش‌ساله تحت آموزش‌های نظری و عملی قرار گیرد که دو سال ابتداییِ این دوره مربوط به علوم پایهٔ پزشکی می‌باشد. دانشجویان می‌توانند پس از اخذ مدرک عمومی خود، به شرط قبولی در آزمون دستیاری، در یکی از شاخه‌های تخصصی این رشته ادامهٔ تحصیل دهند. نیاز ما به دندان مادام­العمر است بنابراین همه افراد از کودکان تا بزرگ‌سالان حداقل هر شش ماه یک‌بار باید به دندانپزشک مراجعه کنند. ریسک پوسیدگی دندان، بیماری لثه، و از دست دادن دندان می‌تواند با پیگیری سلامت دهان و دندان، رژیم غذایی کم‌چرب، استفاده از گارد دندان در زمان ورزش و مراجعه منظم به دندان‌پزشکی کاهش یابد.

به‌طورکلی رزین‌های کامپوزیتی برای ترمیم‌های کوچک و متوسط مناسب هستند. ترمیم همرنگ دندان در برابر شکستگی مقاوم بوده و می‌تواند فشار ناشی از جویدن را تحمل کند. این بدان معناست که ممکن است بخشی از ساختار سالم دندان نیز تخریب شود که در این صورت ممکن است دندان مستعد ابتلا به ترک‌خوردگی شود.

دندان‌پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین رو عنوان دهان‌پزشکی نیز ذکر شده است. کارشناس سلامت دهان و دندان، با اشاره به تاثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان بر اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی و مراقبت صحیح از دندان ها در مبتلایان به دیابت تاکید کرد. برعکس تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند ارتودنسی تنها مخصوص تراز کردن دندان ها و یا ناهنجاری های فک کودکان است، در سنین بالا نیز می توان به راحتی اقدام به انجام ارتودنسی کرد. به صورت دقیق‌تر به نظر می‌رسد مناسب‌ترین سن ارتودنسی ، سنین بین 12 تا 25 سالگی باشد. برای دریافت مشاوره در زمینه بازار کار رشته دندانپزشکی در شهرهای مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید. دروس دانشگاهی این رشته از بخش های عمومی ، پایه و تخصصی تشکیل شده اند که تمام این دروس که حدود 217 واحد هستند ، در 2 دوره پایه و تخصصی به دانشجو ارائه می گردد.

شما در (پاسخ با ما) با یک تیم حرفه ای و پر تلاش روبرو هستید که هدف آنها کمک به شما در جهت رسیدن به بهترین پاسخ در کمترین زمان و با حداقل هزینه میباشد. روش لکه گیری دندان برای پیشگیری از لکه هایی جدید نیز بسیار مناسب است. در این روش مثل سفید کردن دندان ها، لکه های روی دندان ها از بین می‌رود و ظاهر مطلوب و تمیزی به دندان ها می‌دهد. از این روش، اغلب برای ترمیم ساختار دندان هایی که پوسیده شده اند و یا بر اثر ضربه شدید شکسته شده اند استفاده می‌شود. این روش نسبت به سایر روش های دیگر قیمت مناسب تری دارد و روشی مقرون به صرفه است. اگر به دنبال عملکرد بالا دندان و راحتی هستید به شما توصیه می‌کنیم که از روش اوردنچر دندان استفاده کنید.