رشته دندانپزشکی: 0 تا 100 معرفی رشته دندانپزشکی به صورت جامع

شهریه دانشگاه های آزاد نیز شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است، که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان اتمام هر دوره در سنوات مجاز، بدون افزایش خواهد بود. همانطور که می دانید، تحصیل دانشجویان در دوره‌های روزانه دانشگاه های سراسر کشور رایگان است؛ اما در سایر دوره‌ها با پرداخت شهریه همراه خواهد بود. کار در حوزه دندانپزشکی، مانند تمامی حرفه ها، نیازمند ویژگی های شخصیتی و توانایی های خاص خود خواهد بود که سبب موفقیت بیشتر فرد است. این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند.

کل واحدهای درسی دوره 203 واحد است و داوطلبان باید تمامی دروس را با نمرات مناسبی سپری کنند. داوطلبان با توجه به این شرایط باید در دو دوره مختلف 2 ساله و 4 ساله دروس دندانپزشکی را مطالعه کنند تا موفق به کسب مقام دندانپزشک شوند. همان طور که گفتیم دوره دندانپزشکی عمومی 6 سال است و بعد از آن فرد می تواند برای کسب مهارت در دوره های تخصصی که 3 ساله هستند شرکت کند. پس از معرفی رشته دندانپزشکیو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد. ممکن است برخی از داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری، به رشته دندانپزشکیعلاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود.

شما برای داشتن دندان های سالم و لبخندی جذاب علاوه بر رعایت بهداشت دندان ها و دهان، به یک دندانپزشک خوب و ماهر نیز نیازمندید. پیگیری درمان های دندانپزشکی ارائه شده و احترام به حقوق اخلاقی بیمارها همیشه در زمره اهداف لینیک شبانه روزی دندانپزشکی فروردین بوده است و خواهد بود. بخش دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی کلینیک فروردین دارای اتاق مجهز می باشد . بنابراین یکی از مهارت های یک دندانپزشک خوب این است که توانایی برقراری یک ارتباط کلامی خوب با بیمار را داشته باشد که بتواند استرس او را کاهش دهد.

  • شهریه رشته دندان‌پزشکی این کشور در مقایسه با شهریه دانشگاه‌های کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.
  • بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد.
  • همچنین از آینده این رشته بعد از فراغت از تحصیل و نحوه تصمیم‌گیری درست در مورد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا ورود به بازار کار و کسب تجربه‌های بیش‌تر اطلاعات تکمیل‌تری دریافت خواهید نمود.
  • این ماده تناژهای رنگی مختلفی دارد یعنی می توان طبیعی ترین و مناسب ترین رنگ را متناسب با علایق مراجعه کننده انتخاب کرد.

به شما توصیه می‌کنیم با روش فلوراید تراپی از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کنید و ایمنی دهان و دندان ها خود را افزایش دهید. برای درمان مواردی مثل جراحی لثه، تغیر شکل لثه، عقب رفتگی لثه (تحلیل لثه) و اصلاح خطوط لثه از این روش استفاده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که این روش نیازمند برنامه ریزی دقیق و طراحی و نصب مناسب است پس در نتیجه به چند جلسه برای این آماده سازی این روش نیاز است چون ممکن است دندانپزشک مهارت و تخصص کافی در این امر نداشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که شکل استخوان فک به مرور زمان تغییر می‌کند به همین دلیل دندان های مصنوعی و یا پروتز دندان هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم دارد. بعضی اوقات کشیدن دندان ها یی که به آسانی ممکن نیست، با جراحی همراه است (مانند دندان عقل).این امر که دندان معیوب به جراحی نیاز دارد یا خیر به شدت عفونت و پوسیدگی و همینطور به جایی که دندان قرار گرفته است، بستگی دارد. برای پیشگیری ازاین بیماری های مخصوص لثه، دندانپزشک بعد از جرمگیری، با خمیر پولیش و برس مخصوص دندان‌های شما را جلا داده و ظاهر قشنگی به دندان ها می‌دهد.

اطلاعات جامع و کامل در مورد رشته پزشکی

دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت. نتیجه آن این است که در رشته دندانپزشکی نیاز به همگام شدن همیشگی با دانش و فناوری روز و آشنایی با مواد و محصولات موجود در بازار و تغییر روش های درمانی وجود دارد. دندانپزشکی شاخه ای از علوم پزشکی است که به تشخیص و درمان در ارتباط با مشکلات دهان و دندان و لثه ها می پردازد.

تکنیک‌ها و روش‌های درمانی مدرن امروزی که در دندانپزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بدون درد و ناراحتی انجام شود. همانطور که می دانید در این رشته دروس تئوری کمتر دروس عملی است، به همین دلیل فردی که قصد تحصیل در این رشته را دارد باید قدرت بدنی و سلامت جسمی متناسبی را داشته باشد. این بدین معنی است که داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی باید یک مدت زمان 2 ساله را به مناطق محروم اعزام شوند و به افراد نیازمند خدمت‌رسانی کنند. آیا رشته دندانپزشکی نیز جزو رشته‌های با طرح اجباری است؟ بله رشته دندانپزشکی نیز دارای یک طرح اجباری دو ساله است. این بدین معنی است که داوطلبان پس از گذراندن دوره 6 ساله خود و پس از فارغ‌التحصیلی باید در طرح اجباری شرکت کنند.

دکتر محمد جواد امیدواری

یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه علوم تجربی در کنکور سراسری، رشته دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی محسوب می‌شود که رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در آن وجود دارد. این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود.

رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. قبل از اینکه به سراغ معرفی رشته دندانپزشکی برویم باید با تغییرات کنکور سراسری بیشتر آشنا شویم. این کنکور در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تفاوت‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری که از سال 1402 و کنکور سال‌های آینده اعمال خواهد شد، حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. حذف دروس عمومی به یکی از مهم‌ترین اخبار کنکور در روزهای اخیر تبدیل شده است.

پروتز متحرک معمولی یا دنچر به شکل پلاک بوده و درون دهان قرار می‌گیرد. لق بودن این نوع از پروتزها سبب می‌شود که بیمار اذیت شده و نتواند راحت غذا بخورد و یا به‌درستی صحبت کند. این درمان محافظه‌کارانه درنهایت منجر به ترمیم بهتر و طولانی‌تر خواهد شد.