صفحه اصلی بیمارستان فوق تخصصی چـشـم پـزشـکـی نگــــاه-یارا مشاور

هزینه ویزیت دکترهای چشم پزشکی با توجه به نوع نوبتی که از آنها می‌گیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است. با مراجعه به پروفایل هر یک از دکترهای چشم پزشکی می‌توانید هزینه دقیق ویزیت آن دکتر را ببینید. ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین چشم پزشک ، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو می‌باشد. از جمله این موارد می‌توان به مجوزها و دوره‌هایی اشاره کرد که فارغ التحصیلان باید پس از پایان تحصیلات موفق به پشت سر گذاشتن آن شوند. برای نمونه، در کشور کانادا شما باید پس از پایان دوره تخصصی، مجوز استان مربوطه را نیز دریافت کنید و در دوره کارآموزی تخصصی شرکت کنید. تمامی این موارد برای بهبود نظام سلامت کشورها و جذب بهترین متخصصان مورد توجه قرار می‌گیرد.

  • با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکترهای چشم پزشکی می‌توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید.
  • چشم پزشکی عصبی شامل طیف وسیعی از بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی بینایی و همچنین بیماری‌های ارثی اعصاب و مسیر‌های چشم است.
  • در این سایت به تفصیل از راههای مختلف کترل و درمان قوز قرنیه چشم صحبت کرده ایم.
  • یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلا با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، می باشد.

چشم هایتان را تا حدی که امکان بسته نگه دارید و فشاری به آن ها وارد نکنید، همچنین در صورت بروز مشکلی، چشمتان را دستکاری نکنید و فقط با پزشکتان تماس بگیرید و از او راهنمایی و کمک بخواهید. تفاوت عمل لازک با عمل لیزیک تنها در روش برداشتن فلپ قبل از تابش لیزر است. در عمل حذف عینک یا لازک ، بر خلاف فلپ ضخیم تر در لیزیک ، یک فلپ فوق نازک روی سطح چشم ایجاد میشود . بهبود بینایی پس از عمل لازک ممکن است کندتر از سایر روشهای لیزری باشد؛ اما عوارض (مانند خشکی چشم ) کمتری نسبت به سایر روشها دارد . بعد از اینکه دوره هفت ساله پزشکی عمومی و طرح دوساله به پایان رسید، هر ساله وزارت بهداشت آزمون دستیاری پزشکی برگزار می کند.

متخصص و جراح چشم ، فلوشیپ شبکیه

بعد از انجام شدن عمل، بهتر است به هنگام خوابیدن از عینک های محافظ استفاده کنید و یا از محافظ های چشمی شيلد استفاده کنید. در هنگام مراجعه برای عمل لازک و لیزیک، تمامی زیورآلات خود را در بیاورید. دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به پزشکان، شما می‌توانید با انتخاب دکمه‌های زیر اقدام به دانلود اپ دکتر ساینا کنید.

عمل پف چشم

اولین کسی که در اروپا آب مرواید را عمل کرده است شخصی به نام داویل فرانسوی (در سال ۱۷۴۵م) بوده و بنابر شواهد موجود این جراحی چشم ۶۰۰ سال پیش از آن‌که در اروپا عمل شود توسط مسلمانان انجام گرفته است. رازی نخستین پزشکی است که معتقد است، حدقه چشم به اندازه ای که نور وارد آن می شود، بزرگ و کوچک می گردد. مهمتر از آن، کشف دیگر رازی که ثابت می کند مجله خبری پزشکی روئیت در نتیجه خروج شعاع از چشم به سمت جسم مورد نظر حاصل نمی شود، بلکه عکس آن صحیح است، یعنی شعاع از جسم به سمت چشم می رود. البته تصحیح نهایی در مورد روئیت از نظر طبی و رد نظریه های جالینوس در آن بارهبرای ابن سینا روشن شده بود؛ اما کسی که توانست این توضیح جدید را برای روئیت از نظر فیزیکی ثابت کند، ابن هیثم در اوایل سده پنجم هجری بود.

در واقع، به دلیل اهمیت نظام سلامت و شرایط حساس آن، سخت گیری‌هایی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد. ممکن است آزمون‌ها و مدارک مورد نیاز در کشورها با هم تفاوت داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اپلای شرایط دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلا با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، می باشد. توجه داشته باشید توصیه نامه خوب احتمال اخذ پذیرش را بسیار افزایش می دهد و تاثیر زیادی بر روی تصمیم کمیته پذیرش دارد.

دکتر مهدی شفیعی

باید گفت، از جمله نکات مهم برای ادامه شغل در کشورها در این رشته داشتن مجوز لازم و گذراندن دوره‌های مربوطه در آن کشور است. این مجوزها مهارت و تخصص شما را تضمین خواهد کرد و پس از گذراندن آن می‌توانید در بخش مربوطه فعالیت کنید. دانشگاه‌های متعددی در سراسر جهان وجود دارند که متخصصان با تجربه‌ای را در این حوزه تحصیلی تربیت کرده‌اند.