متخصص گوش و حلق و بینی کیست و تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن چه موضوعاتی را بررسی می کند؟-یارا مشاور

چرا که مواردی مشاهده شده ، علت نارضایتی بیمار نسبت به عمل بینی به خاطر ناآگاهی او از مراقبت های لازم بعد از عمل بوده است. تمامی ویزیت ها شامل مشاوره های قبل از عمل ، ویزیت های دوره ای پس از عمل و تعویق چسب ها جزئی از عمل جراحی است و به صورت رایگان انجام می شود. در این بخش، نوبت‌های آزاد مشخص است و با تعیین روز و ساعت، می‌توانید نوبت مورد نظرتان را رزرو کنید.

  • اما بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد، این نوع بینی همچنین دارای غدد چربی فراوانی در اطراف سوراخ های بینی می باشد که با فشار دادن دو انگشت چربی خارج می شود.
  • با رعایت این موارد می‌توانید عوارض عمل بینی‌تان را به حداقل برسانید.
  • همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است.
  • در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر ، انجام جراحی بینی تنها تحت بیهوشی کامل امکان پذیر می باشد.

جهت رسیدن به نتایج مطلوب، حفظ عملکرد تنفسی، بویایی و به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی، توصیه می شود جراحی بینی توسط بهترین جراحان گوش حلق و بینی انجام پذیرد. می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان گوش، حلق و بینی تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص گوش، حلق و بینی خوب، مشکل خود را درمان کنید. برای نوبت گیری آنلاین از بهترین پزشکان متخصص گوش حلق بینی تهران کافی است ابتدا وارد سایت نوبت دهی دکتریاب شوید و سپس از قسمت انتخاب تخصص، گوش حلق و بینی را انتخاب و سپس از قسمت شهر، تهران را انتخاب کنید و بر روی جستجو کلیک کنید.

دکتر خداکرم آقایی

عفونت گوش میانی یا التهاب مزمن گوش زمانی رخ می‌دهد که راه شیپور استاش مسدود شود. (شیپور استاش گذرگاهی از پشت بینی به فضای پشت پرده گوش است. ) در واقع اوتیت میانی مزمن هنگامی بروز می‌کند که شیپور استاش به دلایل مختلف مانند آلرژ‌ی، عفونت‌های متعدد، ضربه به گوش یا تورم آدنوئید‌ها به طور مکرر مسدود می‌شود. در این شرایط باکتری‌های پشت بینی (نازوفارنکس) از شیپور استاش عبور کرده و باعث عفونت در فضای پشت پرده گوش (گوش میانی) می‌شوند. در این شرایط ممکن است که عفونت به استخوان ماستوئید پشت گوش سرایت کند (ماستوئیدیت) یا فشار ناشی از تجمع مایع ممکن است پرده گوش را پاره کند یا به استخوان‌های گوش میانی آسیب برساند.

چگونه می توانم از دکتر گوش، حلق و بینی(ENT) مشاوره آنلاین بگیرم؟

اکثر موارد نارضایتی بعد از جراحی بینی مربوط به این قسمت است، زیرا پزشک نتوانسته به خوبی خواسته بیمار را متوجه شود و یا اگر متوجه شده، در روز جراحی درخواست‌های بیمار را فراموش کرده است. مجله خبری پزشکی تیم طراح طب با ارائه خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی تا حد بسیاری این مشکلات را برطرف نموده است. به این نکته توجه داشته باشید که جراحی زیبایی گوش تاثیری بر روی شنوایی فرد نمی گذارد.

یک متخصص گوش و حلق و بینی باید سوابق خوبی در حرفه کاری خود داشته باشد. کسانی که برای جراحی گوش مراجعه می کنند، متخصص گوش پس از معاینه و بررسی ایرادات موجود در گوش ، یک برش کوچک در پشت گوش جایی که چین های گوش وجود دارد ایجاد می کند و پس از اعمال تغییرات گوش را در ناحیه مورد نظر بخیه زده و پانسمان می کند. برای تشخیص بیماری، پزشک با توجه به علائم موجود بعد از معاینه و مشاهده کانال گوش (اتوسکوپی) از ابزارهای مختلفی مثل تست های شنوایی سنجی یا روش های تصویربرداری استفاده می‌کند.

در زیبایی بینی و صورت حتی یک میلی متر اشتباه منجر به نارضایتی است و عمل بسیار حساس است. امروزه در عصر مدرن آلرژی و حساسیت به علت آلودگیهای مکرر هوا، بیماری مهمی شده است. خارش بینی و حلق و حنجره گرفتگی بینی و عطسه مکرر و آبریزش بینی مهمترین عوارض و علایم آلرژی در سر و صورت و بینی و حلق می باشد. بزرگی ادنویید و لوزه در اثر آلودگی هوا و سرماخوردگی مکرر و عفونت و آلرژی ایجاد میشود که باعث تغییر شکل فک و صورت و بینی میشود لذا درمان ادنویید و لوزه و آثار آن روی گوش اهمیت فراوانی دارد. متخصص گوش و حلق و بینی ، قادر به تشخیص و درمان تمام بیماری های مربوط به گوش ، حلق و بینی می باشد.

م متخصصان گوش حلق بینی اطفال می دانند چگونه کودکان را به گونه ای بررسی و درمان کنند که موجب آرامش و همکاری آنها شود. علاوه بر این، پزشکان گوش حلق بینی اطفال از تجهیزات مخصوص کودکان برای درمان استفاده می کنند. توصیه می شود جراحی توسط بهترین پزشکان گوش حلق بینی انجام شود چرا که در صورت برداشت ناکامل استخوان و ماندن عفونت، این عفونت می تواند دوباره در کل گوش نفوذ کرده و عود کند.

ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. اتوپلاستی ، گاهی اوقات تحت عنوان جراحی زیبایی گوش نیز نامیده می شود ؛ این جراحی ، در بخش قابل رویت گوش ، یعنی بخش خارجی یا لاله گوش انجام می شود.

عفونت مزمن گوش که اوتیت میانی مزمن نیز نامیده می‌شود، التهاب یا عفونت گوش میانی است. این بیماری در حالت تکرار شونده و مزمن آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر آسیب دائمی به گوش با ناشنوایی جزئی یا کامل، ماستوئیدیت، کلستئاتوم (رشد پوست گوش میانی)، مننژیت و آبسه اپیدورال (التهاب و عفونت در اطراف مغز)، فلج صورت شود. علائم عفونت مزمن گوش شامل گوش درد معمولاً خفیف، ترشح چرک از گوش، از دست دادن شنوایی هستند. این علاوم مداوم یا متناوب هستند و ممکن است که در یک گوش یا هر دو گوش رخ دهند. به منظور درمان مننژیت و یا فلج صورت می توان به دکتر مغز و اعصاب نیز مراجعه کرد.