معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران

یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه علوم تجربی در کنکور سراسری، رشته دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی محسوب می‌شود که رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در آن وجود دارد. این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود.

  • دندانپزشکی علمی تخصصی برای درمان و رفع مشکلات و بیماری های دهان و دندان می باشد.
  • سلام می خواستم بدونم رشته دندانپزشکی بهتره یا پزشکی با توجه به تراکم بالا دانشجویان پزشکی نسبت به دندانپزشکی و سختی قبول شدن در رشته تخصص برای پزشکی.
  • در شرایط فعلی جامعه ما، دندان‌پزشکی یکی از مشاغلی است که به داشتن درآمد بالا مشهور شده است.

دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت. نتیجه آن این است که در رشته دندانپزشکی نیاز به همگام شدن همیشگی با دانش و فناوری روز و آشنایی با مواد و محصولات موجود در بازار و تغییر روش های درمانی وجود دارد. دندانپزشکی شاخه ای از علوم پزشکی است که به تشخیص و درمان در ارتباط با مشکلات دهان و دندان و لثه ها می پردازد.

کل واحدهای درسی دوره 203 واحد است و داوطلبان باید تمامی دروس را با نمرات مناسبی سپری کنند. داوطلبان با توجه به این شرایط باید در دو دوره مختلف 2 ساله و 4 ساله دروس دندانپزشکی را مطالعه کنند تا موفق به کسب مقام دندانپزشک شوند. همان طور که گفتیم دوره دندانپزشکی عمومی 6 سال است و بعد از آن فرد می تواند برای کسب مهارت در دوره های تخصصی که 3 ساله هستند شرکت کند. پس از معرفی رشته دندانپزشکیو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد. ممکن است برخی از داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری، به رشته دندانپزشکیعلاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود.

دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه

دانشجويان در اين رشته‌ها در طول دوره تحصيل با روش ساخت انواع دندان‌های مصنوعی آشنا می‌شوند و در مطب دندان‌پزشكان بعنوان دستيار، مشغول كار می‌شوند، ضمن اين‌كه می‌توانند مجوز لابراتوار دندان‌سازی نيز دريافت كنند. دانشجویان رشته دندان‌پزشکی، در ابتدا دوران تحصیل درآمدی نخواهند داشت! اما با ورود به دوره کار در کلینیک یا همان دوره کارآموزی که از ترم 11 یا 12 شروع می‌شود، مبلغی در حدود 2 میلیون تومان برای هر ترم درآمد خواهند داشت. در کلینیک‌ها معمولأ روال به این صورت است که دندان‌پزشک یک حقوق ثابت داشته و به ازای هر بیمار نیز درصدی دریافت می‌کند. دندان‌پزشکان مستقل که دارای مطب شخصی هستند، با توجه به برخی عوامل از جمله محل مطب، مهارت و تخصص، میزان فعالیت و … درآمدهای متفاوتی دارند.

دکتر محمد جواد امیدواری

تکنیک‌ها و روش‌های درمانی مدرن امروزی که در دندانپزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بدون درد و ناراحتی انجام شود. همانطور که می دانید در این رشته دروس تئوری کمتر دروس عملی است، به همین دلیل فردی که قصد تحصیل در این رشته را دارد باید قدرت بدنی و سلامت جسمی متناسبی را داشته باشد. این بدین معنی است که داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی باید یک مدت زمان 2 ساله را به مناطق محروم اعزام شوند و به افراد نیازمند خدمت‌رسانی کنند. آیا رشته دندانپزشکی نیز جزو رشته‌های با طرح اجباری است؟ بله رشته دندانپزشکی نیز دارای یک طرح اجباری دو ساله است. این بدین معنی است که داوطلبان پس از گذراندن دوره 6 ساله خود و پس از فارغ‌التحصیلی باید در طرح اجباری شرکت کنند.

رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. قبل از اینکه به سراغ معرفی رشته دندانپزشکی برویم باید با تغییرات کنکور سراسری بیشتر آشنا شویم. این کنکور در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تفاوت‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری که از سال 1402 و کنکور سال‌های آینده اعمال خواهد شد، حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. حذف دروس عمومی به یکی از مهم‌ترین اخبار کنکور در روزهای اخیر تبدیل شده است.