چگونه هر نوع انیاگرام را اشتباه تفسیر می کنیم


وقتی برای اولین بار با ،اگرام آشنا می شویم، تمایل داریم تا نوع خود را بخو،م و از یادگیری در مورد دیگران غافل شویم. ما مقالات را جست‌وجو می‌کنیم، به پاد،ت‌ها گوش می‌دهیم و ویدیوها را تماشا می‌کنیم تا سعی کنیم نوع خود را بفهمیم.

با این حال، این منجر به کاهش انواع دیگر به کلیشه ها می شود و این می تواند خطرناک باشد. به ،وان مثال، یک نوع پنج ممکن است خود را فردی عمیق و پیچیده ببیند، اما ناخودآگاه دوست نوع هفت خود را به یک فرد اجتماعی بیهوده تقلیل می دهد – کلیشه ای که همه چیز دوست را تضعیف می کند.

در این مقاله، یک کلیشه در مورد هر نوع ،اگرام را بررسی و از بین می‌بریم.

مطمئن نیستید Enneatype شما چیست؟ دریابید پرسشنامه رایگان ما.

نوع اول: آنها فکر می کنند همه چیز را می دانند

افراد دائماً در تلاشند تا دنیای اطراف خود را بهتر از آنچه که آن را پیدا کرده اند ، کنند. و در حالی که این نیات عالی هستند، اغلب می توانند منجر به بی اعتمادی افراد به افکار و عقاید دیگران شوند. در ذهن آنها فقط می توانند به خودشان اعتماد کنند.

با این حال، این می‌تواند باعث شود اطرافیانشان احساس حمایت و بی‌اعتنایی کنند، زیرا آن‌ها به آنها گوش نمی‌دهند. به همین دلیل است که این تصور غلط رایج است که افراد مغرور هستند و فکر می کنند همه چیز را می دانند.

اما تحت کمال گرایی سفت و سخت Ones ناامنی است. آنها فکر نمی کنند همه چیز را می دانند. برع،، دیدی مبالغه آمیز نسبت به اینکه تا چه حد از کمال کوتاه می آیند دارند و آزارشان می دهد.

در تلاش آنها برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی تعامل با جهان به روش “درست”، ناامیدی آنها از خود می تواند به ،وان ناامیدی از افراد دیگر ظاهر شود. تا زم، که افراد یاد نگیرند که نمی توانند کاستی های دیگران را جبران کنند، ممکن است حضوری سرد و سختگیرانه داشته باشند. همانطور که آنها بالغ می شوند و به ،وان فردی رشد می کنند، پذیرنده تر، بردبارتر و شادتر می شوند.

درباره Enneagram Ones بیشتر بد،د: کودک ،اگرام 1

نوع دو: آنها همیشه شاد و خودجوش هستند

هنگامی که ما یاران ،اگرام را تصور می کنیم، افراد اجتماعی باهوشی را به تصویر می کشیم که حاضرند همه چیز را برای دیدار با یک دوست نیازمند رها کنند. دو کلیشه ای برونگرا، پرورش دهنده و متمرکز بر مردم هستند.

اما در حالی که همه دو نفر بر تمایل خود برای کمک به دیگران متمرکز هستند، این ارزش اصلی همیشه از طریق برون گرایی بیان نمی شود. در واقع، تعداد زیادی از Twos درونگرا و محفوظ هستند. برای این افراد، نشان دادن عشق می تواند متفاوت به نظر برسد.

Quieter Twos از دادن هدایای متفکرانه به دوستان نزدیک خود لذت می برند، یا ممکن است زم، که آنها را ضروری می بینند در آغوش گرفتن آرام احساس رضایت می کنند. نوع عشقی که Twos دوست دارند ابراز کنند، نوع پایداری است که ثابت می کند آنها وجود دارند، مهم نیست که چه باشد. و از طیف درون گرا تا برون گرا این عشق جور دیگری نشان داده می شود.

درباره Enneagram Twos بیشتر بد،د: 21 نشانه که نشان می دهد شما یک ،اگرام هستید 2

نوع سه: فاقد اصالت هستند

سه نفر که به راحتی در موقعیت‌های اجتماعی پیمایش می‌کنند، می‌دانند چگونه بین شخصیت‌ها جابجا شوند تا با افراد مختلف سازگار شوند. وقتی سایر تیپ‌ها توانایی خود را برای تغییر سریع شخصیت خود می‌بینند، می‌توانند فرض کنند که سه نفر این کار را انجام می‌دهند زیرا فاقد شخصیت‌های معتبر هستند.

با این حال، هیچ نوع ذاتاً پوچ یا کم عمق تر از دیگری نیست. همه انسان‌ها احساسات عمیق و هیجان‌انگیزی دارند و نحوه ظاهر شدن ما در جهان بازنمایی آن‌هاست. در مورد Threes، آنها این شرم را در اطراف خود احساس می کنند. تلاش آنها ناشی از تمایل به اثبات شایسته بودن به دیگران است.

در نتیجه، آنها می توانند سعی کنند شخصیت واقعی خود را پنهان کنند، یا تغییراتی از آنها را برای تایید مردم به نمایش بگذارند – عملی که می تواند منجر به از دست دادن ارتباط آنها با شخصیت اصلی خود شود.

درباره Enneagram Threes بیشتر بد،د: کودک ،اگرام 3

نوع چهار: آنها خودخواه هستند

فورس که اغلب به ،وان فردگرایان ،اگرام نامیده می شود، به دلیل خودخواه بودن و خود شیفتگی رپ بدی دریافت می کند. چهار کلیشه ای بد خلق است. بیش از حد مشغول سوار شدن بر امواج احساسات خود هستند تا متوجه دیگران شوند. آنها به مشکلات دیگران اهمیتی نمی دهند زیرا بیش از حد روی خودشان متمرکز هستند.

و برای چهار نفری که دوران سختی را پشت سر می گذارند، می تواند دقیق باشد که با دیگران هماهنگ نیستند. وقتی چهار نفر مشکلات درونی یا بیرونی دارند، تمایل دارند از بقیه دنیا کناره گیری کنند تا طوفان احساساتی را که در درونشان موج می زند آرام کنند. با این حال، این خود انزوا از محل خودخواهی ناشی نمی شود.

هوش هیج، چهار نفر آنها را همدل می کند، بنابراین آنها می خواهند در کنار عزیزانشان باشند. اما گاهی اوقات، احساسات آنها بیش از حد بزرگ است. آنها نمی توانند به دیگران کمک کنند، زیرا آنها بیش از حد مشغول تلاش برای “نظم ، خود” هستند.

چهار نفر در نهایت یاد خواهند گرفت که از غم و اندوه عبور کنند و این بسیار مهم است که در نهایت با دنیای خارج از احساسات خود درگیر شوند. اما تا آن زمان، آنها شما را نادیده نمی گیرند – آنها سعی می کنند خودشان را کشف کنند.

درباره Enneagram Fours بیشتر بد،د: ،اگرام 4 – فردگرا

نوع پنجم: آنها از نظر اجتماعی بی دست و پا هستند

علاوه بر جستجوی دانش، پنج ها معمولاً با ماهیت درونگرای خود مشخص می شوند. آن‌ها از گذراندن وقت به تنهایی لذت می‌برند و در مقایسه با انواع دیگر، ظاهر اجتماعی نادرتری دارند. با این حال، تمایل آنها به نگه داشتن خود باعث می شود که دوستان برونگراترشان باور کنند که آنها فقط از نظر اجتماعی بی دست و پا هستند.

برخلاف این تصور غلط رایج، درون نگری مداوم فایوز باعث می شود که صحبت ، با آنها خنده دار و جالب باشد. هنگامی که در اطراف دوستان خود هستند، آنها باز می شوند و حتی می توانند سرزنده ترین افراد آنجا باشند.

پنج نفر خود را منزوی می کنند زیرا با زمان تنهایی شارژ می شوند. عقب نشینی در افکارشان به آنها آرامش می دهد از دنیای بیرون، که اغلب ممکن است احساس بیهودگی و تخلیه کنند.

عشق آنها به تنهایی آنها را به مسئولیت اجتماعی یا طرد شده تبدیل نمی کند و به این م،ی نیست که آنها از مردم بیزار هستند. زمان تنهایی همان چیزی است که آنها برای اینکه احساس کنند آماده مق، با دنیا هستند به آن نیاز دارند.

درباره Enneagram Fives بیشتر بد،د: ،اگرام نوع 5 – محقق

نوع شش: دائماً مضطرب هستند

در بدترین حالت، شش ها با اضطراب مداوم مشخص می شوند. آنها به موقعیت ها و روابط متوسط ​​نگاه می کنند و دل ش،تگی و خیانت را فقط در انتظار وقوع می بینند. با این حال، اضطراب همه جانبه تنها بدترین رذیله شش در پایین ترین سطح آن است. در واقعیت، نگر، سی،ز بسیار ظریف‌تر ظاهر می‌شود.

شش ها هستند معمولاً از آنچه ممکن است در هر موقعیتی اشتباه رخ دهد آگاه هستند، اما به جای وحشت در مورد احتمال خطر، شش های سالم به سادگی برای جلوگیری از آن یا عیب یابی تلاش می کنند.

این به نظر کارهای ظریفی است که آنها برای تضمین آینده خوبی برای خود انجام می دهند. یک شش نوجوان ممکن است متعهد شود که برای شغلی پردرآمد در کالج درس بخواند تا به دنبال اشتیاق خلاقانه خود باشد تا اطمینان حاصل شود که خانواده های آینده خود راحت هستند. شش نفر دیگر ممکن است عادت داشته باشند که در صورت آتش سوزی به ،وجی های مختلف در هر رستور، که بازدید می کنند توجه کنند.

آنها به دنبال راه هایی برای ایمن ماندن هستند و اطمینان حاصل می کنند که روابط آنها محافظت و وفاداری را ارائه می دهد. اما در حالی که آنها مستعد اضطراب هستند، هر شش نفر با اضطراب عمیق دست و پنجه نرم نمی کنند.

درباره Enneagram Sixes بیشتر بد،د: ،اگرام 6 – وفادار

نوع هفت: آنها نمی توانند به هیچ کاری متعهد شوند

با توجه به جنبه شروع کارهای جدید، Sevens می تواند برای متمرکز ماندن روی یک چیز در یک زمان تلاش کند. این، همراه با انرژی و اشتیاق آنها، منجر به این می‌شود که مردم آنها را قادر به پیگیری پروژه‌ها نبینند.

با این حال، چیزی که Sevens را از دیدن کامل باز می دارد، تعقیب سطحی «چیزهای براق» نیست. این احساس به دام افتاده ای است که وقتی تحت فشار خارجی مجبور به انجام تعهد می شوند، بدست می آورند. آنها احساس محدودیت می کنند و راه ،وجی را با ایده هایی برای پروژه های جدید می بینند.

اما هنگامی که یک هفت سالم، اشتیاق یا پروژه‌ای را کشف می‌کند که برایشان م،ادار است، بیش از آن می‌توانند خود را نظم دهند تا با تمرین‌های روزانه و روزهای کاری خود را دنبال کنند. از آنجا که آنها می دانند که هیچ ، پای خود را به آتش نمی گیرد، می توانند برای راندن آنها به اشتیاق خود تکیه کنند.

درباره Enneagram Sevens بیشتر بد،د: ،اگرام هفت کودک

نوع هشت: آنها مشکلات خشم دارند

هشت ها که به خاطر عقب نشینی از یک چالش شناخته شده نیستند، قاطع و مستقیم هستند. آنها به راحتی به خشم درست دسترسی پیدا می کنند تا از خود و دیگران دفاع کنند و این خشم در صورت آزاد شدن می تواند کوبنده باشد. اما حتی اگر هشت ها می دانند چگونه از خشم خود استفاده کنند، به طور خودکار مسائل خشم م،بی ندارند.

هشت ها نه با خشمشان، بلکه با روشی که می خواهند بر زندگی و محیط خود کنترل داشته باشند مشخص می شوند. به دست آوردن کنترل، برای برخی از هشت ها، می تواند مانند قدم زدن در زندگی با اعتماد به نفس و نگرش قاطعانه باشد. اما گاهی اوقات، کنترل ، به م،ای استفاده از خشم برای ایستادن در مقابل دیگران است – کاری که هشت ها از انجام آن نمی ترسند.

به مراتب بیشتر از کلیشه های سرسخت، هشت های سالم دارای شخصیت های پیچیده و مراقبت عمیق از افراد دیگر هستند. وقتی رشد می‌کنند، بیشتر شبیه Twos می‌شوند – محافظ و مشتاق دوست داشتن نزدیک‌ترین افراد.

درباره Enneagram Eights بیشتر بد،د: ،اگرام 8 – چالشگر

نوع نهم: آنها بی عقیده هستند

نه ها که به شدت با محیط خود هماهنگ هستند، با ذهنی باز، بردبار و پذیرنده، هارمونی درونی ایجاد می کنند. و در یک بحث ممکن است تصمیم بگیرند که این موضوع ارزش کار برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود را ندارد. با این حال، این بدان م،ا نیست که آنها نظری ندارند.

9 نفر زم، بیشترین احساس آرامش را دارند که اطرافیانشان با هم موافق یا هماهنگ باشند. برای حفظ این صلح، آنها تمایل دارند قبل از اینکه پیشرفت به توافق را با به اشتراک گذاشتن طرف خود مختل کنند، حرف دیگران را بشنوند. این می تواند منجر به این شود که مردم آنها را به ،وان یک فشار دهنده بدون ستون فقرات ببینند.

اما حتی با وجود اینکه نین ها با دانستن اینکه چه ،ی هستند و چه می خواهند مبارزه می کنند، آنها مانند بقیه اعتقادات عمیقی دارند. و به همان اندازه که حفظ آرامش بیرونی مهم است، اطمینان از این است که آنها با خودشان در صلح هستند – چیزی که فقط زم، اتفاق می‌افتد که بدانند به دیگران اجازه نمی‌دهند باورهایشان را زیر پا بگذارند.

درباره Enneagram Nine بیشتر بد،د: هفت مبارزه از نوع نه ،اگرام

افکار شما چیست؟

آیا از این مقاله لذت بردید؟ آیا راهنمایی یا پیشنهادی برای افراد دیگر با نوع ،اگرام خود دارید؟ در نظرات به ما و سایر خوانندگان اطلاع دهید!

در کتاب‌های الکترونیکی ما درباره تیپ شخصیتی خود اطلاعات بیشتری ،ب کنید، کشف شما: باز ، قدرت تیپ شخصیتی، INFJ – درک عارف، INTJ – درک استراتژیست، و INFP – درک رویاپرداز.




منبع: https://www.psyc،logy،.com/2022/12/11/،w-we-misinterpret-each-enneagram-type/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=،w-we-misinterpret-each-enneagram-type