کلینیک سریتا کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران-یارا مشاور

با توجه به اطلاعات سال های گذشته جهت قبولی در این رشته ها باید رتبه کشوری سه رقمی کسب کنیم. اما اگر هدف شما قبولی در این دانشگاه ها نباشد, تا رتبه کشوری ۷۰۰۰ نیز می توانید شانس قبولی داشته باشید. از مزایای این رشته می‌توان به نداشتن شیفت های طاقت فرسای شبانه و اجباری و درآمد خوب حتی با داشتن مدرک دکتریعمومی بدون تخصص اشاره کرد.

  • این روش جراحی برای اصلاح خطوط لثه و ترمیم عقب‌رفتگی آنها انجام می‌شود.
  • پس با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشند.
  • اگرچه اهمیت رشته دندان‌پزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آن‌چنان که باید نشان دهد.

در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود. دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد. داخل دندان تمیز، خشک شده و با مواد پرکننده‌ای که تا انتهای ریشه می‌رود، پر می‌شود.

یعنی در حالی که در بعضی از نقاط کشور به ازای هر ۲ هزار نفر یک دندانپزشک داریم، در نقاط محروم کشورمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. دانشجویان این رشته باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشند، چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی، از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان، نیاز به دست‌هایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن، کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد. در آلمان همانندِ فرانسه از سال‌های ۱۵۳۰ الی ۱۵۷۵ تنها افرادی می‌توانستند به ارائه خدمات دهان و دندان بپردازند که تألیفی در این حوزه داشته باشند. «پی‌یر فوشار» فرانسوی را بعضاً پدر یا پایه‌گذار دندان‌پزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد. فوشار آرایشگر و دندان‌پزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد. به صورت کلی رشته دندان پزشکی از جمله شغل های پر درآمد محسوب می شود.

متخصص ارتودنسی و ارتو پدی فک و صورت

این رزین ممکن است به‌مرورزمان نیاز به تعویض داشته باشد، زیرا سایش یا لکه در آن ایجاد می‌شود. برخی ذاتا دندان‌های سالم و زیبایی دارند و به دلیل مراقبت‌های مداومی که از دندان‌های خود انجام داده‌اند، دندان‌های آنها هیچ مشکلی ندارد. اما پوسیدگی، جرم دندان، نامرتب‌بودن دندان‌ها، عفونت‌های دندان و لثه و موارد بسیار متعدد دیگر، همگی به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارد.

این یک مانع فیزیکی است که از جمع شدن غذا و سایر باکتری‌ها در شکاف‌های دندان جلوگیری کرده و مانع ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها می‌شود. فیشور سیلانت معمولا برای کودکان توصیه می‌شود، زیرا خطر پوسیدگی دندان‌های دائمی را کاهش می‌دهد. شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید. طرح اجبار دندان پزشکان ۱۸ ماه طول می کشد و باید در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، آن را بگذرانند. حقوقی که طی آن به دندان پزشکان تعلق می گیرد نسبت به دانشجویان پزشکی کمتر است و در بازه ۵ الی ۱۳ میلیون تومان قرار دارد.

خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده بعضی از درسهای تخصصی الزامی

چندین جلسه دندانپزشکی برای برنامه‌ریزی درمان مناسب، طراحی و نصب ایمپلنت موردنیاز است. البته هدف خدمات دندان پزشکی درمان و رفع مشکلات دهان و دندان نیست. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آنها بسیار بالا و بی‌نظیر است. ازاین‌رو خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی را به انواع خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه بیشتر به بررسی انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی می‌پردازیم.

شغل هایی مانند متخصص پروتز، ارتودنسی، دندانپزشک، جراح فک و صورت از پردرآمد ترین شغل ها دراین حرفه در دنیا به حساب می آیند. متاسفانه در این امر برخی از دندانپزشکان عمومی نیز دست به کار شده اند و به دندانپزشکی زیبایی می پردازند. سفید کردن دندان ها، لامینیت و کامپوزیت دندان، ترمیم و پرکردن تاج دندان و …

سپس بعد از آن، در طی هر ترم بنا به نوع دروس هر ترم (نظری، عملی، پایه، اختصاصی و شهریه ثابت) تعیین می‌شود، که آن ترم چه میزان پرداختی خواهید داشت. برای ورود به ترم های بعدی، شما می مجله خبری پزشکی بایست هر ترم با دانشگاه تسویه حساب کنید. که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می‌گذرانند.

پس از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی، تخصص های مختلفی برای متمرکز شدن بر روی مشکلات خاص دهان، دندان و بیماری های مرتبط با آن‌ها وجود دارند. این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگه‌دارنده آنهاست. ترمیم و بازسازی دندان های طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندان ها بخشی از وظایف متخصصان این شاخه رشته دندانپزشکی است. دندانپزشکی که در یک رشته تخصصی خاص ادامه تحصیل داده باشد (پس از اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی) عنوان «متخصص» حتما زیر اسم او و قبل از گرایش مورد نظر ذکر می شود.

همچنین رشته دندان پزشکی بعد از رشته پزشکی، یکی از پرطرفدارترین رشته ها بین متقاضیان و داوطلبین کنکور می باشد در نتیجه پیش نیاز این رشته داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد. با افزایش سریع تعداد فارغ‌التحصیلان در این رشته و نیز افزایش تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های نه چندان سطح بالای خارجی و هجوم آن‌ها به داخل کشور، فرصت‌های شغلی این رشته رو به کاهش است. همچنین افزایش رعایت بهداشت دهان و دندان در جامعه نیز عامل دیگری در کاهش مراجعه کننده خواهد بود.