کلینیک های دندانپزشکی تهران لیست کامل همراه با تخفیف تخفیفان

دوم راه این هست که اگر روزانه نباشید میتونید انصراف بدید و برای گرفتن دیپلم تجربی اقدام کنید سپس در کنکور تجربی شرکت کرده و بعد از کسب رتبه قبولی، وارد رشته دندانپزشکی بشید. توجه کنید که اگر دوره روزانه باشید، در صورت انصراف یک سال از کنکور محروم خواهید شد. اما اگر برای شما نیز سوال ایجاد شده است که مدت زمان تحصیل در دوره تخصص دندان‌پزشکی چند سال است! باید بگوییم که، طول مدت دوره تخصص بر اساس نوع تخصص و برنامه آموزشی دانشکده‌ها بین 3 تا 5 سال است که بیش‌ترین دوران مربوط به تخصص جراحی دهان، فک و صورت می‌باشد. رشته دندان‌پزشکی نیز مانند رشته پزشکی جزو 11 رشته دارای طرح اجباری مناطق محروم است و بعد از فارغ‌التحصیلی به مدت 2 سال باید این طرح گذرانده شود.

  • اکثر کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و دریافت ویزای کار محدودیت سنی دارند.
  • در کل طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند و به عنوان مثال دندان پزشکی که در کلینیک کار می کند، علاوه بر یک حقوق ثابت، به ازای مداوای هر بیمار درصدی نیز به او تعلق می گیرد.
  • افراد در این رشته نیاز به دستانی توانمند دارند تا بتواند با مهارت و دقت زیاد، کارهای ظریفی را برای دندان ها انجام دهند.
  • در قدیم هم این رشته به صورت تجربی مانند رشته مامایی، رشته کشاورزی و … وجود داشت و دندانپزشکی را با دندان سازی یکسان می دانستند.
  • دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی و هنگام شرکت در طرح اجباری به صورت ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.
  • در سال های مختلف و مناطق مختلف کشور، درآمد و میزان تمایل افراد به رشته های تخصصی دندانپزشکی متفاوت است.

سلام به همه جویندگان علم، در این مقاله از سری مقالات معرفی رشته‌های دانشگاهی از سایت بخون، قصد داریم به سراغ معرفی رشته دندان‌پزشکی برویم. در امر انتخاب رشته تحصیلی، اطلاع از نحوه و چگونگی تحصیل در رشته مورد نظر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس با صرف فقط 10 دقیقه از زمان خود به مطالعه این مقاله، با عناوینی همچون معرفی کامل رشته دندان‌پزشکی و مراحل تحصیل آن، بازار کار، درآمد، نحوه پذیرش دانشگاه‌ها، ظرفیت و … آشنا خواهید شد. همچنین از آینده این رشته بعد از فراغت از تحصیل و نحوه تصمیم‌گیری درست در مورد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا ورود به بازار کار و کسب تجربه‌های بیش‌تر اطلاعات تکمیل‌تری دریافت خواهید نمود. امروزه دندانپزشکی فن و مهارت کشیدن دندان یا ساخت دندان مصنوعی با روش های ابتدایی نیست بلکه دانشی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تأمین می کند.

تقلب در کنکور

دانشجویان با برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند تا حد زیادی از هزینه‌های تحصیل در ترکیه را تأمین کنند. اما دندان‌پزشکانی که مطب شخصی دارند، به شرط این که در طول ماه به تعداد بالا بیمار داشته باشند، می‌توانند بیش‌تر از این هم درآمد کسب کنند. حداکثر درآمد یک پزشک عمومی تازه کار هم تقریبأ همین اندازه است، اما در پزشکی اگر شما تخصص خوبی قبول شوید، معمولأ درآمد بالاتری را تجربه خواهید کرد و در اکثر موارد بالاتر از درآمد یک دندان‌پزشک متخصص خواهد بود.

ارتودنسی لینگوال چیست؟ (ارتودنسی پشت دندانی یا زبانی)

وظیفه متخصص این رشته دندانپزشکی درمان های پیچیده ریشه و یا جراحی هایی است که معمولا از عهده توانایی های دندانپزشکان عمومی خارج است. رشتهٔ دندان‌پزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوهٔ رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. در مهرماه آن سال، دکتر محسن سیاح رئیس دانشکده و دکتر محسن لک عهده‌دار تدریس کلینیکی شدند.

باکتری‌هایی که روی این پلاک‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند سبب بیماری لثه و پوسیدگی‌های دندانی شوند. بنابراین دیگر نیازی به تراشیدن کل تاج دندان‌های پایه نیست و کمترین صدمه به دندان‌های مجاور وارد می‌شود. بریج محافظه‌کارانه اغلب برای جایگزین کردن یک یا دو دندان مناسب هستند و برای جایگزین شدن بیشتر از استحکام کافی برخوردار نیستند. کامپازیت یک ماده ترمیمی همرنگ دندان است که روی سطح دندان قرار گفته و توسط دندانپزشک فرم داده می‌شود. لمینت­های کامپوزیتی در داخل مطب ساخته می‌شوند اما ساخت لمینت سرامیکی در مطب امکان‌پذیر نمی‌باشد و باید در لابراتوارهای دندان‌پزشکی ساخته شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که دندانپزشکان با آن روبه‌رو هستند بیماری‌های واگیردار و عفونی است. البته به این نکته توجه داشته باشید که دندانپزشکانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به هیچ عنوان بیمار نمی‌شوند. بنابراین معایب رشته دندانپزشکی به نحوی است که داوطلبان با رعایت برخی از نکات ساده کمتر دچار مشکل می‌شوند. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند دندانپزشکان را با مشکلاتی روبه‌رو کند به اعتراض بیماران مربوط می‌شود.