آیا کلاس های کار بویایی شکل جدیدی از غنی سازی سگ شماست؟


آموزش سگ شما برای جستجوی یک عطر آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست – و غنی سازی عالی برای سگ شما است.

گلدن رتریور که تمام بوهای جالب را در چمن پیدا می کند
ع،: Barb Elkin/Shutterstock

پست مهمان توسط ایزی سوانستون، سینا تیلور و بن بریلوت

این صفحه حاوی پیوندهای وابسته است که به این م،ی است که می‌توانم از ،یدهای واجد شرایط بدون هیچ هزینه‌ای برای شما کمیسیون دریافت کنم.

روانشناسی حیوانات همراه را در صندوق پستی خود دریافت کنید.

شکی نیست که سگ ها بینی های شگفت انگیزی دارند. به ،وان مثال، سگ‌ها 300 میلیون گیرنده بو دارند در مقایسه با 5 میلیون گیرنده ما (ا،، 2020) و توانایی تشخیص بو در غلظت‌های تا 500 ،مت در تریلیون (جانسون، 1999) – معادل یک قاشق چای‌خوری شکر در دو است، آب به اندازه المپیک.

ما از بینی سگ ها به ،وان حسگرهای زیستی برای تشخیص انواع چیزها استفاده می کنیم: مواد منفجره، اجساد، داروها، سرطان ها (Beebe, Howell and Bennett, 2016) و حیات وحش مرموز و/یا مدفوع آنها (Karp, 2020). اما هر چه بیشتر یاد بگیریم نیازهای سگ خود را درک کنیم، از عطر بیشتر نه تنها به نفع ما بلکه به ،وان نوعی غنی‌سازی برای نفع حیوانات خانگی‌مان استفاده می‌شود.

مورتاگ، فارنورث و بریلوت (2020) اهمیت رایحه را به ،وان غنی‌سازی سگ‌ها در لانه‌ها برجسته می‌کنند. آنها دریافتند که سگ ها به طور قابل توجهی زمان بیشتری را صرف بازی با یک ،اب بازی معطر نسبت به یک ،اب بازی بدون عطر می کنند، و آنهایی که یک ،اب بازی معطر داشتند، رفتارهای استرس زا کاهش یافته و رفتارهای اکتشافی افزایش یافته است. مطالعه مورتاگ، فارنورث و بریلو (2020) به ما کمک می‌کند تا با تکامل درک خود از نیازهای سگ، رفاه سگ را بهبود بخشیم – در این مورد، غنی‌سازی عطر است.



آیا می‌تو،م قدمی فراتر برداریم و جستجوی یک رایحه (همانطور که در سگ‌های کار استفاده می‌شود) را به ،وان بهبود بیشتر در رفاه آنها انجام دهیم؟ صاحبان سگ دائماً به دنبال فعالیت هایی با سگ خود هستند، به ،وان مثال، اطاعت و چابکی (راتر و همکاران، 2021)، و یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفته، ردیابی بوی سگ است. کار رایحه باعث تحریک ذهنی و فیزیکی حیوانات خانگی شما می شود (جانسون، 2003؛ راتر و همکاران، 2021) و اکنون توسط شرکت هایی مانند UK Sniffer Dogs و Scentwork UK ارائه می شود.

آموزش دادن به سگ خود برای “آموزش خوب” مانند یک سگ شناسایی کار دشوار به نظر می رسد، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد غیر منطقی نیست. به ،وان مثال، در مطالعه راتر و همکاران (2021) 19 داوطلب جامعه با سگ‌هایشان با دو مربی حرفه‌ای سگ تشخیص حفاظت برای یک برنامه آموزشی 12 هفته‌ای جفت شدند. در هفته‌های 8 و 12، داوطلبان در فعالیت‌های جستجوی اتاق و تخته عطر مورد ارزیابی قرار گرفتند که به موجب آن 17 صاحب سگ، بوی هدف را در حداقل 75 درصد از تمام آزمایش‌های جستجو که در آن بو وجود داشت، شناسایی ،د (راتر و همکاران، 2021).

نژادها در مطالعه راتر و همکاران (2021) نیز متفاوت بودند، با نژادهایی از جمله کوکر اسپ،ل x پودل ،اب‌بازی، ساموید، پودل مینیاتوری، بوردر کولی، ویپت x تازی x بول تریر استافوردشایر، کاوودل و ریج بک رودزیان. این نشان می‌دهد که کار رایحه فقط به نژادهای سنتی شما محدود نمی‌شود. هال، گلن، اسمیت و وین (2015) حتی پیشنهاد می‌کنند که نژادهای براکیسفالیک (مثلاً بولداگ فرانسوی) می‌توانند بهتر از ژرمن شپرد در کار بویایی و کاهش غلظت بو عمل کنند!

کار رایحه آموزشی بسته به مربی متفاوت است. با این حال، به طور کلی ابتدا شامل آموزش ارتباط مثبت با بوی هدف است که می تواند بوی کنگ، روغن تفنگ، روغن میخک یا هر ماده به خصوص تند باشد. این کار از طریق تهویه پاولوفی انجام می‌شود و با پاداش دادن به آنها غذا یا ،اب‌بازی برای لمس بو با بینی خود در هنگام ارائه آن انجام می‌شود، این می‌تواند روی یک غنچه پنبه یا روی برخی مواد در ته دیگ باشد (Dechant, 2021). . این سگ ها را تشویق می کند تا بوی هدف را برای دریافت جایزه لمس کنند.

سپس سگ‌ها تشویق می‌شوند تا بوی مورد نظر را در ردیفی از اقلام مانند کیسه، لوله، جعبه، چمدان و غیره با استفاده از حالت تهویه‌ای عملگر بیابند تا زم، که با موفقیت آن را پیدا کنند (همانطور که توسط کنترل‌کننده تأیید می‌شود که آیا واقعاً وجود دارد یا خیر. یا از شخصی که جستجو را تنظیم کرده است بخواهید تأیید کند). سپس نگهدارنده رفتار را با علامت “بله” علامت گذاری می کند و به طور مثبت به سگ با غذا یا توپ پاداش می دهد و یک زنجیره واکنش محرک ایجاد می کند که شامل جستجو و یافتن بوی برای پاداش توسط سگ می شود (Dechant, 2021). در این مرحله، رفتار جستجو زم، تقویت می‌شود که سگ با تقویت‌کننده شرطی‌شده مواجه می‌شود که اکنون بوی هدف است (Dechant، 2021). سپس سگ تقویت کننده پایانه غذا یا توپ را برای جستجوی موفقیت آمیز بوی هدف دریافت می کند، همانطور که کنترل کننده/فردی که جستجو را تنظیم کرده است تأیید شده است.

نگهدارنده متوجه خواهد شد که سگ آنها چه زم، بوی مورد نظر را با تغییرات رفتاری کوچک یا بازجویی پرانرژی تر از منطقه/اقلام معروف به علاقه پیدا کرده است (CPNI و HM Government، 2021). ربمن، دیوید و سورگ، (2000) و دوگان و همکاران (2011) تغییرات رفتاری خاصی را پیشنهاد می‌کنند که منع،‌کننده مواجهه با یک رایحه هدف هستند، عبارتند از: حرکت سریع، جستجوی شدید و اغلب شروع تکان دادن دم (رفتارهایی که هیجان را نیز منع، می‌کنند). با این حال، اگر هشدار آموزش دیده انجام نشود، رفتار خاص تغییر می کند که در ادبیات ثبت نشده باشد.

در طول جلسات آموزشی، سگ‌ها تشویق می‌شوند که برای مدت طول،‌تری علاقه نشان دهند/نشان دهند، تا زم، که نگهدارنده راضی باشد که بتواند به وضوح تشخیص دهد که سگ چه زم، بوی هدف را پیدا کرده است. برخی از گردانندگان هشدارهای آموزش دیده مانند نشستن، خیره شدن یا یخ زدن را ترجیح می دهند. با گذشت زمان می توان اندازه بوی هدف را به هر اندازه کوچکی که کنترل کننده جرات کند کاهش داد!

ک، های کار بویایی راه بسیار خوبی برای ثروتمند ، سگ شما هستند، اما می توانند به مشکلات رفتاری نیز کمک کنند، به طوری که در سگ های عصبی می تواند خوش بینی سگ شما را افزایش دهد (دورانتون و هوروویتز، 2018) و برای پارسه ها یا سگ های وسواس توپ ایده آل است. انگیزه بالا، آنها را برای کار شناسایی و حتی یک ویژگی مطلوب در این زمینه من، می کند (بیبی، هاول و بنت، 2016).

پیدا ، یک مربی خوب برای اطمینان از اینکه سبک درس او برای شما و سگ شما من، است مهم است – این می تواند طول جلسه، محیط یا تنظیم باشد. برای کمک به یافتن مربی من،، لینک های زیر را دنبال کنید:

ایزی سوانستون و سگش در کار رایحه سگ شرکت می کنند

ایزی سوانستونBSc (Hons) در رفتار و رفاه حیوانات، یک مراقب/راننده سگ در مراقبت روزانه ، بروس است. علایق تحقیقاتی او شامل زبان بدن سگ با علاقه خاصی به کار بویایی و استفاده از آن برای کمک به مشکلات رفتاری است. ایزی دوست دارد ببیند که کار رایحه چقدر برای مشکلات رفتاری مفید است و امیدوار است به زودی مدرک مربیگری برنز اسنیفر داگ بریت،ا را ،ب کند!

منابع:

Beebe, SC, Howell, TJ and Bennett, PC (2016) با استفاده از سگ‌های تشخیص بو در محیط‌های حفاظتی: مروری بر ادبیات علمی در مورد انتخاب آنها. مرزها در علوم دامپزشکی. https://doi.org/10.3389/fvets.2016.00096

CPNI و ،ت HM (2021) درک نشانه‌های سگ تشخیص («ضربه‌ها»، «از دست دادن»، «آژارهای کاذب» و «آژیرهای مزاحم»). موجود در: (دسترسی: 11 آگوست 22)

Dechant، M. (2021). عوامل آموزش و تجربه موثر بر عملکرد سگ تشخیص. پایان نامه دکترا. دانشگاه فنی تگزاس موجود در: (دسترسی: 11 آگوست 22)

دوگان، جی ام، و همکاران. (2011). “مقایسه بررسی های تشخیص سگ و تله زنده برای یک جونده مرموز”. مجله مدیریت حیات وحش، 75(5)، صص1209-1217.

دورانتون، سی، و هوروویتز، ای. (2018) اجازه دهید من بو بکشم! عمل بینی باعث تعصب قضاوت مثبت در سگ های خانگی می شود. علوم کاربردی رفتار حیوانات. https://doi.org/10.1016/j.applanim.2018.12.009

Else, H. (2020). آیا سگ ها می توانند بوی کووید را حس کنند؟ این چیزی است که علم می گوید. طبیعت، 587(7835)، 530-531.

هال، نیوجرسی، گلن، کی، اسمیت، دی دبلیو و وین، CDL (2015) اجرای پاگ‌ها، ژرمن شپردها و تازی‌ها (Canis lupus familiaris) در یک وظیفه تبعیض بو. مجله روانشناسی تطبیقی. http://dx.doi.org/10.1037/a0039271

جانسون، GR (2003). سگ ردیاب: نظریه و روش. پنسیلو،ا: انتشارات آرنر.

جانستون، جی ام (1999). “قابلیت های تشخیص سگ: پیامدهای عملیاتی یافته های تحقیق و توسعه اخیر”. مؤسسه سیستم‌های تشخیص بیولوژیکی، دانشگاه آبرن، 1(7)، pp.1-7.

کارپ، دی (2020). “تشخیص حیوانات کوچک و مرموز با ،یب ترموگرافی و سگ تشخیص حیات وحش”. گزارش های علمی، 10(1)، صص1-11. https://doi.org/10.1038/s41598-020-61594-y

مورتاگ، کی، فارنورث، ام جی، و بریلوت، BO (2020). رایحه غنی سازی: بررسی تاثیر بو و برجستگی بیولوژیکی بر رفتار در طول غنی سازی سگ های لانه دار. علوم کاربردی رفتار حیوانات، 223، 104917. https://doi.org/10.1016/j.applanim.2019.104917

Rebmann، A.، David، E.، و Sorg، MH (2000). کتاب راهنمای سگ جسد: آموزش پزشکی قانونی و تاکتیک‌های بازیابی بقایای انسان. فلوریدا: CRC Press.

راتر، نیوجرسی، هاول، تی جی، استوکاس، AA، پاسکو، جی اچ، و بنت، کامپیوتر (2021). آیا داوطلبان می توانند سگ های خانگی خود را برای تشخیص بوی بد در یک محیط کنترل شده در کمتر از 12 هفته آموزش دهند؟ مجله رفتار دامپزشکی، 43، 54-65. https://doi.org/10.1016/j.jveb.2020.09.004

من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. به ،وان یک شرکت وابسته به Etsy و وابسته به مار، و اسپنسر، از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.


منبع: https://www.companionanimalpsyc،logy.com/2022/10/are-scent-work-cl،es-new-form-of.html