تصمیمات سال نو برای کودکان: آنچه پزشکان اطفال توصیه می کنند


یک کودک ،دسال دندان های خود را مسواک می زنددر پینترست به اشتراک بگذارید
کارشناسان می گویند کارهای ساده و روزانه می تواند تصمیمات خوبی برای سال نو برای کودکان باشد. استریو شات/استا،ی یونایتد
  • متخصصان اطفال نکاتی را برای کمک به سرگرم ، تصمیمات سال نو برای کودکان در هر سنی ارائه می دهند.
  • پاداش دادن یا آموزش به کودکان در مورد موفقیت ها و ش،ت هایشان باید در گروه سنی متفاوت باشد.
  • کودکان در سنین پیش دبست، می توانند یاد بگیرند که هدف گذاری کنند و عادات سالمی را شکل دهند.

زمان نزدیک به روز سال نو اغلب اوقات جشن است و بسیاری از آن برای تأمل و بررسی استفاده می کنند.

همچنین زمان شروع های جدید است که به طور طبیعی منجر به سنت تعیین تصمیمات سال نو شده است.

در روح فصل، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) a فهرست اه، سالم برای کودکان، از پیش دبست، تا نوجوانان.

بنابراین آنها چه چیزی را توصیه ،د و نظر کارشناسان در مورد آن چیست؟

بسیاری از قط،امه های پیشنهاد شده توسط AAP، تعریف موفقیت را تا حدودی مبهم می گذارد.

آنها با عباراتی مانند «سعی خواهم کرد تا…» و «تمام تلاشم را برای…» شروع می‌کنند.

این تصادفی نیست.

در حالی که اه، مشخصی که شامل معیارهای قابل اندازه گیری و ضرب الاجل هستند اغلب برای بزرگسالان پیشنهاد می شود، کارشناسان می گویند که کمی آزادی عمل می تواند به جلوگیری از دلسرد شدن کودکان کمک کند.

دکتر د،ال گنجیانFAAP، متخصص اطفال در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، به Healthline گفت: «چنین زب، به جلوگیری از فلج کمال کمک می کند، جایی که کودکان احساس می کنند [they] باید کاری را 100 به طور کامل انجام داد، وگرنه بی ارزش است.»

دکتر جینا پوسنریک متخصص اطفال در مرکز پزشکی MemorialCare Orange Coast در Fountain Valley، کالیفرنیا، فکر کرد که این زبان دقیق نیز مفید است.

«بسیاری از مواقع افراد در صورت ش،ت تسلیم می شوند. پوسنر به Healthline گفت: اگر بگویید، “سعی خواهم کرد”، به شما کمک می کند تا کمی جابجا شوید تا ش،ت بخورید و سپس دوباره تلاش کنید.

AAP توصیه می کند که تصمیمات را با هم به ،وان یک خانواده انتخاب کنید. کارشناسان معتقدند که این می تواند به ایجاد یک تجربه مثبت تر کمک کند.

دکتر ک، بارتلتیک متخصص اطفال در بیمارستان پراویدنس سنت جوزف در کالیفرنیا، به Healthline گفت:[It’s best] الگوی رفتاری خوب به ،وان یک خانواده و همکاری برای دستیابی به موفقیت جمعی.»

برخلاف روشی که بسیاری از بزرگسالان به تصمیمات خود می‌پردازند، توصیه‌های AAP برای ایجاد عادات سالم و پایدار به‌جای تکمیل یک کار مشخص طراحی شده‌اند.

برای کودکان پیش دبست،، آنها اه،ی را با محوریت فعالیت های روزانه مانند غذا خوردن، معاشرت، و رعایت بهداشت توصیه می کنند. مثالها عبارتند از:

  • تا زم، که بتوانم غذاهای جدید را امتحان خواهم کرد، مخصوصاً همه رنگ های مختلف سبزیجات.
  • تمام تلاشم را می‌کنم تا با بچه‌هایی که نیاز به دوست دارند یا غمگین یا تنها به نظر می‌رسند، مهربان باشم.
  • بعد از رفتن به دستشویی و قبل از غذا خوردن دست هایم را می شوم.

برای کودکان 5 تا 12 ساله، اه، شروع به قدرت تصمیم گیری برای کودک می کنند و با سناریوهای مختلف سازگارتر هستند. مثالها عبارتند از:

  • سعی می‌کنم یک فعالیت بدنی (مانند تگ بازی، طناب زدن، رقصیدن یا دوچرخه‌سواری) یا ورزشی که دوست دارم پیدا کنم و حداقل سه بار در هفته آن را انجام دهم.
  • من هر روز آب خواهم خورد. من نوشابه و نوشیدنی های میوه ای را فقط برای اوقات خاص نگه می دارم.
  • من به یک بزرگسال در مورد قلدری که می بینم یا می شنوم می گویم و هر کاری از دستم بر می آید برای ایمن نگه داشتن مدرسه برای همه انجام می دهم.

برای نوجوانان، اه، منع، کننده زندگی آنها و انتخاب ها و خطرات جدیدی است که می توان انتظار داشت با آنها روبرو شود. مثالها عبارتند از:

  • من در مقابل فشار همسالان برای امتحان ، سیگار، سیگارهای الکترونیکی، مواد مخدر یا الکل مقاومت خواهم کرد.
  • موافقم که هنگام رانندگی از تلفن همراه یا پیامک استفاده نکنم و همیشه از کمربند ایمنی استفاده کنم.
  • وقتی با یک تصمیم دشوار روبرو می شوم، در مورد انتخاب هایم با بزرگسالی صحبت خواهم کرد که بتوانم به او اعتماد کنم.

بنابراین، هنگامی که فرزند شما شروع به نشان دادن رفتاری می کند که شما به دنبال آن هستید، چگونه و چه زم، باید به او پاداش داده شود؟

“تقویت مثبت در هر سنی ارجح است. کودکان نوپا و ،دسالان با تقویت فوری برای رفتار خوب بهتر عمل می کنند. بارتلت پیشنهاد می‌کند که کودکان یا نوجوانان بزرگ‌تر می‌توانند از رضایت دیرهنگام بهره ببرند.

جوایز هفتگی برای بچه‌های جوان و شاید ماهانه برای نوجوانان برگزار می‌کنم. چیزهایی مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن، گرفتن یک ،اب بازی یا بازی کوچک، حتی یک تعویض جیب کوچک برای پس انداز و انجام کارهایی که آنها می خواهند، همگی می توانند خوب باشند. پوزنر توصیه می‌کند که شیرینی نمی‌دهم، زیرا گاهی اوقات این کار وضوح را از پنجره بیرون می‌اندازد.

دکتر برت انکینگیک روانشناس بالینی با رایلی بهداشت کودکان در ایندیاناپولیس، به Healthline گفت که پیروزی های اولیه می تواند شتابی برای شکل گیری عادات خوب ایجاد کند.

“نکته مهم این است که کودک در اوایل احساس موفقیت را دریافت کند، که در ایجاد انگیزه مداوم مفید است. بهترین پاداش‌ها، پاداش‌هایی است که کودک/نوجوان و والدین با هم بر سر آن توافق دارند.»

و اگر هدف را نمی توان به دست آورد؟

این خوب است. همچنین برای کودکان مهم است که یاد بگیرند که گاهی اوقات ما باید اه، را تغییر دهیم تا آنها را دست یافتنی تر کنیم.

«از اشتباهات نترسید. گنجیان گفت: اول اشتباه کنید و بعد درستش کنید.

بهترین راه برای ایجاد تغییر در کودک این است که الگوی خوبی باشید. گنجیان افزود: وقتی فرزندتان ببیند که شما روی خودتان کار می کنید، احتمالاً روی خودش هم کار می کند.


منبع: https://www.healthline.com/health-news/new-years-resolutions-for-children-what-pediatricians-recommend